Gå til innhold

svar til dem som svarte på "småbarnsfar som tar livet sitt"

Anbefalte innlegg

nøffelinøff

akkurat det med å si at han ble syk eller sovnet o.l kan være ganske skadelig da barnet tror de skal dø hver gang de skal sove eller neste gang de blir syke...

leste det i en sånn "barn i sorg"bok.

familien sa noe sånt som at "pappa tok veldig mye gift i kroppen sin og derfor sluttet kroppen å fungere"

ærlig forklaring synes jeg siden det var det som skjedde.

jeg forstår meg ikke på selvmord, men lurer på hva som kan være så ille at en vil at barna skal vokse opp uten er far og la kona være igjen med haugevis av gjeld...

takker for alle svar, og mottar gjerne flere:)

Fortsetter under...

I og med at jeg en gang i tiden slet med slike tanker selv....

Det som skjer er at alt virker håpløst, man ser ikke noen vei ut av problemene - og man går inn i en ond sirkel hvor håpløsheten og problemene forsterkes hele tiden.

Dette er ekstremt smertefullt, og den psykiske smerten blir til slutt så stor at man ikke orker mer....og flykter til døden for å slippe flere problemer.

I en slik sinnstilstand overbevsier man seg selv om at alle vil få det mye bedre om man selv er borte - i den grad man i det hele tatt greier å tenke utenfor seg selv - man blir en virkelig stor egoist når man har det slik.

Det er min erfaring med dette, ihvertfall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...