Gå til innhold

gravid til Thailand?

Anbefalte innlegg

Gjest ikke ennå

Vi holder akkurat på med å bestille 2 ukers tur til Thailand (Phuket) i slutten av oktober. Så plutselig har jeg fått en sterk mistanke om at jeg er gravid... Jeg regner med at vi kan reise likevel (i så fall blir ikke terminen før i midten av februar), men er det noe spesielt jeg bør tenke på utover å være forsiktig med mat, drikke og dyr?

Kan/bør jeg vaksinere meg mot noe da? Vi skal også ha med oss barn på 3, 4 og 6 år (og en pappa), alle sammen har fulgt alminnelig vaksinasjonsprogram, men det er jo mange, mange år siden jeg har fått noe da (er 33 år). Greit å vite sikkert før vi foretar bestillingen (og så må jeg dobbeltsjekke med en graviditetstest :-))

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/57681-gravid-til-thailand/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Jeg vil ikke anbefale deg å reise til tropiske strøk hvis du er gravid. Dette først og framst fordi det der finnes sykdommer som man absolutt ikke bør få som gravid, men også fordi det er utelukket med vaksinasjon på gravide. Dessuten bør man alltid når man vurderer reisemål i svangerskapet vurdere hvorvidt helseveseneset er av bra kvalitet, samtidig som man må ta stilling til om en evt. sykehusinnleggelse vil være greit. Statistisk sett er det større sjanser for at en gravid vil trenge legehjelp/innleggelser enn andre familiemedlemmer. Jeg vil anbefale dere å vurdere andre reisemål, f.eks. Kanariøyene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/57681-gravid-til-thailand/#findComment-244375
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...