Gå til innhold

fødsel

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Jeg venter mitt 3.barn om ikke så lenge. Sist fødsel varte i 1 1/2 t. fra jeg begynte å kjenne noe! I tillegg var barnet godt over 4 kg. med stort hode og hånden vedsidenav! Jeg blødde noe forferdelig en stund etter fødselen, det spratt store kaker med blod ut!Var nede i 6 i blodprosent etter dette. Er sjansen for blødning større når barnet er stort og når fødselen går fort? Er bekymret, for dette barne er også antatt å være over 4kg. Er det sannsynlig at denne fødselen går like fort?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/57568-f%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Det kan finnas olika orsaker till att man blöder efter en förlossning. Snabba förlossningar, stora bristningar, stora barn, värksvaghet/riesvekkelse på slutet, livmodern vill inte dra ihop sig, rester kvar av moderkakan, moderkakan lossnar inte mm. Listan kan gjöras hur lång som helst.

Varför du blödde går alltså inte med säkerhet att säga.

Detta innebär inte att det behöver hända igen ,men beredskap för detta skall tas.

Bra att det står tydligt i din journal och att du också påpekar det när du kommer in till förlossningen. Då kan de förebygga detta. Du verkar vara den typen som föder snabbt, så det finns stor risk att så också skjer denna gången.

Lycka till!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/57568-f%C3%B8dsel/#findComment-243155
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...