Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er ei jente på 30 år som har blitt gravid ved første pergotimeforsøk. Etter dette har jeg selvsagt trålet nettet for å lese om svangerskapsforløpet. Til min store engstelse leser jeg at av alle svangerskap ender mellom 15 - 25% med spontanabort og at denne risikoen er ennå større etter hormonbehandling. Nå lurer jeg på hvor mye høyere denne risikoen er etter pergotime og hvilke symptomer man får om noe går galt. Vil ellers nevne at jeg er noe overvektig, men ellers frisk, hadde sterke menssmerter i dagene jeg skule hatt mensen, men disse ga seg etter noen dager. Føler meg "svært" gravid med ømme bryster, stadig vannlating og kvalme på kvelden. Er ca 7 uker på vei og vet at de neste ukene er de mest kritiske. Skal på ultralyd for å sjekke om fosteret har festet seg i neste uke. Hvorfor har ingen av mine venninner vært på det så tidlig? Kan det være en følge av pergotimekuren? Kan jeg begynne å slippe gleden løs - eller vil det være å ta gleden på forskudd? Lurer ellers på hvor store sjanser man har for tvillinger. Både min mann og jeg har flere tvillinger i slekta, samt at dette økes som følge av kuren?

Hilsen håpfull

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/57890-hurra-gravid-med-pergotime/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Risiko for abort avhenger mest av kvinnes alder. En abort vil starte med blødning og senere smerter som ved en menstruasjon. Man vil utføre ultralyd for å sjekke at fosteret er i live og det bare er ett. Sjansen er nok ca 5 %. Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...