dussa Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Jeg har akkurat fått en henvisning fra min fastlege til gynekolog, på grunn av problemer med og bli gravid på grunn av manglende mens og dermed manglende eggløsning, og mistanker om Pcos (eller noe slikt...?) Har prøvd i 2år uten resultat.... Det jeg lurte på var om dere hadde noen tips om hvor jeg bør henvende meg for og komme til noen som kan litt om dette i oslo-området.... Har også et annet spørsmål, kan det være et problem at jeg bare er 23år, i forhold til det og bli tatt på alvor? Tar imot all hjelp med takk! Mange klemmer fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/58657-noen-tips/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dipsey Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Hei!! Kan ikke gi deg informasjon om noen leger i oslo, men om din alder kan jeg si litt. Selv var jeg 22 når vi oppsøkte gynokolog for ufrivillig barnløshet. Da ville legen sette igang ivf med en gang, men pga alderen var det ikke mulig. (må være 25) Jeg ble hele tiden tatt alvorlig, men det har nok noe med det at jeg sa klart ifra om jeg følte meg dårlig behandlet. i fjor høst ble jeg søkt inn på ivf, tross at jeg var 24. Det ble da søkt via Helse og sosialdepartementet. Fikk gjennomslag, men pga de nye egenandelslovene som kom 2 uker før vår time, måtte vi avlyse alt. Nå skal vi derimot igang igjen. Jeg fyller ikke 25 før til vinteren så vi har tatt en bakvei. Når juli bare er forbi skal vi sette fulle seil mot riksen i oslo og mange ivf forsøk.... Stå på og få det du har rett til, sett deg i respekt så du ikke blir en kasteball i systemet. Ble du litt klokere?? håper det.. kos fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/58657-noen-tips/#findComment-250270 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jol Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Heisann dussa. Vil bare si deg mine erfaringer ang. ung alder. Jeg er 24 år og har vært igjennom 3 ICSI forsøk. vi hadde vårt første forsøk da jeg var 22 år og det tredje/siste hadde vi i fjord sommer. Grunnen til ar vi har ICSI behandling er fordi min mann tidligere har hatt kreft og er derfor blitt steril av all strålingen han fikk under behandlingen. Han har nedfrossen sæd ved St.Olavs hospital (RiT) i Trondheim,så det er der vi har tatt forsøkene. Vi søkte om å få komme til for å ta forsøk allerede i 99-da var jeg 21 år gammel. Vi fikk beskjed om at jeg enten måtte være 25år eller gift. Vi giftet oss i juni 2000. Og på høsten samme året fikk vi innkallelse. Vi fikk ta vårt første forsøk da fordi vi var gift. Vi har desverre ikke lykkes på noen av forsøkene våre,og det har derfor vært deilig med et års pause fra dette barnemaset:) Nå skal vi igang igjen i slutten av juli,men da skal vi til Danmark / Maigaard for donorinseminasjon.Dette fordi legene mener det er mulig at det vi har nedfrosset er av dorlig kvalitet og at det derfor ikke blir noen graviditet. Vil iallefall oppmuntre deg til å stå på og ikke gi deg,håper det blir 2blå på deg i nærmeste framtid! Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/58657-noen-tips/#findComment-250895 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.