Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ei jente på 28 år som i dag har fått beskjed om at jeg har en svulst på eggstokken (ca 15cm). Jeg skal opereres til uka og får da vite om den er god eller ondartet. Legen syns det så veldig ut som den kunne være ondartet men kan selvfølgelig ikke si noe sikkert. Den er veldig bevegelig og det ser ut til at den lett kan fjernes. Men så kommer spørsmålet mitt: Hvis den er ondartet og jeg må gå på cellegift hvordan er den behandlingen i forhold til hvor ofte og hvor lenge. Må jeg eventuelt legges inn for hver behandling? Grunnen til at jeg spør er at jeg i 1995 fikk leukemi og gikk på cellegift da. Jeg er en person som liker å ha oversikt og vite hva jeg går til. Jeg skjønner at du ikke kan svare meg helt sikkert, men gjør så godt du kan, det betyr enormt for meg. Forresten: den cellegiften som benyttes til slike svulster, mister man håret av den?

På forhånd er stor takk!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/5756-svulst-p%C3%A5-eggstokk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hvis svulsten er ondartet vil man som regel fjerne begge eggstokker og livmor, men litt avhenger det av om du har barn fra før og hvor farlig man anser svulsten for å være. Den videre behandling vil avhenge av typen og utviklingsgraden. Det jeg kjenner til, gis slik behandling uten innleggelse. Ved noen typer av cellegift -men ikke alle- mister man håret. Mer opplysning kan jeg dessverre ikke gi deg. Vi får håpe det beste, at det ikke er så ille som du frykter.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/5756-svulst-p%C3%A5-eggstokk/#findComment-30477
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...