Gå til innhold

Bekkenplager

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Siden jeg fødte barnet mitt for tre år siden, har jeg hatt smerter i bekkenet til tider. Etter at jeg ble gravid igjen nå, har det bare blitt verre. Skal ikke gå lange biten før jeg blir haltende, det er spesielt høyre side av hoften som streiker. Det er fryktelig vondt!!! Likeså om jeg sitter veldig lenge av gangen. Har en jobb som kontorist, og sitter derfor MYE. Kan noen gjøres så tidlig? Kan man finne ut om det ER bekkenløsning? Jeg er omtrent 12 fullgåtte uker---

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/57455-bekkenplager/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Efter en undersökning av jordmor, doktor eller fysioterapeut, kan man veta om det är bäckenlossning som du har. Detta är ovanligt så tidigt i graviditeten, då det oftast är längre fram i graviditeten som fogaran i bäckenet luckras upp, på grund av hormonomställningen. Jag tycker att du skall få detta undersökt, om smärtorna blir värre.

Vid bäckenlossning kan vattengymnastik, akupunktur eller fysioterapeut behandling hjälpa något. Avlastning och vila är oftare bättre än träning, om den inte utförs efter instruktioner av hälsopersonal. Det blir alltså inte bättre av att gå långa turer utan tvärtom. Korta turer med korta skritt.

Undvik att kryssa benen och sov med pute mellan knäna.

Lycka till vidare!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/57455-bekkenplager/#findComment-241725
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...