becca72 Skrevet 9. juni 2002 Del Skrevet 9. juni 2002 Helloen :-) Jeg skal ta Fragmin 25000ie vist jeg blir gravid igjen ved dette forsøket. (Jeg begynner når de har satt inn egg) Er det noen som har gått på det? Og som det gikk bra med? Hvor lenge gikk du på det, og når starta du? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/58220-noen-som-har-tatt-fragmin/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest juli1 Skrevet 10. juni 2002 Del Skrevet 10. juni 2002 Hei becca72! Som du kanskje husker, så bruker jeg Fragmin. Bruker 5000 ie per dag, det er en engangssprøyte med 0,2 ml. Tynn tynn nål, går helt fint å sette selv. Settes i mageflesket, og dette kan vi jo! Begynte på sprøytene samtidig som jeg begynte på Puregon. Litt usikker på hvor lenge jeg skal sette dem, men antar at det blir iallefall ut første trimester. Og ja, det gikk bra! Passerer 9 uker i morra. Forrige MA sitter jo litt i, det er vanskelig å skjønne at det faktisk er liv der inne. Men ul forrige uke var svært oppløftende!! Lykke til, becca, denne gangen må det gå bra!! Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/58220-noen-som-har-tatt-fragmin/#findComment-247137 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sona Skrevet 10. juni 2002 Del Skrevet 10. juni 2002 Hei becca72! Som du kanskje husker, så bruker jeg Fragmin. Bruker 5000 ie per dag, det er en engangssprøyte med 0,2 ml. Tynn tynn nål, går helt fint å sette selv. Settes i mageflesket, og dette kan vi jo! Begynte på sprøytene samtidig som jeg begynte på Puregon. Litt usikker på hvor lenge jeg skal sette dem, men antar at det blir iallefall ut første trimester. Og ja, det gikk bra! Passerer 9 uker i morra. Forrige MA sitter jo litt i, det er vanskelig å skjønne at det faktisk er liv der inne. Men ul forrige uke var svært oppløftende!! Lykke til, becca, denne gangen må det gå bra!! Klem fra Hei! kan jeg spørre om dere bruker Fragmin pga habituel abort ? Har dere tatt noen blodprøver? Jeg har hatt 2 abort som er dokumentrert med hcg, etter 2 ivf forsøk. En gang tetst jeg postivit med CB men fikk blødninger etter 4 dager, legen ville ikke regen det som abort. Han sier at det må være 3 aborter før man kan undersøke årsaker! Lykke til Becca72, håper at det går bra med deg denne gangen . Juli1, Lykke til videre og kos deg masse. Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/58220-noen-som-har-tatt-fragmin/#findComment-247189 Del på andre sider Flere delingsvalg…
yogi Skrevet 10. juni 2002 Del Skrevet 10. juni 2002 Hei! kan jeg spørre om dere bruker Fragmin pga habituel abort ? Har dere tatt noen blodprøver? Jeg har hatt 2 abort som er dokumentrert med hcg, etter 2 ivf forsøk. En gang tetst jeg postivit med CB men fikk blødninger etter 4 dager, legen ville ikke regen det som abort. Han sier at det må være 3 aborter før man kan undersøke årsaker! Lykke til Becca72, håper at det går bra med deg denne gangen . Juli1, Lykke til videre og kos deg masse. Klem fra Hei sona Jeg gjør meg noen tanker om når en begynner undersøkelser etter flere aborter. Man kan da ikke si at man ikke begynner undersøkelser før etter 3 aborter når det gjelder IVF? At det gjøres etter 3 aborter for de som ikke trenger hjelp til å bli gravide, kan jeg på en måte forstå, selv om det er nok tøft nok det. Med IVF bør det være annerledes. I hvert fall når det nå koster så mye + at vi får begrenset med muligheter til å bli gravide. Jeg har selv også opplevd to MA etter IVF forsøk. Jeg skal ikke ha flere IVF forsøk, men et frysforsøk til høsten. Før den tid, ønsker jeg å finne ut mest mulig om det er noe som kan gjøres før eventuelle egg blir satt tilbake. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/58220-noen-som-har-tatt-fragmin/#findComment-247407 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sona Skrevet 10. juni 2002 Del Skrevet 10. juni 2002 Hei sona Jeg gjør meg noen tanker om når en begynner undersøkelser etter flere aborter. Man kan da ikke si at man ikke begynner undersøkelser før etter 3 aborter når det gjelder IVF? At det gjøres etter 3 aborter for de som ikke trenger hjelp til å bli gravide, kan jeg på en måte forstå, selv om det er nok tøft nok det. Med IVF bør det være annerledes. I hvert fall når det nå koster så mye + at vi får begrenset med muligheter til å bli gravide. Jeg har selv også opplevd to MA etter IVF forsøk. Jeg skal ikke ha flere IVF forsøk, men et frysforsøk til høsten. Før den tid, ønsker jeg å finne ut mest mulig om det er noe som kan gjøres før eventuelle egg blir satt tilbake. Hilsen Hei yogi! Enig med deg , abort etter ivf bør være annerledes når det gjelder undersøkelser, men legen ser ikke det. Vil bare si at vi fant noen artikkeler som sier at det er immunforsvarsystem i kroppen som er årsak til at ca 80% av de som ikke blir gravid etter innsetting av fine embryoer eller har flere aborter. Det kan behandles ca en måned før forsøket og frem til uke 15-16 i svangerskapet. Til å finne det må det tas flere blodprøver, en stor del av disse blodprøver gjøres i Norge og resten i Danmark . Hvis vi får mer informasjon om det skriver jeg til deg, kansje det hjelper deg. jeg skal ikke ha noe forsøk før host heller, vi har 2 forsøk til. Lykke til. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/58220-noen-som-har-tatt-fragmin/#findComment-247495 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Margreth Skrevet 10. juni 2002 Del Skrevet 10. juni 2002 Hei becca72. Ja, jeg har gått på fragmin både under ivf forsøk og graviditet. Grunnen til dette er økt risiko for blodpropp hos meg (har hatt blodpropp + at flere i familien min har hatt det). Jeg gikk på fragmin/klexane fra sprøytestart under ivf forsøkene og i hele svangerskapet første gang. Det skal jeg nå også. Foreløpig går jeg på 5000 ie pr dag ( pakken inneholder 25000 ie med 10 sprøyter a 0,2 ml). Dosen vil bli økt senere i sv skapet fordi risikoen for blodpropp øker utover sv skapet. Mitt første sv skap gikk helt bra bortsett fra noen startproblemer som ikke kan kobles til fragmin - gutten er nå 2,5 år gammel. Jeg antar at du skal gå på fragmin fordi du lett aborterer? Da er det vanlig å behandle de første 3 mnd, men dette kommer sikkert an på legen din. Legene mener at behandling med fragmin ikke skader fosteret! Jeg får tett oppfølging i siste halvdel av sv skap pga fragmin behandling, men det er vel mest for sikkerhets skyld... Lykke til med forsøket ditt fortsatt becca, håper det går veien denne gangen! Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/58220-noen-som-har-tatt-fragmin/#findComment-247637 Del på andre sider Flere delingsvalg…
becca72 Skrevet 10. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2002 Hei yogi! Enig med deg , abort etter ivf bør være annerledes når det gjelder undersøkelser, men legen ser ikke det. Vil bare si at vi fant noen artikkeler som sier at det er immunforsvarsystem i kroppen som er årsak til at ca 80% av de som ikke blir gravid etter innsetting av fine embryoer eller har flere aborter. Det kan behandles ca en måned før forsøket og frem til uke 15-16 i svangerskapet. Til å finne det må det tas flere blodprøver, en stor del av disse blodprøver gjøres i Norge og resten i Danmark . Hvis vi får mer informasjon om det skriver jeg til deg, kansje det hjelper deg. jeg skal ikke ha noe forsøk før host heller, vi har 2 forsøk til. Lykke til. Hilsen Grunnen til jeg skal ta Fragmin er gjentatte aborter. Har hatt 3 spontanaborter før ivf, og aborterte nå på forrige ivf forsøk. Så jeg har vært til utredning for de 3 jeg hadde før jeg begynte med ivf. Men de fant ikke noe galt.... Så da får jeg bare håpe det hjelper :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/58220-noen-som-har-tatt-fragmin/#findComment-247980 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.