Gjest beate74 Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 Har hatt en pause fra DOL etter at tredje forsøket misslykktes i mars. Vi bestemte oss for å ta pause i hvert fall i et halvt år. Vi har nylig vært på samtale på klinikken og fra å ha fått beskjed om at barnløsheten skyltes dårlig sædkvalitet sier legene nå at det er uforklarlig barnløshet. Sædprøvene er blitt bedre for hver gang uten at han gjort noen ting untatt litt e-og c vitamin. Jeg har hatt magesmerter etter siste forsøk, akkurat som mensverk selv om jeg ikke har mens. Det ses ikke noe unormalt på UL slik at jeg skal gjøre lapaskopi om en uke. Da skal også egglederne sjekkes samtidig med kontrast. Har tidligere kun gjort saltvannssonografi som var normal. Legen vil sjekke meg næreme og se om det er ting som ikke er blitt oppdaget. Hun mener at vi egentlig burde klare dette selve... Fikk målt pH.verdien i skjeden og den var 5.7. Den skal være under 4.5. Selv trur jeg at miljøet i skjeden og livmoren ikke er surt nok for at eggene skal trives optimalt. Men det er min teori. Legen sier at det ikke har betydning for å bli gravid, men større risisko for spontanabort hvis man er gravid. Vet ikke helt hva jeg skal tru. Regner med at denne pHverdi har vært for høy lenge og ihvert fall under siste forsøk. Har noen forslag om hvordan pHverdien kan senkes??Jeg vet at homepater ser på akkurat dette med balans i kroppen og slikt. Hvis laparaskopien er normal og egglederne åpne får vi tilbud om to inseminasjoner og et IVF-forsøk til. Da er vi oppe i totalt 7 forsøk og har det ikke lykktes da gir vi opp. Den psykiske belastningen takler vi pent. Har jobbet mye med oss selve og våres holdninger til ting. Men selvsagt savner vi et barn. Vi forsøker å fokusere på andre livsverdier. Har pratet en del med min bestemor og fått litt andre perspektiver på ting. Prøverørsbehandling er tross alt en ny behandling. For bare få år siden var man absolutt barnløs når man ikke fikk det til selv og det måtte man bare leve med. Men det er verre med at jeg har vondt i magen i mange måneder og får mer bivirkninger for hvert forsøk. Fikk blødning i magen og peritonitt ved siste egguttak og gangen der for graviditet utenfor livmoren. Det er ikke helt komplikasjonsfritt dette gamet.....litt bittert bare at den eneste gangen jeg vært gravid på de fem åren vi har prøvd var utenfor livmoren. Håper at ting ordner seg. Går imot sommeren med glede og er blitt hysteriskt opptatt av hagen. Kannskje fordi at blomster er det eneste som vokser hos oss ??mens alle venniner går med struttende mager fortiden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/57555-nytt-fra-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kul Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 Hei! Jeg vil bare si at jeg håper det ordner seg for dere og at dere kan finne ut av hvorfor det ikke klaffer for dere. Det er ikke lett dette vi driver med. Jeg fikk nesten et støkk i meg år du sier at du er nesten hysterisk opptatt av hagen, for det har nemlig jeg også blitt. Utrolig morsom å se at det spirer og gror helt av seg selv! Vil bare ønske deg/dere masse lykke til fremover, så håper jeg at det klaffer om ikke så lenge! Klemmer fra kul 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/57555-nytt-fra-meg/#findComment-242397 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dipsey Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Hei... Ville igrunnen bare si at jeg ønsker deg og din respektive lykke til med fremtiden. Håper dere får en god sommer!!! kos fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/57555-nytt-fra-meg/#findComment-243354 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.