Gå til innhold

Er jeg gravid eller?

Anbefalte innlegg

Jeg sluttet med p-pillen for vel 5 uker siden. Har ennå ikke fått mensen og vi hadde sengekos for en 17 dager siden ( brukte ikke kondom ). Nå er det sånn at magen har blitt litt større, ( den var mindre for noen uker siden ), jeg er litt kvalm, har fått ømme bryster og føler press på blæren. ( merket det i dag faktisk ). Jeg spurte DR Moen på forum om gynekologi om når mensen kom inn i syklus, og fikk vite at det skjedde rett etter at man sluttet med p-pillene. Jeg har hatt litt vondt i magen de 2 siste ukene ( kommet og gått ). Jeg vil kjøpe en test, men sambo mener vi må vente og se. Vi har et barn fra før av som er ca 11 mnd. Kan en test vise negativ selv om du er gravid? Eller kan den vise negativt hvis du tester for tidlig? Vi planlegger jo nr 2 da og jeg føler meg gravid og vet ikke helt hvordan jeg skal tolke dette.. Jeg sa til sambo at hvis jeg ikke hadde fått mensen igjen om en uke, så tar jeg en test uansett, for da er det nærmere 6 uker siden jeg hadde mensen ( neste mandag ) sånt grovt regnet :o)

Jeg har ikke time hos legen før 26 oktoer.

Takk for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/5731-er-jeg-gravid-eller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lege Nina Lindstad

Til Adrienne. teoretisk sett kan du ha blitt gravid allerede 10 dager etter at du sluttet med p-pillene. En gravitest vil gi deg svar.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Nina Lindstad, Spesialist allmennmedisin og idrettslege.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/5731-er-jeg-gravid-eller/#findComment-30459
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...