Gjest anny1 Skrevet 4. oktober 2000 Del Skrevet 4. oktober 2000 Tanker, følelser med ord: Nå må jeg komme meg ut døra, Jeg er så redd for at jeg skal treffe noen. Jeg er sikker på at de ser jeg er syk, det er så vondt. Åå, jeg må ha en røk, klarer ikke å la være, og jeg som er så redd får å dø, jeg skulle ha sluttet. Det er det eneste jeg kan trøste meg med. Naboen trur sikkert jeg er lat, når jeg sitter så mye inne. Jeg går ut når det er mørkt, da ser ikke så mange meg. Jeg var mye bedre i sommer, da kunne jeg ha solbriller på, for å skjule min sykdom. Legene på sykehuset holder kjeft om min sykdom, og det går utover den behandlingen og oppfølgingen jeg egentlig skulle hatt, men om så er tilfelle har de gjort noe ulovlig og det betyr att de gjør dette med feil person, blir jeg først forbannet, gir jeg meg ikke. På et saklig grunnlag, skal sannheten frem om min sykdom, jeg tror på min intuisjon i den form jeg er i. Den slår aldri feil. Den slår feil bare ved den melankolske depresjon, når hjernen ikke fungerer, men når hjernen virker er min intuisjon meget treffsikker. Jeg kjemper meg i søvn vær natt, jeg mannet meg opp å gikk til legen her omdagen, jeg tok nye prøver i mai\juni, prøvene var fine. Men med de symptomer jeg hadde og de følelser som det medbrakte, ved sist innleggelse ved g2 sentralsykehuset, burde jeg hatt en helt annen oppfølging. jeg føler att jeg er hysjet ned og ikke tåler sannheten. Men uvissheten tærer mye mer .Jeg vet at MD medfører en høyere risiko ved f.eks kreft. Jeg vet at standard blodprøver ikke alltid avdekker kreft, jeg vet at de på sykehuset vet, noe ikke jeg vet, men burde vite for å forebygge utvikling av min sykdom, og så om det er det siste jeg gjør skal sannheten fram. Hvem skal jeg henvende meg til NHD....legene sier jeg er frisk som en fisk, men den er tynn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/5765-nhd-please-read-this/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lege Nina Lindstad Skrevet 4. oktober 2000 Del Skrevet 4. oktober 2000 Til anny 1 vedr. sykdomsangst. Vet ikke om du har skrevet flere innlegg før dette; litt vanskelig å sette seg inn i hva problemet ditt er, annet enn kanskje MD og i tillegg stor sykdomsangst, og følelsen av at noe holdes tilbake for deg. Stoler du på at medisinske undersøkelse viser at du ikke er fysisk syk? Blir du lettet da, eller føler du kun at undersøkelsen ikke er gjort grundig nok, eller at legene ikke vil fortelle deg om de gentlige resultatene osv? Dette synes jeg du skal ta opp med behandlende leger, og gjøre det klart for dem at du ønsker informasjon, og at du er engstelig for at de holder noe tilbake. Det høres ut som om du trenger hjelp for sykdomsangsten din, regner med at du har en psykiater du kan snakke med dette om. Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen Nina Lindstad, Spesialist i allmennmedisin og idrettslege. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/5765-nhd-please-read-this/#findComment-30518 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.