Gjest Lei av å være ulykkelig Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Trenger bare noen til å fortelle meg at det er jeg som er teit og at dette vil ordne seg. Typen og jeg har vært i lag i 6 år og har hengt sammen som erteris. For et par måneder siden ble han kjent med en jente på jobb. De henger sammen på firmafester (en til to ganger i uken) som ofte ender opp i nachspiel hos henne. Ellers går de endel turer i lag og han drar hjem til henne på besøk, bare for å prate, og kommer hjem etter jeg har lagt meg. Tekstmeldingene går flittig mellom dem daglig. Jeg er en sjalu person og vi har kranglet endel om dette. Det toppet seg i helga på fest. Han fortalte meg om hvilket fantastisk og spesielt vennskap de to hadde og så begynte tekstmeldingene mellom dem. Etterhvert så ham hvor trist jeg var og fortalte at jeg hadde grunn til å være sjalu og vi måtte snakke om dette når vi kom hjem. Han foreslår at jeg drar hjem nå så skal han tusle rundt litt å tenke, og komme hjem om en time. Etter å ha grått meg i søvn, våkner jeg klokka 8 neste morgen til ei tom seng. Klokka halv ni kommer han hjem. Han har overnattet hos henne, han sier at det var teit, men sier han er ferdig å tenke, er glad i meg og vil fortsette forholdet vårt. Men tekstmeldingene går fortsatt og han har planer sammen med henne på onsdag, og på fredag skal de på firmafest. Jeg har det fælt og når jeg prøver å snakke med ham, blir han sur og spør hva jeg vil han skal gjøre. Jeg elsker ham jo, men vet ikke om jeg stoler på ham lengre.... Hjelp.... Tanken på et liv uten ham skremmer vettet av meg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/57216-jeg-er-sjalu/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marihøne Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Firmafest et par ganger i uken?? Først av alt, har han alltid vært sånn? Eller er dette et fenomen som har dukket opp etter at han traff henne... Blir du invitert med når han skal treffe henne? Eller må han alltid dra alene? Jeg er ikke sjalu, kjæresten min gjør stort sett som han vil, treffer de han vil, og når han vil, og jeg også, men det der.... Jeg hadde ikke bare blitt lei meg, jeg hadde blitt rasende. Det får være grenser. Jeg hadde stilt et ultimatum, henne eller deg, så får han velge. Velger han deg, må han bryte kontakten med henne helt. De jobber samme, så de får holde kontakten der, men ingen nachspiel, overnattinger eller turer på fritiden. Velger han henne, er "better of without". Da er han ikke verdt å kaste bort tid på. Beklager å være så "hard", men da klarer du å finne bedre, en som vil ha deg og bare deg, og ikke minst, har respekt for deg og dine følelser.... Lykke til uansett, unner ingen å havne i sånne situasjoner. Jeg hadde blitt knust selv, om det var meg... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/57216-jeg-er-sjalu/#findComment-239946 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Hei! Jeg synes ikke du er teit, og jeg tror heller ikke grunnen til at du er sjalu vil ordne seg, hvis ikke dere gjør noe med det. Sjalusi, ikke sykelig sjalusi, er normalt. Kan du elske, kan du også bli sjalu, når partneren velger en annen fremfor deg. Det er som en beskyttelsesmekanisme. Slik jeg forstår det, har din partner langt gått over grensen for hva du bør godta. Det er ikke vanlig å treffe kolleger så ofte og så heftig som han gjør, uten at de er noe mer enn arbeidskolleger. Riktignok har moderne arbeidsplasser blitt mer enn en jobb. På jobben både sover, hviler, trener og koser man seg, og jobber selvfølgelig. Det er for noen blitt en livsstil å være på jobben. Likevel, du har all grunn til å si fra til din partner at du reagerer på hans oppførsel. Be om en skikkelig prat og spør ham om hva han tenker og hva han vil videre. Han må velge, enten deg eller kollegaen. Det holder ikke bare å si det med ord at han vil være hos deg, hvis han gjør noe annet. Dobbeltkjør vil brekke forholdet i stykker, fordi du vil mistenke han etter som tilliten synker. Og du må vel kanskje også velge på nytt, om du vil fortsette med han? Skikkelig oppvask. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/57216-jeg-er-sjalu/#findComment-239968 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lei av å være ulykkelig Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Firmafest et par ganger i uken?? Først av alt, har han alltid vært sånn? Eller er dette et fenomen som har dukket opp etter at han traff henne... Blir du invitert med når han skal treffe henne? Eller må han alltid dra alene? Jeg er ikke sjalu, kjæresten min gjør stort sett som han vil, treffer de han vil, og når han vil, og jeg også, men det der.... Jeg hadde ikke bare blitt lei meg, jeg hadde blitt rasende. Det får være grenser. Jeg hadde stilt et ultimatum, henne eller deg, så får han velge. Velger han deg, må han bryte kontakten med henne helt. De jobber samme, så de får holde kontakten der, men ingen nachspiel, overnattinger eller turer på fritiden. Velger han henne, er "better of without". Da er han ikke verdt å kaste bort tid på. Beklager å være så "hard", men da klarer du å finne bedre, en som vil ha deg og bare deg, og ikke minst, har respekt for deg og dine følelser.... Lykke til uansett, unner ingen å havne i sånne situasjoner. Jeg hadde blitt knust selv, om det var meg... Er ikke "fester" alt, da... Blir ofte bare par-tre øl, men han er sjelden hjemme før midnatt. Dette begynte før han traff henne, så den biten skal jeg takle. Han har trappet kraftig ned på det i det siste. Han skal få lov å ha egne venner, og det er ikke naturlig å dra meg med på firmafester, vil ikke være med heller . Ønsker bare at han ser at han har trampa litt salaten nå, og gjør en innsats for å fikse ting. Vi har hatt 60 gode måneder, lar ikke 1 dårlig ta knekken på oss så raskt! Vet han fortsatt elsker meg. Bør man ikke kjempe litt? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/57216-jeg-er-sjalu/#findComment-239970 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Våril Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Er ikke "fester" alt, da... Blir ofte bare par-tre øl, men han er sjelden hjemme før midnatt. Dette begynte før han traff henne, så den biten skal jeg takle. Han har trappet kraftig ned på det i det siste. Han skal få lov å ha egne venner, og det er ikke naturlig å dra meg med på firmafester, vil ikke være med heller . Ønsker bare at han ser at han har trampa litt salaten nå, og gjør en innsats for å fikse ting. Vi har hatt 60 gode måneder, lar ikke 1 dårlig ta knekken på oss så raskt! Vet han fortsatt elsker meg. Bør man ikke kjempe litt? Jeg tror samboeren din har blitt litt betatt av denne jenta. Det er vel mer en tydelig...! Synes du er litt naiv her.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/57216-jeg-er-sjalu/#findComment-240032 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marihøne Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Er ikke "fester" alt, da... Blir ofte bare par-tre øl, men han er sjelden hjemme før midnatt. Dette begynte før han traff henne, så den biten skal jeg takle. Han har trappet kraftig ned på det i det siste. Han skal få lov å ha egne venner, og det er ikke naturlig å dra meg med på firmafester, vil ikke være med heller . Ønsker bare at han ser at han har trampa litt salaten nå, og gjør en innsats for å fikse ting. Vi har hatt 60 gode måneder, lar ikke 1 dårlig ta knekken på oss så raskt! Vet han fortsatt elsker meg. Bør man ikke kjempe litt? Selvfølgelig skal man kjempe litt, ikke bare litt heller, det er bare viktig at ikke du blir den eneste.... Om han ikke er interessert i være med på å få ordene i tingene, har det jo liten hensikt om du er kjempevillig.... Jeg synes bare det virker som om han ikke respekterer deg. Jeg hadde aldri i verden tolerert at kjæresten min hadde overnattet hos en annen jente.... (Dersom det ikke var helt spesielle omstendigheter da...) Jeg er som sagt ikke sjalu, så det er ikke den delen som plager meg, det er den manglende respekten jeg bekymrer meg litt for.... Jeg har mange flere guttevenner enn jentevenner, som jeg har kjent i mange år, de fleste av dem fra lenge før samboeren, men det ville ikke falle meg inn å overnatte hos en av dem. Samboeren aksepterer mine venner, og mitt forhold til dem, men jeg må selv vite hvor grensen går. Dessuten er det sjelden jeg drar ut på fritiden ut å spørre om han vil være med, har man fått tilbudet og takket nei, kan man jo heller ikke klage i ettertid... Det er mange gråsoner her... Jeg håper for din del at han vil ta til fornuft, og se at han plager deg med oppførselen sin, slik at dere kan jobbe med å få forholdet til å fungere igjen =) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/57216-jeg-er-sjalu/#findComment-240036 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pricilla Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Du er ikke teit! jeg hadde aldri akseptert det der! Man overnatter ikke hos en jente man har blitt SÅÅÅ god venn med! Gutt og jente, litt fulle, blitt gode venner i det siste... Da er det ikke langt til senga! Jeg hadde bedt han holde opp med det der, han oppfører seg om hun er kjæresten hans jo! kanskje du kan bli med ut med hnne en gang og bli kjent og sondere terrenget litt? Hvis han ikke har noe å skjule og de bare er venner burde det være greit. Ikke tadet som god fisk at dette bare er vennskap... hreit nok med venner av det motsatte kjønn, men det får da være grenser! Jeg hade gitt typen en advarsel, ligg over der en gang til og pakk tinga dine og pell deg ut av livet mitt! Elsker han deg, gjør han alt for å ikke såre deg og han vet at dette er sårende, så hvorfor gjøre det hvis han ikke har følser for henne? Jeg tror ikke dette er vennskap.. Beklager men sånn er jeg! Ta en ordentlig prat med han og spør han rett ut om hva dette egentlig er og hvordan han hadde hatt det hvis det var omvendt og du ikke kom hjem om natta. Lykke til.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/57216-jeg-er-sjalu/#findComment-240045 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miletta Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Hvis det hadde vært noe i mellom han og denne nye venninnen, hadde han helt klart gjort mer for å skjule det, og aldri i verden fortalt deg om det gode vennskapet mellom dem..... Menn er ikke dumme (faktisk).... spesielt ikke når de ønsker å skjule noe så alvorlig som utroskap. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/57216-jeg-er-sjalu/#findComment-240318 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hakkamøkk Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Hvis det hadde vært noe i mellom han og denne nye venninnen, hadde han helt klart gjort mer for å skjule det, og aldri i verden fortalt deg om det gode vennskapet mellom dem..... Menn er ikke dumme (faktisk).... spesielt ikke når de ønsker å skjule noe så alvorlig som utroskap. He, menn er ikke dum?? Jeg kjenner opptil flere menn som ikke gjør det dugg for å skjule utroskapen sin, de drar avgårde til elskerinna si med en ulykkelig kone/samboer tilbake hjemme sammen med barna deres. Enkelte menn(esker) er tvers igjennom råtne og egoistiske og tråkker de som elsker dem langt ned i søla. Og de som blir hos slike personer må da mangle noen hjerneceller eller noe sånt?? Det er den store kjærligheten på sitt verste! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/57216-jeg-er-sjalu/#findComment-240398 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kjempe? Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Er ikke "fester" alt, da... Blir ofte bare par-tre øl, men han er sjelden hjemme før midnatt. Dette begynte før han traff henne, så den biten skal jeg takle. Han har trappet kraftig ned på det i det siste. Han skal få lov å ha egne venner, og det er ikke naturlig å dra meg med på firmafester, vil ikke være med heller . Ønsker bare at han ser at han har trampa litt salaten nå, og gjør en innsats for å fikse ting. Vi har hatt 60 gode måneder, lar ikke 1 dårlig ta knekken på oss så raskt! Vet han fortsatt elsker meg. Bør man ikke kjempe litt? Jeg hadde ikke gidda å bruke tid og krefter på en slik drittsekk av en mann. Verden er full av menn som respekterer damas følelser. Du ender bare opp med null selvfølelse og et knust hjerte hvis du lar dette fortsette. Gi han i det minste et valg og ikke la han vingle på denne måten. Overnatting hos andre damer, og spesiellt som han er sååå begeistret for, er ikke akseptabelt! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/57216-jeg-er-sjalu/#findComment-240403 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mjauis Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Det er ganske tydelig at samboeren din er betatt eller kanskje også forelsket i denne jenta. At du og han har hatt et såpass langt forhold gjør vel at han kvier seg litt i å hoppe helt uti det med henne, eller kanskje det bare ikke har godt lenge nok mellom dem? Uansett er det vel ganske underforstått hva som hendte da han "overnattet" hos henne? At han kanskje nå ble innstilt på å satse på deg igjen, viser vel klart at litt av spenningen dem imellom var utløst. En slik oppførsel han utviser både ved å være så mye ute uten deg, og denne respektløse flørtingen med denne jenta (ja for jeg kaller det det) er ikke akseptabelt. Han må velge, deg eller henne. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/57216-jeg-er-sjalu/#findComment-240482 Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Nei, dette er mildt sagt suspekt. Klart at han er mer opptatt av henne enn som kameratslig venninne. Beklager. I det minste kan jeg kanskje bekrefte at du tenker og føler helt ok og normalt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/57216-jeg-er-sjalu/#findComment-240510 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Ærlig talt, jente... Firmafester en til to ganger i uka, med nachpiel hos denne jenta? Stikk, han fyren her er garantert ikke noe å satse på. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/57216-jeg-er-sjalu/#findComment-240567 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pricilla Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 Hvis det hadde vært noe i mellom han og denne nye venninnen, hadde han helt klart gjort mer for å skjule det, og aldri i verden fortalt deg om det gode vennskapet mellom dem..... Menn er ikke dumme (faktisk).... spesielt ikke når de ønsker å skjule noe så alvorlig som utroskap. Der tar du alvorlig feil... Typen min hadde en venninne, ikke en han var ofte sammen med heller, men som vi møtte (tilfeldig) av og til ute på byn osv. Hun jobbet i en butikk i byen og vi stoppet og hilste på når vi/han gikk forbi.. jeg sa bare hei, for kjente henne ikke noe særlig. En dag var typen på jobben min tuil lunsj, og da lusnjen var ferdig skulle han ned å hilse på "Trine" - helt greit det sa jeg, det var jo tross alt venninna hans! På kvelden var han helt rar og jeg spurte hva det var, da sa han at han hadde forelsket seg i "Trine". Jeg ble sjokkert, greit nok at han hadde vært nede i butikknog hilst på ganske ofte, men de var jo venner ikke sant.. Jeg ba han gå ned til henne og prate med henne og bestemme seg for hva han ville. jeg satt hjemme i sjokk og venta på at han skulle komme og si at han elsket meg og det var meg han ville ha, men jeg frytet det værste.. Han hadde fortalt til henne at han var forelsket og det var henne og, så han sa til meg "vi har bestemt oss for å prøve", da var det plutselig han og henne, og jeg var ikke i bildet engang.. Da var vi samboerer og forlovet, og jeg synes forholdet gik bra - tydligvis ikke! Jeg ble knust og fikk fullstendig panikk, hadde mest lyst til å hoppe ut av vinduet, og gutten som jeg alltid kunne søke trøst hos var årsaken til det kaosetsom foregikk inni meg.. Det var JÆVLI! vel.. jeg ba han pakke og stikke, orka ikke se han.. men det var noen grusomme dager etterpå, jeg bare grei og grein og grein.. Og han som var SÅ ærlig. jeg har nemlig masse gutte-venner, og regner med at det burde gå an å ha venner av motsatte kjønn uten at det skjer noe der, og det gjør det også! Men selv om han er "ærlig" og sier de bare er venner, betyr ikke at de ikke er "fuckings good friends" og prøver å finne ut hvordan han skal fortelle det til deg. Er de litt ærlige og sier hva de driver med, er det fordi du ikke skal bli mistenksom og tenke "han er jo så ærlig, så det sker sikkert ikke noe" - det er nettopp der de fleste blir lurt! Og jeg veenn meg har gått i fella. Det er bare at det gjør så jævla vondt når du stoler på han 100% og han sier han snakker sant, og du maser ikke mer om det - så er alt bare løgn og han går bak ryggen din. Da er det bedre at han forteller det med en gangt, så slipper du den store skuffelsen og å ha blitt svikta skikkelig.. Sier ikke man skal være hysterisk og holde dem i bånd, men det er IKKE normalt at han behandler en kollega som han skal behandle kjæresten sin, og overnatter???? Herregud.. tror man det er vennskap er man ikke annet enn DUM! Ikke vær så jævla naiv... Men ta tak i probelmet og be han velge, men vær klar over at du har 50% sjans for å bli dumpa.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/57216-jeg-er-sjalu/#findComment-241099 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.