Gå til innhold

spontanabort

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Er akkurat blitt gravid med nr.3. Hadd en spontanabort før nr. 2. Hadde kommet veldig kort på vei, så alt kom ut av seg selv som en kraftig og forsinket mens. Oppsøkte "dessverre" lege allikevel, og da må dette følge meg resten av livet, da det ble notert på svangerskapsjournalen til nr.2. Må jeg virkelig oppgi dette nå også slik at det kommer på journalen til nr.3?Legene sier jo det er SÅ vanlig med tidlig spontanabort! Uansett vil jeg helst glemme dette, og lite hyggelig å ha på journalen som senere skal limes inn i barnets album!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/57571-spontanabort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Som du själv säger, så är spontanaborter mycket vanligt.

Varför då glömma detta och inte ta upp det med din doktor, för att få det med i din journal?

Inte kommer ditt barn att ta illa upp för det.

Detta är ju vad livet har gett dig och din familj. Jag tror att det bara är bra för barnen att var ärlig och öppen om detta. Det är också bra för dig att inte "gömma "undan detta, utan ta upp det till ditt medvetande för att på bästa sätt kunna bearbeta det.

Jag tror däremot inte att det har någon egentlig betydelse, om det står med i din journal eller inte, då det var en så tidig spontanabort. Det kan ha betydelse om man varit utskrapad eller inte, haft komplikationer för att på bästa sätt kunna hjälpa dig både ur fysisk och psykisk synvinkel.

Alltså, ärlighet varar alltid längst!

Lycka till vidare!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/57571-spontanabort/#findComment-243156
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...