Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå er jeg rundt omkring 5 uker på vei, og går hele tiden og kjenner etter tegn på spontanabort, selv om jeg vet at jeg kan ikke gjøre noe fra eller til. Jeg er kvalm (men kvalm nok ?), men det gjør litt vondt i korsryggen - det er dagens bekymring.

Hjelpe meg for et sutrehue jeg er. Endelig gravid, og så klarer jeg ikke engang å glede meg. Men tanken på enda en spontanabort skremmer vettet av meg. Men det ville da være et grusomt pek av "skjebnen" å spontanabortere to ganger etter hverandre ?

Jeg har også lyst til å fortelle alle at jeg er gravid, men jeg holder igjen enda noen uker.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/57417-jeg-er-s%C3%A5-redd-for-%C3%A5-miste/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei kummin

Jeg forstår veldig godt hvordan du har det, etter å hatt 4 spontanaborter. Er i gang med nytt forsøk nå, og jeg er redd for enda en ny abort...

Du må bare gjøre det du føler er riktig. Føler du deg tryggere ved å ta det helt med ro, så gjør det. Som regel går det jo bra, og vi krysser fingrene for at det gjør det for deg også :-)

Lykke til, og kos deg med graviditeten!

Klem fra

Hei kummin

Jeg forstår veldig godt hvordan du har det, etter å hatt 4 spontanaborter. Er i gang med nytt forsøk nå, og jeg er redd for enda en ny abort...

Du må bare gjøre det du føler er riktig. Føler du deg tryggere ved å ta det helt med ro, så gjør det. Som regel går det jo bra, og vi krysser fingrene for at det gjør det for deg også :-)

Lykke til, og kos deg med graviditeten!

Klem fra

Jeg blir jo nesten flau av sytingen min, men samtidig er jo frykten helt reell. Det er utrolig nervepirrende å være så nær "målet" - men ikke vite om man kommer frem.

En kollega sa at ukene bare fløy av gårde, jeg synes de ikke beveger seg i de hele tatt.

Lengter bare etter uke 12.. (så kan jeg begynne å bekymre meg over noe annet)..

Hvor er du i prosessen nå ?Ønsker deg lykke til !!!!!!!!!!!!!!!

Hei kummin.

Jeg skjønner godt at du er engstelig for en ny spontabort. ...Det er jeg også fortsatt i mitt tilfelle...

Men jeg tror det går bra med deg og kvalmen er et godt tegn!!! Som du er inne på selv...to spontanaborter etter hverandre er sjelden (men rammer dessverre noen).

Jeg har ikke fortalt til så mange enda at jeg er gravid. Det er bare mamma og en av søstrene min som vet det enda! ...men det er godt at noen vet det.

Lykke til kummin, jeg håper og tror at dette går bra!

Klem fra

Hei kummin.

Jeg skjønner godt at du er engstelig for en ny spontabort. ...Det er jeg også fortsatt i mitt tilfelle...

Men jeg tror det går bra med deg og kvalmen er et godt tegn!!! Som du er inne på selv...to spontanaborter etter hverandre er sjelden (men rammer dessverre noen).

Jeg har ikke fortalt til så mange enda at jeg er gravid. Det er bare mamma og en av søstrene min som vet det enda! ...men det er godt at noen vet det.

Lykke til kummin, jeg håper og tror at dette går bra!

Klem fra

Hei

Jeg var hysterisk i går fordi jeg ikke var så kvalm + at det stakk i livmor og korsrygg. Problemet er at jeg ikke forstår hva kroppen min sier lenger. På torsdag trodde jeg at jeg var premenstruell, mens jeg i virkeligheten var gravid. Jeg klarer ikke å huske tilbake til forrige graviditet hva som var "normalt".

I dag føler jeg meg litt mer gravid, og tenker at det er jo enda veldig tidlig. De fleste kvinner vet ikke en gang at de er gravide på dag 34 i syklusen, som jeg er.

I helgen skal vi fortelle det til vår nærmeste familie. Jeg gleder meg til å snakke om det, selv om det ikke er på samme måten som før barnløshet var et tema.

Takk for at du tar deg tid til å svare på mine utbrudd - det hjelper meg veldig. Håper det går bra med deg, du nærmer deg 3-mnd.grensen - men det føles vel som en uendelighet ?

Vi får knytte alle våre fingre og tær.

Klem fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...