Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Mei Mette!

Jeg skrev et innlegg her for snart et år siden da jeg hadde fått stilt diagnosen PCOS. Det eneste symtomet jeg hadde da var masse småcyster på eggstokkene og konstant blødning. Jeg hadde i forkant av denne blødingen tatt en p-sprøyte (3 mnd etter sv.sk. febr-01), og det var da alt tullet startet.

I mitt forrige innlegg antydet du at eggstokkene kunne se slik ut etter p-sprøyte bruk, og at det ville normalisere seg etterhvert. Gynekologen jeg var hos var ikke enig i at det kunne være p-sprøyta som

var skyld i alt dette rotet. Jeg har i dag 27-28 dagers syklus med tydelig EL 14 dager før mens. Gynekologen sier at hvis jeg vil ha flere barn må vi gjøre noe med det NÅ.

Jeg har ellers ingen symptomer på PCOS, ikke vektøkning (170/60), uren hud eller økt hårvekst.

Hva mener du ? Er det virkelig PCOS jeg har eller er disse cystene noe som "henger igjen" etter p-sprøyta? Har vært til UL 3-4 ganger etter diagnosen, men da for andre ting (uforklarlige magesmerter, noe væske i buken), men han/de sier det samme hver gang, at det er PCOS.

Gjør det forresten veldig vondt når disse cystene sprekker? Dene ene gyn. sier at det kjennes godt, men den andre sier at de sprekker hele tiden og at man ikke merker noe særlig til det.

Jeg bruker ingen prevensjon nå, gyn. sa at det trengte jeg ikke for jeg kom ikke til å bli gravid så tynn som slimhinna var da (sept 01). Det minste som er målt er 1-2mm, det meste 8mm. Den siste målingen ble tatt 3 døgn etter det jeg mener har vært EL.

Jeg har dessuten sinnsyke smerter under EL. (klarer ikke stå oppreist, så vondt at jeg må kaste opp) Er dette vanlig?

Det ble veldig rotete dette her, men som du skjønner er jeg litt forvirret.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/57972-pcos-mette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det lyder til aa väre ganske normalt hos deg, men jeg kjenner jo ikke alle detaljer og har ikke sett ultralydbildet. Jeg synes du skal faa din gynekolog til aa forklare litt mer om hvorfor det haster med aa bli gravid.

Hver maaned brister en cyste ved egglösning og det er de ferreste som faar smerter av den grunnen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/57972-pcos-mette/#findComment-249447
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...