Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Etter at jeg fikk barn har min menssyklus forandret seg. Før var den alltid 28 dager, hvorav 5 dager med blødninger. Nåer jeg nede i 24 dager, hvorav 7-8 med blødninger! Jeg får helt fnatt av dette...

Hvilken type prevensjon ville du anbefale meg? Med hormonspiral er det vel vanlig at mensen blir mindre eller helt borte - eller kan man oppleve malge perioder med blødningsforstyrrelser? Jeg orker ikke mer blod nå...

P-piller har jeg ikke tatt på mange år. De forrige jeg brukte het Eugynon. Jeg fikk blødningsforstyrrelser av trefase og "lavdose"-piller, derfor disse sterke.

Gode råd ønskes!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/58730-kort-syklus-og-type-prevensjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Du forteller ikke hvor gammel du er, om du röyker osv.

P-pille er en mulighet, Eugynon finnes ikke mer i handel, men forsök en annen monofasisk med samme hormon i alle tablettene.

Hormonspiral er ogsaa en mulighet, men som du er inne paa blir det gjerne en innkjöringsperiode med uregelmessige blödninger. Hos 20% stopper mensen etterhvert helt opp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...