Gå til innhold

Til dere med elskerinner

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Zirine

11

• avil

10

• favn

7

• conan

6

Mest aktive i denne tråden

De har ingen barn. Da ville jeg holdt meg langt unna, jeg er ikke totalt hjerteløs. Jeg synes den som er i et forhold har mest ansvar.

på en måte så syns jeg kanskje at du bør vise solidaritet med hans kjæreste, som kvinne og potensiell kjæreste i et parforhold selv. Det gjør ikke DEG noe stor i alle fall, å være nr. 2, til slutt vil du kanskje se ned på deg selv, og deg selv er det verre å rømme fra.

Det er slett ikke hyggelig å oppdage at du plutselig en dag skal ha noe med denne kjæresten å gjøre i jobb f.eks, .og det ender opp med at du liker henne! og tenk om hun betror deg at hun tror at hennes mann har en på si, -den drittsekken, hva da? *s*

petter smart

Det du sier der er en mildt sagt tvilsom innstilling til moral og holdninger.

moral er vel å gjøre det som er riktig selv om ingen vet det eller kan finne det ut.

I tillegg har slike ting en stygg tendens til å komme fram etterhvert.

Da bør en heller være singel å ha mange pulevenner.

Ærlighet er det viktigste i et forhold. Det er ikke noe galt i å ønske sex med mange, men en må være ærlig om det.

Annonse

moral er vel å gjøre det som er riktig selv om ingen vet det eller kan finne det ut.

I tillegg har slike ting en stygg tendens til å komme fram etterhvert.

Da bør en heller være singel å ha mange pulevenner.

Ærlighet er det viktigste i et forhold. Det er ikke noe galt i å ønske sex med mange, men en må være ærlig om det.

'moral er vel å gjøre det som er riktig selv om ingen vet det eller kan finne det ut.'

Selvsagt kan moralsk riktige handlinger være handlinger som ingen andre vet om. Men handlinger er uansett noe som inngår i forhold til andre mennesker, på en eller annen måte har moral og handlinger med forhold til mennesker å gjøre.

I dette tilfellet er mannens utroskap brudd på det vi mer eller mindre fornuftsmessig, følelsesmessig og intuitivt tilkjenner et kjærlighetsforhold. Knullinga hans på si er _ikke_ moralsk riktig handlinger uansett hvor hemmelig det er og uansett hvor lite kjæresten tar 'skade' av det.

Det kan begrunnes via flere veier, f.eks. ved å si at det er brudd på de løfter vi gir til kjæresten, samboeren, ektefellen - hva enten løftet sies eller ikke sies, det går ut på det samme.

Dernest tar jeg avstand fra den der relativistiske holdningen som sier at det jeg gjør må være riktig for meg og så kan jeg bare blåse i andre. En moralsk riktig handling må kunne gjelde universelt. I mine øyne ser det ikke bra ut om utroskap skal være noe alle kan og bør (normativt) gjøre, til alle tider, på alle steder.

Personlig er jeg muligens lik menn i tankegangen hvis jeg sier at for meg er seksualiteten selve fundamentet i et forhold. Og da: Hvis ikke _det_ er noe man eksklusivt deler med partneren betyr jo ikke fagre ord en dritt. Og jadda, jeg har vært utro selv - det var artig nok, men jeg hadde selvinnsikt nok til å se at forholdet i realiteten var over.

Til slutt: Jeg er enig med deg i det du sier i resten av innlegget ditt:

'I tillegg har slike ting en stygg tendens til å komme fram etterhvert.

Da bør en heller være singel å ha mange pulevenner. Ærlighet er det viktigste i et forhold. Det er ikke noe galt i å ønske sex med mange, men en må være ærlig om det.'

En fortsatt god dag :)

'moral er vel å gjøre det som er riktig selv om ingen vet det eller kan finne det ut.'

Selvsagt kan moralsk riktige handlinger være handlinger som ingen andre vet om. Men handlinger er uansett noe som inngår i forhold til andre mennesker, på en eller annen måte har moral og handlinger med forhold til mennesker å gjøre.

I dette tilfellet er mannens utroskap brudd på det vi mer eller mindre fornuftsmessig, følelsesmessig og intuitivt tilkjenner et kjærlighetsforhold. Knullinga hans på si er _ikke_ moralsk riktig handlinger uansett hvor hemmelig det er og uansett hvor lite kjæresten tar 'skade' av det.

Det kan begrunnes via flere veier, f.eks. ved å si at det er brudd på de løfter vi gir til kjæresten, samboeren, ektefellen - hva enten løftet sies eller ikke sies, det går ut på det samme.

Dernest tar jeg avstand fra den der relativistiske holdningen som sier at det jeg gjør må være riktig for meg og så kan jeg bare blåse i andre. En moralsk riktig handling må kunne gjelde universelt. I mine øyne ser det ikke bra ut om utroskap skal være noe alle kan og bør (normativt) gjøre, til alle tider, på alle steder.

Personlig er jeg muligens lik menn i tankegangen hvis jeg sier at for meg er seksualiteten selve fundamentet i et forhold. Og da: Hvis ikke _det_ er noe man eksklusivt deler med partneren betyr jo ikke fagre ord en dritt. Og jadda, jeg har vært utro selv - det var artig nok, men jeg hadde selvinnsikt nok til å se at forholdet i realiteten var over.

Til slutt: Jeg er enig med deg i det du sier i resten av innlegget ditt:

'I tillegg har slike ting en stygg tendens til å komme fram etterhvert.

Da bør en heller være singel å ha mange pulevenner. Ærlighet er det viktigste i et forhold. Det er ikke noe galt i å ønske sex med mange, men en må være ærlig om det.'

En fortsatt god dag :)

Dere er jo HELT enige, men favn tror ikke at hun er enig med Petter Smart i mer enn noe av innlegget, hun! :-)=

Annonse

Jada, det er mulig å ha et veldig godt forhold til en, og så knulle av hjertens lyst med en annen, helt uten problemer.

Og det er mulig at hun vet om det og syns det er ok.

Men mest sannsynlig er det slik:

1. Han lyver for henne, skammer seg over det han gjør med deg, nyter forbuden frukt og overøser kjæresten med gaver og omsorg av dårlig samvittighet. Eventuelt er irritabel og sur mot henne, fordi han er så tynget.

eller

2. Han lyver for henne, lever livets glade dager og er en skikkelig drittsekk.

Jeg har en samboer som jeg er utrolig glad i! Kommer aldri til å forlate han, vi har det bare så fint sammen! Bra sexliv god humor osv. LIKEVEL har jeg klart å forelske meg i en jeg traff på byen. Han falt hodestups for meg også, kanskje det var derfor jeg har blitt så glad i han, fordi han viser meg så mye oppmerksomhet og kjærlighet. Jeg kjenner han ikke så godt som jeg kjenner samboeren min men det er HELT KLART kjærlighet! Han er vidunderlig! Men det er samboeren min også!

• 2 uker senere...

Jada, det er mulig å ha et veldig godt forhold til en, og så knulle av hjertens lyst med en annen, helt uten problemer.

Og det er mulig at hun vet om det og syns det er ok.

Men mest sannsynlig er det slik:

1. Han lyver for henne, skammer seg over det han gjør med deg, nyter forbuden frukt og overøser kjæresten med gaver og omsorg av dårlig samvittighet. Eventuelt er irritabel og sur mot henne, fordi han er så tynget.

eller

2. Han lyver for henne, lever livets glade dager og er en skikkelig drittsekk.

Drittsekk er han i begge tilfeller avil.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...