Gå til innhold

Kjære Mette Moen

Anbefalte innlegg

Gjest Kan du hjelpe ?

Hei !

Lurer på om du kan hjelpe meg.

Har vært gravid 4 ganger. Den 3. gangen var ved hjelp av ICSI, og resulterte i en nydelig gutt. Mistet nylig etter spontan graviditet, MA i uke 7+5. Grav hadde gått tidlig til grunne. De to første gangene endte i uke 6.

Var på Volvat for undersøkelse og legen nevnte at eggstokkene mine hadde PCO-"tendenser". (Dette har ikke vært nevnt for meg tidligere)Jeg har fått økt hårvekst innside lår, hake bla. Har regelmessig mens + - noen dager, er 1,69 h, vekt 76 kg. Min mann hadde litt bedre sædkvalitet nå, 33 mill pr ml, 50-75% abnorme.

Kan årsaken til de tidlige abortene ligge hos meg ?

Under ICSI brukte jeg progestan til uke 10 og albyl-e til uke 12.

Kan Metformin? hjelpe meg for å unngå abort ?

Har blitt tilbudt inseminasjon på RH på grunnlag av forrige sædprøve.

Hva vil du anbefale oss å gjøre ?

Og hvis jeg skulle bli gravid igjen, kan noe gjøres for å beholde graviditeten ?

Dette ble rotete og inneholder mange spørsmål. Håper du kan svare !

Med hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/57742-kj%C3%A6re-mette-moen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

PCO-forandringer på eggstokkene ses hos 20% av alle kvinner og har ingen betydning, Hvis du har normale menstruasjoner tyder det ikke på unormale hormonforhold. Metformin har ingen effekt hos normale kvinner. Du har hatt flere aborter, men vi regner det som innenfor det som kan hende. Det skulle være gode muligheter for å kunne gjennomføre en ny graviditet. Lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/57742-kj%C3%A6re-mette-moen/#findComment-243988
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...