Gå til innhold

Hvordan forebygge allergi?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har vokst opp på en gård med kyr, hunder og katter. Da jeg var 16 år fikk jeg etter et års tid med plager, beskjed fra lege om at jeg er allergisk mot hund og katt, og har lett astma.

Jeg har en mild allergi, som gjør at jeg kan omgås dyr, men må bruke allergitabletter dersom jeg skal oppholde meg i et hus med kjæledyr over lengre tid.

Er det noen mulighet for meg å bli kvitt allergien, da jeg gjerne vil anskaffe en hund? Kan allergien bli verre dersom jeg skaffer et kjæledyr?

Kan jeg gjøre noe forebyggende, slik at min sønn på to år ikke blir allergisk?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/5849-hvordan-forebygge-allergi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, spesialist i immunol

Kjære mammanette

Du blir nok ikke kvitt allergien, men all erfaring tilsier at allergiplager blir mildere med årene. Det er imidlertid lite som tyder på at du blir helt allergifri de nærmeste årene, og hvis du skaffer deg en hund er nok sjansen størst for at plagene bare blir verre.

Den beste måten å forebygge allergiutbrudd hos toåringen din er nok å ikke røyke inne eller rundt ham. Hvis han ikke har vist noen tegn til allergi foreløbig, er jo det et godt tegn. Men hvis han er disponert for allergi vil et kjæledyr også kunne fremskynde utvikling av allergi hos ham.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Hei,mammanette!

Har du en helsekostforretning du kan oppsøke,kan du ta en tur innom å kjøpe,eller få opplysninger om (i første omgang,kanskje?) urtekapsler Aspira.De inneholder syv forskjellige urter som alle har sin spesifikke virkning.De virker sammentrekkende og slimdrivende,antibakteriell,smører slimhinnene i luftveiene og i mage/tarm.Det er disse syv urtene:Mullcin(fortynner slim,hostedempende og antibakteriell).Ingefær(styrker lungenes slimhinner,øker blodsirkulasjonen,motvirker kvalme og muskelsmerter).Peppermynte(åpner luftveiene,motvirker tung pust,demper hoste).Lakrisrot(lindrer halsbetennelse,slimløsende,positiv virkning på bronkiene).Cayenne(øker sirkulasjon,rik på vitamin C,beskytter mot infeksjoner,styrker hjertet og nervesystemet).

Jeg leste dette i et ukeblad,og kjøpte kapslene i dag.Hun som anbefalte Aspira,led av astma,allergi og bihulebetennelse(det samme gjør jeg),og hun ble kvitt plagene.Jeg skal ta en kapsel hver dag fremover,og håper jeg også blir kvitt plagene.

Når det gjelder forebygging av astma/allergi hos barn,er det eneste jeg vet at man ikke skal ha det altfor støvete hjemme.Inneklima,utlufting og frisk luft er viktig.Eksos,forurenset luft,tobbaksrøyk kan være en årsak til utvikling av astma/allergi.

Vennlig hilsen

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Hei,mammanette!

Har du en helsekostforretning du kan oppsøke,kan du ta en tur innom å kjøpe,eller få opplysninger om (i første omgang,kanskje?) urtekapsler Aspira.De inneholder syv forskjellige urter som alle har sin spesifikke virkning.De virker sammentrekkende og slimdrivende,antibakteriell,smører slimhinnene i luftveiene og i mage/tarm.Det er disse syv urtene:Mullcin(fortynner slim,hostedempende og antibakteriell).Ingefær(styrker lungenes slimhinner,øker blodsirkulasjonen,motvirker kvalme og muskelsmerter).Peppermynte(åpner luftveiene,motvirker tung pust,demper hoste).Lakrisrot(lindrer halsbetennelse,slimløsende,positiv virkning på bronkiene).Cayenne(øker sirkulasjon,rik på vitamin C,beskytter mot infeksjoner,styrker hjertet og nervesystemet).

Jeg leste dette i et ukeblad,og kjøpte kapslene i dag.Hun som anbefalte Aspira,led av astma,allergi og bihulebetennelse(det samme gjør jeg),og hun ble kvitt plagene.Jeg skal ta en kapsel hver dag fremover,og håper jeg også blir kvitt plagene.

Når det gjelder forebygging av astma/allergi hos barn,er det eneste jeg vet at man ikke skal ha det altfor støvete hjemme.Inneklima,utlufting og frisk luft er viktig.Eksos,forurenset luft,tobbaksrøyk kan være en årsak til utvikling av astma/allergi.

Vennlig hilsen

Kjære curli

Det kan godt tenkes at urter av forskjellig slag kan virke positivt i forhold til allergiske plager, men forebyggende virker de nok ikke.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...