skygge Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Hei kjære jordmor, Jeg har forsøkt å snakke med legen min om akkurat dette men får uklare svar. Har på følelsen at han ikke har mye kunnskap om dette så jeg spør deg oxo. Når en har kraftig bekkenløsning, går med krykker. Kan ikke ligge på en side uten å må snu seg etter 20 min, kan ikke ligge på ryggen. Av og til såvidt at en kan stå på krykkene. Hvordan i all verden klarer kvinner å komme seg igjennom timesvis med rier i tillegg ? Og hvilke fødestillinger er de beste når en ikke kan stå oppe uten stor smerte ? Hva med epidural ? Kan man få det før en har fått noen cm åpning ? Noen sier at bekkenet tåler en fødsel alikavel, hva med de kvinnene som har fått varige skader. hadde det vært bedre for de at føde med hjelp av keisersnitt ? Blir bare fortalt at det er så få som får varige skader, men hva om jeg er en av de få ? Hvorfor får man ikke bedre informasjon om dette når det er så tidelig at en trenger hjelp, en må gå og spørre og spørre og spørre og krysse fingrene at en har spørgt de riktige spørsmålene. Hilsen fra en som er frusterert over helse systemet... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/58477-kraftig-bekkenl%C3%B8sningf%C3%B8dsel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Det er faktisk ikke så uvanlig å oppleve at fødselssmertene ikke blir verre av bekkenløsning. Det kan også virke som om barnet på sin vei ut stabiliserer bekkenet litt så bekkenløsningssmertene ikke blir så uttalt. Snakk med din jordmor evt. jordmor på sykehuset om hva som er best for deg i din situasjon. Generelt kan man si at det skal mye til for at man anbefaler keisersnitt framfor vaginal fødsel på bakgrunn av bekkenløsning. Hvis du kjenner at det går greit å bevege seg nogen lunde fritt, kan en framoverbøyd stilling hvor du evt. står på alle fire være gunstig for kvinner med bekkenløsningssmerter. Hvis du ønsker mer informasjon, evt. snakke med kvinner i samme situasjon, synes jeg du skal ta kontakt med støtteforeningen for kvinner med bekkenløsningplager. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/58477-kraftig-bekkenl%C3%B8sningf%C3%B8dsel/#findComment-249610 Del på andre sider Flere delingsvalg…
molli Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Min bekkenløsning var også ille. Skikkelig ille. Jeg kjente meg igjen i det du skrev om at du ikke kunne ligge mer enn 20 minutter før det ble så vondt at man må bytte stilling. Akkurat sånn hadde jeg det også, etter rundt 20 minutter måtte jeg enten bytte stilling eller reise meg og gå litt forsiktig frem og tilbake. Grusomt vondt ! Men under fødselen, da jordmor ville ha meg på rygg i fødesengen, begynte jeg nesten å grine. Jeg sa at jeg hadde ikke kunnet ligge sånn på månedsvis, det var som om bekkenet holdt på å eksplodere. Da fant hun frem en sprøyte morfin, som jeg fikk i baken (eller var det hoften?). Ikke lenge etterpå forsvant smertene. Jeg var i himmelrike ! For første gang på månedsvis kunne jeg ligge og SLAPPE AV, helt smertefri !! Bare en og annen rie innimellom da, så klart, men neimen om de var særlig ille heller. Jeg sovnet nesten mellom riene jeg, og gubben min måtte ruske i meg et par ganger og kom med et smådesperaat utrop: "Du kan da ikke SOVE nå!" :-) Han satt og fulgte med på apparatene, og han så faktisk før meg når det var en rie under oppbygging.*he-he* Pga morfinen og pga jeg var så lettet og avslappet over å endelig slippe unna bekkensmertene, hadde jeg det helt fint, jeg. Anbefales på det sterkeste ! Sykehuset jeg lå på var SIA. Min jordmor sa at morfinsprøyter var mer og mer brukt der nå, for hun sa at det hadde vist seg at det ikke påvirket barnet i noen særlig grad. Det eneste som kanskje kan være litt dumt med morfinsprøyter, er at man blir rusa, da :-) Og ikke alle øyeblikk fra fødselen er like krystallklare som jeg kunne ønske. Men det er vel kanskje normalt? Jeg vet ikke, jeg. Jeg har trodd morfinen var årsaken. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/58477-kraftig-bekkenl%C3%B8sningf%C3%B8dsel/#findComment-249654 Del på andre sider Flere delingsvalg…
snuppers Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Når har du termin? Jeg hadde kraftig bekkenløsning i mitt forrige svangerskap (nåværende også), men når hodet på barnet festet seg så skjedde det en positiv forandring. Jeg ble mer bevegelig, og hadde ikke de samme skjærende smertene lenger. Er ikke så engstelig nå. Jeg tar livet med ro, og ruger frem mitt lille barn. Det skal nok gå bra denne gangen også. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/58477-kraftig-bekkenl%C3%B8sningf%C3%B8dsel/#findComment-250094 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.