Gå til innhold

Celleforandringer

Anbefalte innlegg

Gjest Mammathias

Fikk brev fra min fastlege hvor det stod at det var oppdaget celleforandringer i livmorhalsen min.

Fikk beskjed om å ikke være urolig, og komme tilbake om 6 mnd. for ny prøve.

Han sa videre at forandringene sannsynligvis var normale, og trodde at det ville rette seg av seg selv.

Har lest om et vortevirus som kan gi celleforandringer. Er det sannsynlig at jeg er smittet av det? Jeg er 31 år gammel og har kun hatt sex med min mann. Han har hatt et par sexpartnere før meg.

Ingen av oss har hatt kjønnsvorter. Men jeg kan huske at han for mange år sider hadde en "prikk" på penis, (på oversiden ikke så lang fra penishodet, men på skaftet) , som var liten og hard, lignet mest på en talgkjertel.

En periode var han også plaget av at penishodet var rødt og svidde. Kan dette ha vært vortevirus?

Dersom jeg ble smittet av vorteviruset for mange år siden, hvorfor har jeg ikke fått celleforandringer før nå? Kan celleforandringene gå over av seg selv dersom det er vortevirus?

Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/58309-celleforandringer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det höres ikke ut som det var kjönnsvorte din mann hadde. Veldig mange har i löpet av livet kjönnsvortevirus i seg, og saa forsvinner det uten aa gjöre noen skade. En enkelt cellepröve betyr ikke noe, saa jeg synes ikke du skal spekulere mer paa den. Det kan vaere andre aarsaker til at man önsker en kontroll.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/58309-celleforandringer/#findComment-250526
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...