Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå er det nedtelling for å reise til første samtale, jeg er så nervøs, for da vi var der første gangen i 92 ble jeg så skuffet av måten de behandlet oss på.....

Jeg har PCOS og har alle symtomene som kan beskrives om dette. Og beskjeden jeg fikk var å gå ner minst 20 kilo, for da først kunne de hjelpe oss......sukk

siden da har det ikke gått ned noe, men jeg fikk tilbude om å bruke Glukopage. og har brukt dette fast nå siden oktober 2001

Har gått ned ca.5 kilo. Det er ikke så mye, men vi får håpe att det er nok.....

Vi reiser til Haugesund den 20. juni

og da skulle vell alt være i boks om revidert statsbudjett også.......

Legen min på SIR: sa att jeg må opp i høye doser med Puregon (har brukt det i en uke med 125 IE, og fikk ikke så store eggposer bare7-8 skulle /burde ha vært over ti)

Men pga celleforandring, så ble behandlingen avsluttet, og jeg tok en utskraping i mars mnd.

Er det noen her som har PCOS og har blitt gravid.....

hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/58419-det-er-snart-v%C3%A5r-turtil-hauges/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei fru...

Jeg er 32 år kommer fra Rogaland, og venter på å få holde vårt første barn, en gutt i våre hender. Jeg har 30 dager igjen til termin, og ser frem til den dagen vi har lengtet etter i 5 år.

Etter mange års tenking og synsing fra div. leger, kom jeg endelig til en gyn. som tok mine problemer på alvor!! Han tok tester jeg ikke hadde hørt om, og han bedømmet mine symptomer o.s.v..

Etter mange års frustrasjon med vektøkning, hårvekst, humørsvingninger m.m. kunne han konstatere at jeg hadde PCOS(med insulinresistens)+ forhøyet nivå av prolaktin.

Vi startet vårt forsøk i slutten av sept.2001, nesespray og sprøyter. Måtte etter en stund opp på høyere doser Gonal, og var til slutt oppe i 225 enheter pr. dag. Hentet ut 11 egg 11okt. og 3 ble befruktet, 2 ble satt in 12okt. Fikk en real overstimulering, og var på sykehus i nesten 14 dager, men fikk verdens beste behandling. Samme dag jeg skulle hjem fra sykehuset ble det foretatt en g-test. DEN VAR BLÅÅÅÅÅÅ!!

Jeg gikk på glucophage i forkant av forsøk, og tror at det gjorde utslaget for meg, Jeg var overvektig da jeg startet på forsøket, men til dags dato har jeg ikke gått opp mere enn 4,5kg.!

Lykke til med forsøket, og bare slapp av, det er en flokk flotte folk som tar vare på dere!

Klem fra

Gjest Katheinka

Hei fru - takk for sist!

Skjønner godt at du er spent før samtalen, men det kommer sikkert til å gå så fint atte! Jeg synes de er kjempehyggelige i Haugesund, og på den første konsultasjonen tar de seg ganske så god tid til å svare på det du lurer på.

Sannsynligvis skal dere møte sammen med to-tre par til, en del av informasjonen får dere i plenum - det gjelder bruk av medisinene ("Puregon-kurs") osv. Ellers blir det "svømmerprøve" og vanlig GU. Og litt venting innimellom.

Trist å høre at dere ble dårlig behandlet sist, tror og håper at de som driver med dette er mer serviceinstilt nå. Noe må de da lært av å ha et kundeforhold til sine pasienter.

Jeg fikk satt inn et par egg for en uke siden, er i fin form og egentlig ganske optimistisk (akkurat nå iallfall). Dette er vårt andre forsøk.

Lykke til i neste uke!

Klem fra

Hei fru!

Jeg tror ikke dere har noe å grue dere til. Vi har også vært i Haugesund til behandling.

Første samtale var i 99. Da var jeg 95 kilo. Da vi startet behandlingen i jan.2000 var vekta mi 106 kilo. Jeg hørte aldri ett ord om at jeg måtte slanke meg. Vi fikk en gutt i nov. 2000.

Vi holder på med søskenforsøk nå, og da jeg var oppe til kontroll i februar veide jeg 120 kilo. Ingen har sagt noen ting om at jeg må ta av denne gangen heller. Og det satt flere ganske kraftige jenter på gangen og ventet da. Jeg har brukt 200 IE til alle forsøkene. Har ikke fått så mange egg, men legen sier at det kvaliteten, ikke mengden det kommer an på.

Lykke til begge to!!!! Dere har ingenting å frykte!!

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...