Gå til innhold

Anbefalte innlegg

For nesten fire måneder siden mistet jeg og min mann vår to år gamle datter i en bilulykke. Sorgen er enorm, og man kan ikke forstå hvordan man skal kunne overleve et slikt tap.

Vi bestemte oss ganske raskt etter ulykken at vi ville prøve å få flere barn. Jeg og min mann har et stort behov for å få et barn til, og et søsken til vår sønn på fem år.

Jeg fjernet umiddelbart Levonova hormonspiral, og regnet med at dette skulle gå greit..... I mine to forrige svangerskap, ble jeg gravid umiddelbart etter at vi bestemte oss for det. Jeg har en helt regelmessig menstruasjon, jeg kjenner når jeg har eggløsning (ca 14dg før neste mens), og i denne perioden har vi ofte sex (vi har det ellers også..), men likevel blir jeg ikke gravid. Nå vil du helt sikker prøve å berolige meg med at jeg ikke har prøvd så lenge at det er grunn til bekymring, men jeg klarer ikke la det være. Jeg forstår bare ikke hvordan det kan gå an å ikke bli gravid, når der er rikelig med sædceller, og egget er der(tror jeg da..) Hva er det som påvirker kroppen min til dette? Er det andre hormoner som virker inn? Er dette kroppens måte å vise at jeg bør vente? Har det med alder å gjøre (Jeg er 33, og min mann 40)? Kan det være noe galt med livmora etter siste fødsel? Jeg hører jo om skrekkhistorier fra mennesker som desperat ønsker barn, og får ikke, før den dagen de har gitt opp, da kommer de som perler på en snor....

Håper du kan gi meg et svar som kan berolige meg. :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/58259-hva-kan-v%C3%A6re-galt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg forstaar meget godt din fortvilelse, men saa lenge du har reglemessige menstruasjoner spiller det psykiske ikke inn paa din fruktbarhet. Jeg sitter naa paa en kongress i Berlin hvor man i formiddag hadde en sesjon om kvinnens fruktbarhet , og forskere viser at den reduseres allerede fra 30 aars alderen. Eggene er ikke lengre saa gode. Det betyr i de fleste tilfeller at parret maa bruke mer tid paa aa oppnaa graviditet, til det lösner et av de fine eggene. Saa ha litt mer mer taalmodighet, og sök lege hvis det ikke er skjedd noe paa 1 aar for aa utelukke andre aarsaker. Lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/58259-hva-kan-v%C3%A6re-galt/#findComment-250521
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...