Gå til innhold

muskelplager

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg lider av betennelse i håndledd, bekken ,knær, ankler nakke, rygg og brystkassen. I tillegg har jeg kronisk betennelse på øynene. Jeg har vært sykemeldt i snart ett år, fra min jobb som kontormedarbeider. Jeg venter nå å komme til en revmatolog, men vente tiden er svært lang. Jeg plages svært av mine øyne som renner hele tiden og med fører at det oppstår sårhet rundt øynene. Øyenlegen har skrevet ut dråper som heter Voltaren Optha,men disse hjelper ikke stort. Jeg begynner nå og bli ganske desperat etter å bli frisk eller få en riktig medesin slik at jeg kan klare hverdagen med jobb og barn. Jeg vet ikke hva som gjør at jeg har disse plagene,kan jeg ha en revmatisk lidelse? Er det noen medesin som kan hjelpe mot disse plagene? Jeg har vært på rønken men bildene viser at alt er bra. Det gjør også blodprøver som er tatt. Uti fra det som jeg har skrevet her kan dere hjelpe med noen råd som kan redusere eller ta vekk disse plagene ? Jeg kan ellers nevne at jeg går til fysioterapaut, men føler at jeg kaster penger ut av luften da jeg ikke føler at denne behandlingen fører frem. Ellers trener jeg 3 ganger i uken, da jeg føler at stivheten i ryggen bedres ved at jeg blir varm og får strekt ut musklen. Håper at dere kan svare på mitt innlegg. På fohånd takk. Mvh "muskelplager"

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/5811-muskelplager/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lupusen

Ikke det at jeg er noen lege, men det høres ut som du kan ha lupus.. Det har jeg nemlig, og har en del av disse plagene. Jeg har tatt en del kortison som hjelper veldig, men det er ikke bra det heller! Nå tar jeg ingenting etter en tre års behandling.. Jeg tar voltaren piller hvis jeg blir stiv (betente ledd) som jeg får hvis jeg er trøtt eller har overansterngt meg. les litt fakta om lupus og se om du kjenner deg igjen.

Det som hjelper når du blir stiv, uten om medisiner da, er å ta et varmt bad - ligg i det varme vannet en god stund. Hold hendene overvannet så du ikke skrumper helt inn, og ta gjerne en sprut babyolje i så du ikke får tørr hud.

Lupus er en kronisk bindevevsykdom som går utover ledd, muskler, indre organer, hår, sener mm. Det er en sykdom som er vansklig å stille diagnose på. lupuspasienter har som regel antistoffer i blodet, men disse kan være vanskelige å oppdage. Dessuten er lupus pasienter kjent for sitt "sommerfugl-utslett" over nese og i kinn. Det er et rødt utslett som ligner på sommerfuglvinger.

Hvis du tror det er dette som kan feile deg, så kan du skrive mailadresen din her, så kan jeg maile deg.

som sagt lupus er en sjelden sykdom, og det er ikke mange som kan så mye om den. Hvor den kommer fra og hva den kommer av er ukjent. Det er flest kvinner som har den.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/5811-muskelplager/#findComment-30658
Del på andre sider

Ikke det at jeg er noen lege, men det høres ut som du kan ha lupus.. Det har jeg nemlig, og har en del av disse plagene. Jeg har tatt en del kortison som hjelper veldig, men det er ikke bra det heller! Nå tar jeg ingenting etter en tre års behandling.. Jeg tar voltaren piller hvis jeg blir stiv (betente ledd) som jeg får hvis jeg er trøtt eller har overansterngt meg. les litt fakta om lupus og se om du kjenner deg igjen.

Det som hjelper når du blir stiv, uten om medisiner da, er å ta et varmt bad - ligg i det varme vannet en god stund. Hold hendene overvannet så du ikke skrumper helt inn, og ta gjerne en sprut babyolje i så du ikke får tørr hud.

Lupus er en kronisk bindevevsykdom som går utover ledd, muskler, indre organer, hår, sener mm. Det er en sykdom som er vansklig å stille diagnose på. lupuspasienter har som regel antistoffer i blodet, men disse kan være vanskelige å oppdage. Dessuten er lupus pasienter kjent for sitt "sommerfugl-utslett" over nese og i kinn. Det er et rødt utslett som ligner på sommerfuglvinger.

Hvis du tror det er dette som kan feile deg, så kan du skrive mailadresen din her, så kan jeg maile deg.

som sagt lupus er en sjelden sykdom, og det er ikke mange som kan så mye om den. Hvor den kommer fra og hva den kommer av er ukjent. Det er flest kvinner som har den.

Jeg takker for svaret ditt,Lupusen.Jeg har lest på internett om Lupus og kjenner vel ikke meg helt igjen. Jeg har ikke utslettet som er vanlig ved denne sykdommen. Jeg blir også bedre ved å være i sol og varme, noe som etter det jeg forstod gjør det verre for de som har Lupus.Jeg skal prøve tipset ditt med å ta varme bad. Nok engang takk for at du tok deg tid å svare meg.Jeg håper også på at jeg vil få et svar av legene i Forumet, noe som foreløbig er uteblitt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/5811-muskelplager/#findComment-30862
Del på andre sider

Gjest Knut Erik Ånensen, Allmennlege

Jeg takker for svaret ditt,Lupusen.Jeg har lest på internett om Lupus og kjenner vel ikke meg helt igjen. Jeg har ikke utslettet som er vanlig ved denne sykdommen. Jeg blir også bedre ved å være i sol og varme, noe som etter det jeg forstod gjør det verre for de som har Lupus.Jeg skal prøve tipset ditt med å ta varme bad. Nok engang takk for at du tok deg tid å svare meg.Jeg håper også på at jeg vil få et svar av legene i Forumet, noe som foreløbig er uteblitt.

Til muskleplager ang muskelplager

Lupus eller SLE er en autoimmun sykdom som har "mange ansikter" og intet typisk mønster.

Jeg vet ikke om du har fått diagnosen Lupus, ei heller om du har vært til undersøkelse hos revmatolog for en ordentlig gjennomgang av sykdommen din. Det bør du ihvertfall få gjort i første omgang!

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/5811-muskelplager/#findComment-30904
Del på andre sider

Til muskleplager ang muskelplager

Lupus eller SLE er en autoimmun sykdom som har "mange ansikter" og intet typisk mønster.

Jeg vet ikke om du har fått diagnosen Lupus, ei heller om du har vært til undersøkelse hos revmatolog for en ordentlig gjennomgang av sykdommen din. Det bør du ihvertfall få gjort i første omgang!

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Jeg takker for svarene jeg har fått. Jeg har ikke fått diagnosen Lupus. Jeg hørt første gang om denne sykdommen i dette forumet,ved at en med denne lidelsen svarte på mitt innlegg. Jeg venter også med å komme til hos en Revmatolog, men som jeg skrev i mitt første innlegg så er vente tiden stor.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/5811-muskelplager/#findComment-30911
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...