Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Solstrålen

Hva synes dere om såkalte åpne forhold folkens? (forhold der det er lov til å ha et lite eventyr med en annen en natt)

Jeg har på en måte en kjæreste, men har det ikke likevel. Vi har ikke gitt hverandre noen løfter fordi vi er få mye fra hverandre, bor et stykke unna hverandre og reiser begge mye i jobben. Jeg tror heller ikke at han vil binde seg til noen, vil heller være fri og frank. Han sa en gang at han ikke klarer å holde seg trofast lenger enn ett år (det var før vi ble "sammen").

Men jeg blir aldri klok på hva han vil med meg. Det kan ta kjempelang tid før jeg hører fra ham, og han gidder ikke å svare på sms fra meg eller ta telefonen når jeg ringer. Andre ganger planlegger han fremtiden vår (særlig når han er full).

Jeg vet at han VAR forelsket i meg lenge, men nå vet jeg sannelig ikke lenger...

Vi var forøvrig venner en god stund før jeg fikk følelser for ham.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/58098-%C3%A5pent-forhold/
Del på andre sider

Fortsetter under...

nøffelinøff

det er 89% sikkert at han omtaler deg som pulevennen sin...unnskyld uttrykket...hva gjør du egentlig med ham????

et åpent forhold er ikke noe forhold, det er bare en forsikring man tar seg når man ikke gidder å gå ut å finne seg et ligg/evt risikere å få kjønnsykdommer pga mange partnere.

et forhold er en nær relasjon mellom to mennesker, og når denne relasjonen er sex så er det vel ikke store greiene å bygge på....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/58098-%C3%A5pent-forhold/#findComment-246476
Del på andre sider

Gjest Solstrålen

det er 89% sikkert at han omtaler deg som pulevennen sin...unnskyld uttrykket...hva gjør du egentlig med ham????

et åpent forhold er ikke noe forhold, det er bare en forsikring man tar seg når man ikke gidder å gå ut å finne seg et ligg/evt risikere å få kjønnsykdommer pga mange partnere.

et forhold er en nær relasjon mellom to mennesker, og når denne relasjonen er sex så er det vel ikke store greiene å bygge på....

Du har misforstått totalt....

Vi er IKKE elskere. Jeg har følelser for ham (og han for meg), og vi oppfører oss akkurat som vanlig kjærester og er det også, men hvis den ene har et lite eventyr en natt den andre er borte så bryr ikke den andre seg om det....

Det er en ganske stor forskjell her...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/58098-%C3%A5pent-forhold/#findComment-247875
Del på andre sider

nøffelinøff

Du har misforstått totalt....

Vi er IKKE elskere. Jeg har følelser for ham (og han for meg), og vi oppfører oss akkurat som vanlig kjærester og er det også, men hvis den ene har et lite eventyr en natt den andre er borte så bryr ikke den andre seg om det....

Det er en ganske stor forskjell her...

følelser kan være så mangt, det kan godt hende at dere bryr dere om hverandre.

man bryr seg om de fleste.

men når man er i et seriøst forhold skal man ikke flørte åpenlyst,kysse, ligge eller ha følelser for andre.

det er en grunn til at slikt kalles utroskap.

utro: å ikke være tro.

du gjør akkurat hva du vil med livet ditt, men noe sier meg at du setter dine tvil til dette siden du spør hva andre synes om "åpne forhold".

jeg har veldig mange guttevenner, noen superromantiske og noen som ligger med halve byen.

jeg har deltatt i mang en samtale med gutter om nettopp dette samtaleemnet, og konklusjonen er den jeg skrev forrige gang.

jenter tolker handlingene til gutter opp og ned- gutter mener det de gjør og punktum.

sier han at han elsker deg uten oppfordring gjør han det.

når man er glad i hverandre gjør man følgende: viser det tydelig ved å kjærtegne, gi komplimenter og dele tanker og følelser.

gjør han det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/58098-%C3%A5pent-forhold/#findComment-248235
Del på andre sider

Gjest Solstrålen

følelser kan være så mangt, det kan godt hende at dere bryr dere om hverandre.

man bryr seg om de fleste.

men når man er i et seriøst forhold skal man ikke flørte åpenlyst,kysse, ligge eller ha følelser for andre.

det er en grunn til at slikt kalles utroskap.

utro: å ikke være tro.

du gjør akkurat hva du vil med livet ditt, men noe sier meg at du setter dine tvil til dette siden du spør hva andre synes om "åpne forhold".

jeg har veldig mange guttevenner, noen superromantiske og noen som ligger med halve byen.

jeg har deltatt i mang en samtale med gutter om nettopp dette samtaleemnet, og konklusjonen er den jeg skrev forrige gang.

jenter tolker handlingene til gutter opp og ned- gutter mener det de gjør og punktum.

sier han at han elsker deg uten oppfordring gjør han det.

når man er glad i hverandre gjør man følgende: viser det tydelig ved å kjærtegne, gi komplimenter og dele tanker og følelser.

gjør han det?

ja, han gjør alt det du sier som ifølge deg skulle tilsi at han har følelser for meg..

og en ting til.. det er ikke snakk om å ha følelser for andre, selvfølgelig er ikke det lov... og det er jo visse ulitmatum da, ikke bli med en annen hjem fra byen når den andre er der, ikke med en felles bekjent, ikke følelser, ikke flere ganger osv...

Jeg har ingen problemer med dette, som sjalusi eller lignende, men jeg spurte fordi jeg lurer på hva andre synes om det, har aldri hørt noen diskutere slikt før..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/58098-%C3%A5pent-forhold/#findComment-248879
Del på andre sider

Gjest pirrka

Du har jo to problemstillingar her: opne forhold, og det at du ikkje heilt veit kva han vil med deg. Eit opent forhold krev at BEGGE trivst med det, og ikkje at den eine går med på det for ikkje å miste den andre. Det er berre du som veit om du ynsker å ha det slik.

Når det gjeld at du ikkje veit kva han eigentleg vil med deg, og om han er forelska i deg lenger, så er kanskje det eit større problem? Det ville det vore for meg. Uansett, i gode forhold må ein kunne snakke om begge deler.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/58098-%C3%A5pent-forhold/#findComment-248888
Del på andre sider

Annonse

Gjest Solstrålen

Du har jo to problemstillingar her: opne forhold, og det at du ikkje heilt veit kva han vil med deg. Eit opent forhold krev at BEGGE trivst med det, og ikkje at den eine går med på det for ikkje å miste den andre. Det er berre du som veit om du ynsker å ha det slik.

Når det gjeld at du ikkje veit kva han eigentleg vil med deg, og om han er forelska i deg lenger, så er kanskje det eit større problem? Det ville det vore for meg. Uansett, i gode forhold må ein kunne snakke om begge deler.

Jeg har ingen problemer med å være i et slikt forhold (har derimot problemer med å være i et annet forhold uten å være utro.....)

Samme hvor glad jeg er i ham klarer jeg ikke å holde meg unna andre menn med mindre jeg stenger meg selv inne. Jeg vet at mange vil påstå at da kan jeg ikke virkelig bry meg om han osv... men det gjør jeg, kanskje for mye..... Jeg ville ikke vært i et slikt forhold om jeg hadde klart å leve i et "vanlig forhold".

Men jeg vil gjerne vite hva andre synes om det.... Noen som har lignende erfaringer? Kan noe slikt vare?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/58098-%C3%A5pent-forhold/#findComment-249386
Del på andre sider

Gjest kvinne

Jeg har ingen problemer med å være i et slikt forhold (har derimot problemer med å være i et annet forhold uten å være utro.....)

Samme hvor glad jeg er i ham klarer jeg ikke å holde meg unna andre menn med mindre jeg stenger meg selv inne. Jeg vet at mange vil påstå at da kan jeg ikke virkelig bry meg om han osv... men det gjør jeg, kanskje for mye..... Jeg ville ikke vært i et slikt forhold om jeg hadde klart å leve i et "vanlig forhold".

Men jeg vil gjerne vite hva andre synes om det.... Noen som har lignende erfaringer? Kan noe slikt vare?

Jeg har også hatt det problemmet, at jeg ikke klarer å være tro med kjæresten, selvom jeg har vært kjempe glad i han.

Nå er jeg i et forhold hvor jeg kan være "utro" og det fungerer kjempe fint, vi har vært sammen i 2år og kommer til å være sammen lenge til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/58098-%C3%A5pent-forhold/#findComment-249637
Del på andre sider

Gjest pirrka

Når det gjeld opne forhold skal eg ikkje påstå at eg lever i eit slikt, men vi er i alle fall enige om at seksuelle sidesprang ikkje er skilsmissegrunn. Og at det under gitte føresetnader kan vere ok. I praksis er det likevel ikkje slik at vi til stadighet har sex med andre, når ulovlegheten ved det er borte er det mindre freistande, trur eg?

For meg er det i alle fall langt mellom tanke og praksis, dessutan er ikkje sex veldig forlokkande når eg ikkje er forelska. Og blir eg forelska, snakkar ein jo ikkje lenger om seksuelle sidesprang, men om ein reell trussel for det samlivet ein lever i. Då trer sjølvsagt heilt andre reglar inn...

Men problemet ditt er visst eigentleg at du er grunnleggande usikker på om kjærasten din eigentleg er glad i deg lenger?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/58098-%C3%A5pent-forhold/#findComment-250112
Del på andre sider

At sex ikke er store greiene å bygge på...

Jeg er veldig uenig. Ser ikke bort fra at jeg ligner mer på menn enn kvinner hvis vi snakker om hva et forhold er basert på. For meg er sex og erotisk tiltrekning abc i et forhold. Dette er selve syntesen og fullbyrdelsen av _alt_. Uten denne dimensjonen er det dødt, med andre ord meningsløst.

Det betyr selvsagt ikke at årelangt samliv kan basere seg på sex alene, selvsagt ikke. Men alt det andre kan man, på en eller annen måte, ordne opp i og justere på.

Åpne forhold: Det er greit hvis forutsetningene er like for begge. En kortere eller lengre periode. Før eller siden blir det trøbbel.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/58098-%C3%A5pent-forhold/#findComment-250155
Del på andre sider

Gjest Solstrålen

Når det gjeld opne forhold skal eg ikkje påstå at eg lever i eit slikt, men vi er i alle fall enige om at seksuelle sidesprang ikkje er skilsmissegrunn. Og at det under gitte føresetnader kan vere ok. I praksis er det likevel ikkje slik at vi til stadighet har sex med andre, når ulovlegheten ved det er borte er det mindre freistande, trur eg?

For meg er det i alle fall langt mellom tanke og praksis, dessutan er ikkje sex veldig forlokkande når eg ikkje er forelska. Og blir eg forelska, snakkar ein jo ikkje lenger om seksuelle sidesprang, men om ein reell trussel for det samlivet ein lever i. Då trer sjølvsagt heilt andre reglar inn...

Men problemet ditt er visst eigentleg at du er grunnleggande usikker på om kjærasten din eigentleg er glad i deg lenger?

Både og!

Jeg lurte egentlig mest på hva folk synes om åpne forhold..

Men fristelsen blir ikke mindre selv om det er lovlig, desverre...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/58098-%C3%A5pent-forhold/#findComment-251354
Del på andre sider

nøffelinøff

At sex ikke er store greiene å bygge på...

Jeg er veldig uenig. Ser ikke bort fra at jeg ligner mer på menn enn kvinner hvis vi snakker om hva et forhold er basert på. For meg er sex og erotisk tiltrekning abc i et forhold. Dette er selve syntesen og fullbyrdelsen av _alt_. Uten denne dimensjonen er det dødt, med andre ord meningsløst.

Det betyr selvsagt ikke at årelangt samliv kan basere seg på sex alene, selvsagt ikke. Men alt det andre kan man, på en eller annen måte, ordne opp i og justere på.

Åpne forhold: Det er greit hvis forutsetningene er like for begge. En kortere eller lengre periode. Før eller siden blir det trøbbel.

egentlig er jeg enig til en ganske stor grad....

men jeg tror at dem som påstår at de ikke blir sjalu når kjæresten er i sengs med andre har en liten livsløgn..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/58098-%C3%A5pent-forhold/#findComment-251436
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...