sats Skrevet 9. juni 2002 Del Skrevet 9. juni 2002 Jeg er forøvrig enig med vikinne at det er helt uakseptabelt at vi må betale 18.000 for forsøkene, men hvis man sammenligner med tiden det var "gratis" er ikke forskjellen så altfor stor. Vi må benytte oss av ICSI, som er litt mer kostbart enn vanlig IVF, og satt igjen med en egenandel på 5235,- som ikke ble refundert av Trygdekontoret da vi hadde vårt forsøk i Haugesund i fjor sommer. De dekket reiseutgifter og UL, men både på uthenting og ved innsetting var det egenandeler. Som beløpet forteller, så er altså ikke avviket for stort. Regner med at vi også får dekket reisekostnader igjen. Det beløper seg jo også til et par tusen med alle turene over fjorden. Så alt i alt er vi jo tilbake der vi var, selv om jeg nå har forstått at vi må betale 18.000 på en gang, og ikke får igjen om vi lykkes på første. Et annet spørsmål. Jeg kjøpte medisiner på apoteket for kr 4000,- i mars, siden jeg manglet noen til forsøket vi hadde før påske. Får jeg igjen disse, eller var det bare overskytende over 18.000. Betyr det at de som har hatt ICSI f.eks i Haugesund, og har betalt kr 17.000 for dette + evt. 10-12.000 for medisiner får igjen sånn omtrent 12.000? Jeg er bare nysgjerrig. Mange morgenhilsener fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/58077-egenbetalingvikinne/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 9. juni 2002 Del Skrevet 9. juni 2002 Jeg kan bekrefte det Sats sier om egenebetaling. ICSI i Haugesund var faktisk ganske dyrt, så overgangen til 18000 kr er ikke så stor. Men etterpå har jeg fått vite at selv om vi alle bor i Norge, så har egenandelene variert endel fra sykehus til sykehus. Forstår det sånn atnHaugesund lå som et av de dyreste av de offentlige sykehusene. MVH 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/58077-egenbetalingvikinne/#findComment-246122 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vikinne Skrevet 9. juni 2002 Del Skrevet 9. juni 2002 Hei på deg! Det jeg mener er at det ikke dreier seg så mye om penger (selv om det er vesentlig i denne saken), men måten politikerne behandlet oss på. Det er det jeg synes er helt uakseptabel og urettferdig, og da først og fremst for de som har stått i kø og blitt lovet gratis prøverør. Vi har blitt forespeilet noe helt annet enn det vi får i dag. Vi har blitt lurt! Det er faktisk forskjell fra de som nå på forhånd vet hvor mye de må betale for prøverør og de som ble lovet gratis behandling og ikke får det. Jeg synes at alle de som stod i kø og fått skriflig at de har inntil 3 gratis prøverørsforsøk, burde få sine gratis forsøk. Skal de ha flere, må de bøye seg dagens ordning. Jeg anser min skriflige tilsagn om inntil 3 gratisforsøk som en kontrakt som ikke uten videre kan bli ugyldig. Og hvis jeg skulle i gang med et nytt forsøk, ville jeg aldri ha betalt mer enn det jeg skulle i utgangspunktet i følge "kontrakten", for den anser jeg som et fortsatt gyldig dokument. Jeg ville brukt advokat for å få gjennom mine rettigheter i denne saken. Politikerne kan da ikke leke med oss som det passer dem. Kontraktsbrudd er et alvorlig tilfelle som ikke må aksepteres. Forresten, jeg betalte ikke mer enn 1370,- for mine forsøk på RH som var grensa på egenbetaling, siden jeg fikk frikort for resten av året. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/58077-egenbetalingvikinne/#findComment-246209 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sats Skrevet 9. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2002 Hei igjen, vikinne! Jeg støtter selvsagt dine synspunkt, og ville vel egentlig bare si at for vårt vedkommende så er vi tilbake der vi startet, nemlig med en egenandelskostnad på ca. 6000,- dersom forsøket tas i Haugesund. Det er klart det er forskjell på 1500,- pr. gang og 6000,-, og når en attpåtil må betale hele summen '(18.000) på en gang, så er det mye penger. Jeg synes også at politikerne har holdt oss for narr i denne saken, og er mildt sagt dritlei hele greia. Til nå har vi lagt ut 60.000 + reise og opphold for tre forsøk i Danmark (holder på med tredje akkurat nå). Gleder meg selvsagt til alt blir "normalt" og vi kan betale normal pris, men ønsker selvfølgelig at jeg ikke trenger flere forsøk. Lykke til med dere også hva dere enn bestemmer dere for! Mange hilsener fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/58077-egenbetalingvikinne/#findComment-246534 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.