bare lurer Skrevet 3. oktober 2000 Del Skrevet 3. oktober 2000 Jeg fikk et anfall av svimmelhet for litt over en uke siden. Alt gikk rundt, skikkelig karusell. Jeg måtte støtte meg ut på badet for jeg ble fryktelig kvalm. Selve anfallet varte ca. 3 timer. Når jeg snakket med legen fikk jeg spørsmål om jeg hadde hørt uling i ørene, dotter i ørene eller hadde nedsatt hørsel. Jeg aner ikke - Jeg var så opptatt av at jeg ikke skulle kaste opp eller bevege på hodet at jeg ikke tenkte over om det var noe unormalt med ørene. I dagene etterpå var det akkurat som om jeg var om bord i en båt med sjøgang. Legen kom frem til at det da sikkert ikke var Meniers sykdom....Hva er det, kan du fortelle meg noe mer... Jeg har prøvd å spørre legen jeg pratet med på telefonen, men fikk ikke noe svar - PS jeg er 32, har fint blodtrykk og fin blodprosent.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/5729-meniers-sykdom/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi Skrevet 6. oktober 2000 Del Skrevet 6. oktober 2000 Kjære "bare lurer" ! Dette må i alle fall ha vært et anfall som stammer fra likevektsapparatet i det indre øre eller den tilhørende hjernenerve (balansenerven). Grunnen til at legen spurte om du også hadde hatt hørselsforstyrrelser, er at hørselsnerven ligger intimt knyttet til balansenerven ved det indre øre og inn mot hjernestammen. Det kan ha vært et anfall av Menieres sykdom, men det er jo usikkert - den diagnosen kan ikke stilles før man eventuelt har hatt flere slike anfall (Menieres sykdom består av gjentatte slike anfall, oftest ledsaget av øresus / nedsatt hørsel). Virus kan forårsake akutt svimmelhet, men den pleier å vare lenger enn det du forteller. Hvis det blir med det ene anfallet, må vi leve med en diagnostisk usikkerhet som dog ikke spiller noen praktisk rolle. Hvis du får flere anfall, bør du kontakte lege igjen og antakelig bli henvist til en øre-nese-hals spesialist. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/5729-meniers-sykdom/#findComment-30828 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.