Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Lisbeth

Hei dere

For det første sånn at det ikke skal være noen tvil. Jeg ønsker at dere alle sammen får gratis prøverørsforsøk.

Jeg har fulgt denne debatten om egenbetaling ikke egenbetaling på sidelinjen, urettferdighet etc og gjør meg noen tanker. Mange her inne har fått kanskje 1-2-3 -4 forsøk dekket av det offentlige før egenbetalingen ble innført. Mange kanskje uten å lykkes og jeg vil bare få fram mine følelser omkring det og mine følelser om urettferdighet. Jeg har følt det svært urettferdig tidligere da det var full refusjon på prøverør og vi ikke fikk noen forsøk dekket av det offentlige på grunn av at vi kanskje ikke hadde de beste prognoser. Ikke ett eneste forsøk fikk vi prøve og det har smertet veldig da jeg har sett flere som har hatt både 3 og 4 forsøk dekket av det offentlige uten å lykkes og så skulle ikke vi få ett eneste forsøk. Man vet jo aldri hvem som lykkes på forhånd og alle burde ihvertfall fått prøve ett, er dere ikke enige? Vi har ett barn fra før som vi fikk til på egen hånd og hvorfor skulle det ikke lykkes en gang til, men vi fikk aldri sjansen til å få prøve før NÅ da egenbetalingen ble innført da kom tilbudet. Kanskje det blir trukket tilbake nå da siden det blir innført bare delvis egenbetaling. Får vente å se da.

Jeg mener ikke å ramme noen med dette innlegget og håper inderlig at dere alle får muligheten til å bli foreldre, men ønsker å sette litt fokus på at det er flere urettferdige sider ved dette prøverørsstyret. For ett år siden da jeg var inne her og leste føltes det veldig urettferdig å lese om 2 -3 4 forsøket gjennom det offentlige og så fikk vi ingen.

Synes det var veldig urettferdig og jeg er sikkert ikke den eneste som har opplevd det. Ville ikke hatt noen problemer med å akseptere ett nei til videre forsøk dersom vi hadde fått prøvd ett. Hva syns dere? Jeg syns det burde vært en jevnere fordeling av antall forsøk og at alle burde fått muligheten.

Lykke til alle sammen og jeg syns dere burde være kjempeglade som har vunnet en slik seier som dere har. En annen har ikke de samme muligheter og den samme sjansen og det er URETTFERDIG det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/58209-gj%C3%B8r-meg-noen-tanker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, helt enig at vi burde være glad for utfallet. Og det er ihvertfall jeg :-)

Jeg skjønner godt du føler det er urettferdig! Alle burde få en kjangs! Så lenge det er mulighet for at det går...

Kan jeg spørre hvorfor dere ikke har fått mulighet? Er det medesinsk grunn, eller er det fordi dere har et barn sammen allerede?

Men hvordan er det privat da? Så lenge dere betaler privat kan de vel ikke nekte dere? Da er det vel opp til dere om dere vil ta kjangsen! For da betaler dere jo selv.

Håper dere får muligheten :-) Lykke til!

Klem fra

Gjest Lisbeth

Ja, helt enig at vi burde være glad for utfallet. Og det er ihvertfall jeg :-)

Jeg skjønner godt du føler det er urettferdig! Alle burde få en kjangs! Så lenge det er mulighet for at det går...

Kan jeg spørre hvorfor dere ikke har fått mulighet? Er det medesinsk grunn, eller er det fordi dere har et barn sammen allerede?

Men hvordan er det privat da? Så lenge dere betaler privat kan de vel ikke nekte dere? Da er det vel opp til dere om dere vil ta kjangsen! For da betaler dere jo selv.

Håper dere får muligheten :-) Lykke til!

Klem fra

Hei becca72

Takk for koselige ord og oppmuntrende ord.

Jeg var redd jeg skulle bli halshogd her inne he he.

Nei det er en medisinsk grunn for mine problemer. Jeg har lavt stoffskifte og av den grunn er eggstokkene mine i en slags dvale.

Jeg har ikke eggløsning. Min gynekolog søkte meg til Volvat til privat forsøk. Jeg fikk avslag. Du kan tro jeg ble lei meg. Min gynekolog ble helt sjokkert. Han hadde aldri trodd jeg skulle bli avvist der. Tenker de er redd for statistikkene sine der. Har ihvertfall nå fått tilbud ved vårt regionssykehus og skal i første omgang begynte med sprøyter for å prøve å få i gang eggløsning. Er nå engstelig for at jeg likevel ikke skal få sjansen der på grunn av

denne endringen hos dere. At ventelistene vil gå opp igjen. Har nå stått på venteliste i 3 år så nå er den min tur syns jeg.

Håper det lykkes for deg og skal følge med deg her inne. Kanskje det kommer to blå snart hos deg!!!!!!!!

Lykke til !!!!!!!!

klem fra Lisbeth

Hei becca72

Takk for koselige ord og oppmuntrende ord.

Jeg var redd jeg skulle bli halshogd her inne he he.

Nei det er en medisinsk grunn for mine problemer. Jeg har lavt stoffskifte og av den grunn er eggstokkene mine i en slags dvale.

Jeg har ikke eggløsning. Min gynekolog søkte meg til Volvat til privat forsøk. Jeg fikk avslag. Du kan tro jeg ble lei meg. Min gynekolog ble helt sjokkert. Han hadde aldri trodd jeg skulle bli avvist der. Tenker de er redd for statistikkene sine der. Har ihvertfall nå fått tilbud ved vårt regionssykehus og skal i første omgang begynte med sprøyter for å prøve å få i gang eggløsning. Er nå engstelig for at jeg likevel ikke skal få sjansen der på grunn av

denne endringen hos dere. At ventelistene vil gå opp igjen. Har nå stått på venteliste i 3 år så nå er den min tur syns jeg.

Håper det lykkes for deg og skal følge med deg her inne. Kanskje det kommer to blå snart hos deg!!!!!!!!

Lykke til !!!!!!!!

klem fra Lisbeth

Hei Lisbeth!

Greier du ikke å regulere stoffskiftet med Thyroxin? Fikk du det i forbindelse med sist du var gravid? Det fikk nemlig jeg, men etter 3 år med Thyroxin stabiliserte det seg.

Faren med lavt stoffskifte har jeg hørt er at hvis man blir gravid kan det være økt sjans for abort....

Hilsen en som også må betale selv da mannen har tette sædledere......

Klem fra

Gjest Lisbeth

Hei Lisbeth!

Greier du ikke å regulere stoffskiftet med Thyroxin? Fikk du det i forbindelse med sist du var gravid? Det fikk nemlig jeg, men etter 3 år med Thyroxin stabiliserte det seg.

Faren med lavt stoffskifte har jeg hørt er at hvis man blir gravid kan det være økt sjans for abort....

Hilsen en som også må betale selv da mannen har tette sædledere......

Klem fra

Hei Venus

Takk for svar. Jeg fikk lavt stoffskifte samtidig med at menstruasjonen forsvant. Ble grvid etter det men siden kom eggløsningen sjeldnere og sjeldnere selv om stoffskiftet er normalisert på thyroxin. Skjønner egentlig ikke dette.

Så skrekkelig at dere må betale alt selv siden mannen din har tette sædledere. Det er noe virkelig urettferdig med denne fordelingen av hvem som skal få dette dekt eller delvis dekt av det offentlige. Har man ikke "rett diagnose" ingen hjelp av det offentlige. Lykke til til dere. Er dere i gang med flere eller?

klem fra Lisbeth

Hei Venus

Takk for svar. Jeg fikk lavt stoffskifte samtidig med at menstruasjonen forsvant. Ble grvid etter det men siden kom eggløsningen sjeldnere og sjeldnere selv om stoffskiftet er normalisert på thyroxin. Skjønner egentlig ikke dette.

Så skrekkelig at dere må betale alt selv siden mannen din har tette sædledere. Det er noe virkelig urettferdig med denne fordelingen av hvem som skal få dette dekt eller delvis dekt av det offentlige. Har man ikke "rett diagnose" ingen hjelp av det offentlige. Lykke til til dere. Er dere i gang med flere eller?

klem fra Lisbeth

Hei igjen, ja jeg ruger på dag 10............og er såååååå spent!

Klem fra

Annonse

Hei Venus

klem fra Lisbeth

Du har vel kontakt med en endokrinolog? Min fastlege henviste meg videre til Bærum Sykehus.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...