Gjest lea m Skrevet 10. juni 2002 Del Skrevet 10. juni 2002 Jeg har et mellomrom mellom venstre fortann og tannen ved siden av der på venstre side (litt over 1 millimeter). Dette er den eneste uoverenstemmelsen på tennenes fasong, og jeg skulle så gjerne ha fikset det. Jeg har aldri hatt tannregulering da foreldrene mine ikke har vært så voldsomt interessert i meg. I dag er jeg blitt 27 og er arbeidsledig, de siste årene har jeg slitt med en depresjon, men prøver nå¨å jobbe meg opp igjen. Dette hemmer meg voldsomt, har alltid gjordt det, men jeg har aldri hatt anledning til å få det fikset. Jeg har ikke spesielt mye med penger, så jeg lurer på om det finnes noen støtteordninger når du går på dagpenger. Lurer også på hvor lang tid det vil ta ( regner med at jeg må ha regulering...) De andre tennene er rette, det er som sagt bare mellomrom på den ene siden. Hvilke behandlingstyper finnes det, kan det fikses uten regulering? Vennlig hilsen desperat for pene tenner. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/58315-mellomrom-og-pengelens/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Johannessen, Tannlege Skrevet 10. juni 2002 Del Skrevet 10. juni 2002 For en utenforstående kan et slik, lite mellomrom være helt uten betydning. For den som har mellomrommet kan imidlertid problemet være overordnet. Det er jo du som ser deg i speilet hver dag, ikke sant ? Problemet kan være meget enkelt og billg å løse. En kompositfylling lagt på kort tid kan fylle mellomrommet. Ikke er det dyrt heller ( 400-600 ??). Årsaken til mellomrommet bør imidlertid undersøkes nøye. Den kan være en lokal betennelse eller rett og slett overskudd av plass i tannrekken. I begge tilfeller vi trygdekontoret kunne yte bidrag. Du bør atså ikke frykte at du blir blakk eller må gjennomgå all verdens lidelser for å løse dette problemet. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/58315-mellomrom-og-pengelens/#findComment-248371 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.