Gå til innhold

Anbefalte innlegg

takk for en fin spalte.jeg lurer på om du kan gi meg noen gode råd.jeg er samboer med en kjempeflott mann og vi har vært sammen i 2 år.vi har kun ett problem i forholdet vårt og det er at han har vanskelig for å si hva han føler for meg og gi meg komplimenter og ros.han sier at det føles unaturlig for ham å gjøre dette.jeg har ikke lyst til at forholdet vårt skal ta slutt på grunn av en sånn liten ting,men det er også vanskelig for meg å undertrykke det behovet jeg har for å bli koset med,få høre pene ting om meg selv og rost iblant.vi er svært forskjellige på dette området.jeg har alltid vært ei åpen jente når det gjelder følelser.for meg er det verdens mest naturlige ting å si at jeg synes han er flott og at jeg er glad i ham.han sier at han elsker meg hver kveld når vi skal sove og det er godt.jeg vil bare så gjerne at han skal gi meg noen komplimenter i ny og ne,særlig syns jeg det er viktig nå som vi har vært sammen en stund og ikke er nyforelsket lenger.har du noen råd til meg?hva skal jeg gjøre?bør jeg bare glemme behovene mine og godta at han er som han er?håper du kan gi meg svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/57824-kj%C3%A6re-vennesland/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, du bør helt klart godta han som han er...! Du får jo bekreftelse så det holder, han sier jo han elsker deg hver kveld...

Du oppkonstruerer problemer.

Du spurte ikke meg, men jeg svarte alikevel :-)

ja jeg vet at jeg burde bare godta det,men hva om jeg ikke greier det?jeg har prøvd og det går bra for en stund men vi kommer alltid tilbake til det ene problemet.jeg ønsker meg bare noen komplimenter og gode ord iblant.jeg trenger det.kan du forstå det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/57824-kj%C3%A6re-vennesland/#findComment-244828
Del på andre sider

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Jeg skjønner at du ønsker å få komplimenter og gode tilbakemeldinger fra din samboer. Hvilken jente ønsker ikke det!

Og det ønsker nok menn også. Men her kommer det inn dette med våre kjønnsforskjeller. Mange gutter ser ut til å ha lært mindre om å vise følelser, komplimenter og ros enn jenter lærer når de vokser opp. (Det er farlig å generalisere som jeg gjør her.) Det er liksom jenters domene å kjenne på følelser og snakke om dem. Gutter kan vise sin oppmerksomhet på andre måter.

Forsøk å finn ut om du sperrer han i å vise deg det. Han vet nok at du ønsker at han skal gi komplimenter slik du gjør, men det klarer han ikke. Ikke press han og mas om det. Forsøk å la han få komme frem med det som er hans måte å bekrefte deg på.

Hvis han derimot er iskald og isolert i sin egen verden mht følelser, bør du kanskje tenke på om du har valgt feil kar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/57824-kj%C3%A6re-vennesland/#findComment-245129
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...