Gå til innhold

18000 i inngangsbillett - hva betyr det egentlig?

Anbefalte innlegg

Vi skal ta et forsøk på Røde Kors Klinikken til høsten, begynner på spray i begynnelsen av august. Hva betyr dette for oss? Må vi betale fullt for medisinene, eller 18.000 og stille oss i kø på Rikshospitalet i tillegg?

Vi ønsker å ta forsøkene våre på RKK, det ville vi ha gjort uansett, men det hadde jo vært greit om medisinene ble på blå resept.

Noen som vet? Det er jo ganske nytt, men jeg forsto ikke det som sto i artikkelen.

Fortsetter under...

Gjest Sidsel i FUB

Dette er det vel ingen som vet og ingen (av politikerne) som har tenkt på. Vi i FUB spør om det samme.

Nå er det ubetydelige køer på RH og de andre offentlige klinikkene, så nå blir det en smaksak om man velger offentlig eller privat, og mer et spørsmål om pris enn ventetid, men RKK har sine priser som er uavhengig av hva som blir bevilget over de offentlige budsjetter. Det betyr at man betaler det som de private klinikkene oppgir i sine prislister. Men hva med medisinene? Det er et av mange spørsmål vi stiller oss, sammen med hva som skjer med de andre former for assistert befruktning (annet enn IVF og ICSI) som jo er betydelig billigere enn 18.000. Jeg forsto det slik i min samtale tidligere i dag med John Alvheim at man tilbakefører blåreseptordningen, men hvordan dette skal administreres må vi komme tilbake til.

Vi skal forsøke å få svar på dette på mandag - kommer til å ta kontakt med Helsedepartementet og høre hva de sier - og så holder vi dere oppdatert på hjemmesiden vår (http://www.fub.no).

Dette er det vel ingen som vet og ingen (av politikerne) som har tenkt på. Vi i FUB spør om det samme.

Nå er det ubetydelige køer på RH og de andre offentlige klinikkene, så nå blir det en smaksak om man velger offentlig eller privat, og mer et spørsmål om pris enn ventetid, men RKK har sine priser som er uavhengig av hva som blir bevilget over de offentlige budsjetter. Det betyr at man betaler det som de private klinikkene oppgir i sine prislister. Men hva med medisinene? Det er et av mange spørsmål vi stiller oss, sammen med hva som skjer med de andre former for assistert befruktning (annet enn IVF og ICSI) som jo er betydelig billigere enn 18.000. Jeg forsto det slik i min samtale tidligere i dag med John Alvheim at man tilbakefører blåreseptordningen, men hvordan dette skal administreres må vi komme tilbake til.

Vi skal forsøke å få svar på dette på mandag - kommer til å ta kontakt med Helsedepartementet og høre hva de sier - og så holder vi dere oppdatert på hjemmesiden vår (http://www.fub.no).

Hvorfor ikke si en egenandel på 6.000 for hvert forsøk heller? Det er ikke alle som har behov for/ønsker tre forsøk. Da kan det også bli mer rettferdig for alle som har betalt for sine forsøk nå i år. Ikke alle (tenker spesielt på de som fikk ut medisin i 2001) kommer over 18.000. Jeg kunne godt ha tenkt meg en tilbakebetaling på 9.000 i stedet for ingenting. Regner med at jeg har flere med meg?

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...