Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Katheinka

Dagene snegler seg avgårde, nå er jeg på åttende rugedag og altså halvveis til testing. Kjenner ikke så mye verken fra eller til, men er i atskillig bedre form denne gangen enn sist (da var jeg overstimulert).

Eggene som ble satt inn skal være bra, så vi håper jo at det går vegen denne gangen. Men jeg er nok litt mer realistisk enn forrige gang, har mer dempede forventninger. Da var jeg såååå optimistisk, for alt så sååå fint ut - men så gikk det ikke likevel.

Er lettet over at de dropper full egenbetaling, for vårt vedkommende betyr det vel at vi får mesteparten av dette forsøket og neste forsøk helt gratis. Første forsøk kostet oss 13.000, og til dette forsøket har vi kjøpt medisiner for 4000 - det betyr at vi nesten er oppi de magiske 18.000. Synes det er litt kjipt å måtte legge ut 13.000 til for dette forsøket uten å vite når vi får pengene refundert, men vi overlever vel.

Ellers har jeg visst fått urinveisinfeksjon (jippi :-() så nå blir det vel penicillinkur også.

Er det andre her som er omtrent like langt i rugingen som meg og som skal teste sånn cirka den 18.?

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/58255-rugerapport/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Katheinka og lykke til med rugingen. Skal du ikke teste før dag 16?

Urinveisinfeksjon = Cran-Max tranebærkapsler som kjøpes på helsekost eller apotek. Spis 3-4 om dagen når du kjenner symptonene. Ellers 1 om dagen for å forebygge. Jeg snakker av erfaringer da jeg har vært fælt plagd med det det siste året. Har hatt tre pencillin kurer, men bruker nå bare tranebær. I de periodene jeg ikke har brukt det, har jeg etter en stund kjent symptonene komme. Da er det å starte en kur igjen, og symptonene forsvinner.

Tranebær er forresten ikke skadelig for eventuell graviditet heller. Anbefales av leger.

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/58255-rugerapport/#findComment-247400
Del på andre sider

Hei Katheinka!

Er selv på rugedag 10.......og alle symptomer er forsvunnet. Og jeg som hadde såååå god følelse denne gangen.... Jeg tar ikke sorgene på forskudd, men skulle gjerne hatt litt ømme pupper igjen, da. Jeg skal teste den 14., men tror jeg tar en hjemmetest på torsdag, det er den dagen jeg pleier å begynne å blø.........

Tester du hjemme før blodprøven?

Ønsker deg lykke til videre, og håper på to blå for oss begge....

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/58255-rugerapport/#findComment-247429
Del på andre sider

Gjest Katheinka

Hei Katheinka!

Er selv på rugedag 10.......og alle symptomer er forsvunnet. Og jeg som hadde såååå god følelse denne gangen.... Jeg tar ikke sorgene på forskudd, men skulle gjerne hatt litt ømme pupper igjen, da. Jeg skal teste den 14., men tror jeg tar en hjemmetest på torsdag, det er den dagen jeg pleier å begynne å blø.........

Tester du hjemme før blodprøven?

Ønsker deg lykke til videre, og håper på to blå for oss begge....

Klem fra

Hei Venus,

det sies at å ikke merke noe som helst er like bra som å ha masse symptomer - men jeg synes det liksom er litt tryggere når det stikker og murrer litt i magen og brystene er ømme.

Haugesund har ikke noe opplegg med blodprøve, skal bare ta vanlig hjemmetest den 18. og gi beskjed om resultatet. Er litt ambivalent i forhold til testingen, i det ene øyeblikket har jeg lyst til å smugteste tidlig - for så å ikke ha lyst til å teste i det heletatt.

Forrige gang begynte jeg å blø kvelden før jeg skulle teste, så jeg skjønte jo at løpet var kjørt.

Krysser fingre og tær for oss begge, Venus - for som broren til sats sier (fritt sitert): "Det ordner seg alltid for snille folk".

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/58255-rugerapport/#findComment-247432
Del på andre sider

Gjest Katheinka

Hei Katheinka og lykke til med rugingen. Skal du ikke teste før dag 16?

Urinveisinfeksjon = Cran-Max tranebærkapsler som kjøpes på helsekost eller apotek. Spis 3-4 om dagen når du kjenner symptonene. Ellers 1 om dagen for å forebygge. Jeg snakker av erfaringer da jeg har vært fælt plagd med det det siste året. Har hatt tre pencillin kurer, men bruker nå bare tranebær. I de periodene jeg ikke har brukt det, har jeg etter en stund kjent symptonene komme. Da er det å starte en kur igjen, og symptonene forsvinner.

Tranebær er forresten ikke skadelig for eventuell graviditet heller. Anbefales av leger.

Hilsen

Hei på deg igjen,

kanskje ikke så dumt å ty ril tranebærkapslene. Hadde flere infeksjoner for noen år siden, da løste tranebærdopet problemene. Er ikke boksen rosa og lyseblå???

Hvordan går det med deg i varmen (vel, regnet pøser vel egentlig ned nå) - er du snart klar for fryseforsøk eller venter du til litt utpå høsten?

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/58255-rugerapport/#findComment-247438
Del på andre sider

Hei på deg igjen,

kanskje ikke så dumt å ty ril tranebærkapslene. Hadde flere infeksjoner for noen år siden, da løste tranebærdopet problemene. Er ikke boksen rosa og lyseblå???

Hvordan går det med deg i varmen (vel, regnet pøser vel egentlig ned nå) - er du snart klar for fryseforsøk eller venter du til litt utpå høsten?

Klem fra

Boksen er brun (tror jeg) med hvit etikett. Den heter Cran-max tranebærkapsler, så hvis du spør, er det den du får. Forresten har jeg lest en eller annen plass om at tranebær inneholder også antioksidanter, og det skal jo også være bra sies det. Jeg hiver i hvert fall ned en kapsel til dagen. :o)

Jeg holder meg stort sett i skyggen i varmen jeg. Har aldri vært glad i å sole meg. Tar heller noen timer på solarium for å få litt grunnlag, så slipper jeg å ligge flat på solsengen og halveis krepere av varme.

Det kan gjerne pøse ned litt regn nå, for da slipper jeg å vanne i hagen. Har dårlig samvittighet der og det synes på noen av plantene. Hvis det ikke kommer mer regn nå (det har jo såvidt dryppet noen dråper), må jeg fram med vannslangen i kveld.

Venter med frysforsøket til høsten en gang. Først vil jeg ha lang sommer, så får vi se. Vi har jo også byggeplaner å jobbe med, og akkurat nå synes jeg det er kjekkere enn frysforsøk. Du forstår, jeg gleder meg ikke til frysforsøket. Kan ikke tro at det går bra. Håper på en måte at de ikke tåler opptiningen slik at jeg slipper å kanskje bli gravid for så kanskje miste igjen. Bare tanken på det gjør meg trist, og jeg forstår ikke hvor jeg skal ta kreftene fra for å orke de første ukene fram til UL igjen. Skal bli glad når vi er ferdig med hele suppa slik at vi kan starte med adopsjon heller.

Jeg håper sånn at det går bra med dere denne gang. Følger spent med nå framover. Når en leser om TK som har hatt så mange forsøk for så å greie det til slutt, da blir en litt ydmyk. Håper og krysser alt for at det blir med denne gang for dere og at du også kommer med en jublende to blå melding snart. (Sikker på at du orker å vente så lenge med å teste?)

Hilsen Mette

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/58255-rugerapport/#findComment-247466
Del på andre sider

Annonse

Gjest Katheinka

Boksen er brun (tror jeg) med hvit etikett. Den heter Cran-max tranebærkapsler, så hvis du spør, er det den du får. Forresten har jeg lest en eller annen plass om at tranebær inneholder også antioksidanter, og det skal jo også være bra sies det. Jeg hiver i hvert fall ned en kapsel til dagen. :o)

Jeg holder meg stort sett i skyggen i varmen jeg. Har aldri vært glad i å sole meg. Tar heller noen timer på solarium for å få litt grunnlag, så slipper jeg å ligge flat på solsengen og halveis krepere av varme.

Det kan gjerne pøse ned litt regn nå, for da slipper jeg å vanne i hagen. Har dårlig samvittighet der og det synes på noen av plantene. Hvis det ikke kommer mer regn nå (det har jo såvidt dryppet noen dråper), må jeg fram med vannslangen i kveld.

Venter med frysforsøket til høsten en gang. Først vil jeg ha lang sommer, så får vi se. Vi har jo også byggeplaner å jobbe med, og akkurat nå synes jeg det er kjekkere enn frysforsøk. Du forstår, jeg gleder meg ikke til frysforsøket. Kan ikke tro at det går bra. Håper på en måte at de ikke tåler opptiningen slik at jeg slipper å kanskje bli gravid for så kanskje miste igjen. Bare tanken på det gjør meg trist, og jeg forstår ikke hvor jeg skal ta kreftene fra for å orke de første ukene fram til UL igjen. Skal bli glad når vi er ferdig med hele suppa slik at vi kan starte med adopsjon heller.

Jeg håper sånn at det går bra med dere denne gang. Følger spent med nå framover. Når en leser om TK som har hatt så mange forsøk for så å greie det til slutt, da blir en litt ydmyk. Håper og krysser alt for at det blir med denne gang for dere og at du også kommer med en jublende to blå melding snart. (Sikker på at du orker å vente så lenge med å teste?)

Hilsen Mette

Skjønner godt at du ikke bare har gode følelser for gå i gang på ny etter de to nedturene dine. Er du sikker på at du i det heletatt vil ta det siste forsøket, når du gruer deg sånn? Det virker jo nesten bare som en ekstra belastning, siden du tross alt er klar - mentalt - for adopsjon. Det skal jo helst være mer kjekt enn pyton å holde på med dette her...

Ser ut som du får det som du vil med regnet, ja. Nå skyter nok ugraset fart - og så jeg som ikke liker å luke. Det burde jeg vel ha tenkt på før vi kjøpte hus med massevis av svære staudebed og vel ett mål tomt....

Er ellers enig med deg når det gjelder varmen, jeg er naturlig blåblek (evt. rosa og fregnete om sommeren) i ansiktet med Nord-Europas hviteste legger. Ikke så stilig å være referansepunkt når andre skal se hvor brune de er blitt!

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/58255-rugerapport/#findComment-247526
Del på andre sider

Skjønner godt at du ikke bare har gode følelser for gå i gang på ny etter de to nedturene dine. Er du sikker på at du i det heletatt vil ta det siste forsøket, når du gruer deg sånn? Det virker jo nesten bare som en ekstra belastning, siden du tross alt er klar - mentalt - for adopsjon. Det skal jo helst være mer kjekt enn pyton å holde på med dette her...

Ser ut som du får det som du vil med regnet, ja. Nå skyter nok ugraset fart - og så jeg som ikke liker å luke. Det burde jeg vel ha tenkt på før vi kjøpte hus med massevis av svære staudebed og vel ett mål tomt....

Er ellers enig med deg når det gjelder varmen, jeg er naturlig blåblek (evt. rosa og fregnete om sommeren) i ansiktet med Nord-Europas hviteste legger. Ikke så stilig å være referansepunkt når andre skal se hvor brune de er blitt!

Klem fra

Jo vi tar det frysforsøket. Det ligger jo fem egg og venter i Bergen. Det kan jo være at det går bra. Tror i hvert fall at vi vil angre hvis vi ikke gjør noe med det.

Rødt hår og fregner – det er meg det. Heldigvis er jeg blant de rødhårede som får litt farge. Ellers så kan jeg hinte om at selvbruningskrem virker veldig bra på hvite legger. Jeg liker heller ikke å være referansepunkt. :o))

Ha en fin dag. Nå kjenner jeg at det begynner å bli veldig varmt her i bygget jeg arbeider i på Forus. Svette, svette……..

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/58255-rugerapport/#findComment-247705
Del på andre sider

Gjest Katheinka

Jo vi tar det frysforsøket. Det ligger jo fem egg og venter i Bergen. Det kan jo være at det går bra. Tror i hvert fall at vi vil angre hvis vi ikke gjør noe med det.

Rødt hår og fregner – det er meg det. Heldigvis er jeg blant de rødhårede som får litt farge. Ellers så kan jeg hinte om at selvbruningskrem virker veldig bra på hvite legger. Jeg liker heller ikke å være referansepunkt. :o))

Ha en fin dag. Nå kjenner jeg at det begynner å bli veldig varmt her i bygget jeg arbeider i på Forus. Svette, svette……..

Hilsen

Er du på Forus du også? Da ser vi vel nesten på hverandre da (bortsett fra den lille detaljen at jeg har utsikt innover til en slags vinterhage).

Du har sikkert rett i at det er best å gå løpet ut med frossenvarene i stedet for å droppe det og angre etterpå. Og - som du sier - det kan jo gå bra! Det har det jo gjort før for dere!

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/58255-rugerapport/#findComment-247723
Del på andre sider

Hei Katheinka!

Jeg er på rugedag 10 inkl insetingsdagen. VEt ikke hva jeg skal tro. har ømme bryst, men det har jeg hatt de andre gangene også uten at det var noen graviditet av den grunn. Fikk bare tilbake ett egg denne gang, men det kan jo gå bra for det! Må bare håpe. Må bare konstantere at man trenger en psyke av jern for å gå igjennom dette.

Ønsker deyg all mulig lykke og at du om ca. 9 mnd har en liten baby eller to!

(Jeg har så lyst til å teste, men tenk hvis den som så ofte før viser blankt, nei jeg får vente........)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/58255-rugerapport/#findComment-247860
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...