Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei! jeg er ei jente på 23 år som har noe jeg tror er unormale menssmerter. Det er som om jeg går inn i en annen tilstand når jeg får mensen, jeg klarer ikke tenke klart, klarer ikke forkusere eller konsentrere meg. smertene blir uten medisiner så sterke at jeg kaster opp. jeg har til nå ikke funnet noen medisiner som hjelper helt, jeg blir sengeliggende iallefall dag 1 av menstruasjonen, ofte dag 2. aproxen gir en viss effekt, men bare nok til å ikke kaste opp. jeg blir verre av fysisk aktivitet, og har ellers prøvd alle råd jeg har fått, uten noe særlig effekt.

mitt spørsmål er om p-sprøyte kunne være noe. ville det hjelpe? jeg har ikke brukt hverken p-piller eller p-sprøyte før, og jeg er svært skeptisk med å "tukle" med kroppens hormoner på denne måten. eller er det helt harmløst?

med vennlig hilsen kari.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/57258-unormale-menssmerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Årsaken til de sterke smerter kan være endometriose, se i helseleksikon. Man kan stoppe mensen helt med p-sprøyte eller med p-pille brukt uten pause, vet med det man betegner gestagen (p-sprøyte er slikt middel). Få evt henvisning til en gynekolog som kan gi deg råd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/57258-unormale-menssmerter/#findComment-244002
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...