Gå til innhold

Er han helt syk?Gro Isachsenog andre

Anbefalte innlegg

Gjest jente 26

Kjæresten min har den siste tiden kommet med de villeste ( i mine øyne) forsag på sex-fronten.

Han har bl.a lagt ut om en fantasi om at jeg skal sitte over ham, han har pikken i rumpa mi, og jeg skal tisse på ham samtidig. Dette tenner ham veldig. For meg er det på grensen av sykt.

I tillegg har han skremt meg med et forslag.

Jeg ble voldtatt for noen år siden, og sliter enda med brå bevegelser, for voldsomme bevegelser i senga og med å bli holdt nede eller ikke ha armene fri.

Han vet veldig godt hvor mye ømhet jeg trenger. Forslaget hans gjorde meg vondt. Han sa han drømte om å ta meg med makt. Han la ut om en fantasi der han holdt meg nede, gjerne bandt meg fast, slik at jeg var forsvarsløs og han kunne gjøre som han ville med meg.

Han ønsket være rå med meg , sa han.

Jeg spurte ham forsiktig om han hadde glemt at jeg var voldtatt? Han sa bare at nei, det hadde han ikke, men dette ville jeg nok tåle. Det skulle gå så bra, og det var dette han hadde drømt om så lenge. Og nå ville han så gjerne få det oppfyllt.

Han har lagt ut om at jeg er en perfekt sex-partner, og elsker at jeg er så fantasifull og utforskende som jeg er. For det er jeg. Men jeg har også sterke grenser på en del ting. Dette virker det nå som han ikke forstår.

Jeg lurer på om han er syk, rett og slett? Hvem er det som foreslår dominerende sex overfor en jente som har opplevd voldtekt? Og hva med denne sammenblandingen av analsaex og wetsex? Ikke noe som tenner meg hvertfall...

Hva syns dere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/58746-er-han-helt-sykgro-isachsenog-andre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det der med rumpehull og pissing er etter min mening sykere enn det med å binde fast jenta. Det jeg og han ikke har evne til å forstå, i forhold til fastbinding, er hvordan du har det. For oss er det nemlig ikke noen særlig 'big deal'. Det handler bare om innstilling, ikke sant? Sånn kan det i hvertfall føles for oss som ikek forstår hvordan du har det.

Derfor trenger han kunnskap. Den følelsen du får i en slik situasjon kan ikke kontrolleres. Slik skrekk er nemlig irrasjonell i natur, på samme måte som fobier er det.

Fobier behandles effektivt ved å utsette seg for problemet gradvis, for å lære at det ikke er noen fare. Du kan kanskje mestre den siden av deg på samme måte? Begynne med at han holder deg fast i trygge omgivelser og han er 100% klar over at han slipper deg i det øyeblikket du sier fra. Og på den måten gradvis overvinner problemet? Både for din egen skyld og han sin glede.

Ikke tenkt på han som syk fordi han ikke forstår hvordan du har det. For ved å tro at han er syk så forstår ikke du hvordan han har det.

Gjest jente 26

Det der med rumpehull og pissing er etter min mening sykere enn det med å binde fast jenta. Det jeg og han ikke har evne til å forstå, i forhold til fastbinding, er hvordan du har det. For oss er det nemlig ikke noen særlig 'big deal'. Det handler bare om innstilling, ikke sant? Sånn kan det i hvertfall føles for oss som ikek forstår hvordan du har det.

Derfor trenger han kunnskap. Den følelsen du får i en slik situasjon kan ikke kontrolleres. Slik skrekk er nemlig irrasjonell i natur, på samme måte som fobier er det.

Fobier behandles effektivt ved å utsette seg for problemet gradvis, for å lære at det ikke er noen fare. Du kan kanskje mestre den siden av deg på samme måte? Begynne med at han holder deg fast i trygge omgivelser og han er 100% klar over at han slipper deg i det øyeblikket du sier fra. Og på den måten gradvis overvinner problemet? Både for din egen skyld og han sin glede.

Ikke tenkt på han som syk fordi han ikke forstår hvordan du har det. For ved å tro at han er syk så forstår ikke du hvordan han har det.

Forstår godt hva du sier. Og joda, det der med rompehull og tissing er sykt nok.

Binding i seg selv er da slett ikke sykt, mener jeg, men det syke var å foreslå det for en voldtatt jente. Det er som du sier, han forstår garantert ikke, og hvordan skal han kunne det?

Vel, han *burde* ha forstått at forslaget i det minste ikke ville bli særlig godt mottatt..

Om han er syk eller ei? nei, i forhold til dette kan jeg vel ikke trekke ut og si at han er syk. Men at forslaget var lite empatisk, det skremmer meg faktisk. En kjæreste bør tenke seg om.

Gjest Shallow_Hal

Forstår godt hva du sier. Og joda, det der med rompehull og tissing er sykt nok.

Binding i seg selv er da slett ikke sykt, mener jeg, men det syke var å foreslå det for en voldtatt jente. Det er som du sier, han forstår garantert ikke, og hvordan skal han kunne det?

Vel, han *burde* ha forstått at forslaget i det minste ikke ville bli særlig godt mottatt..

Om han er syk eller ei? nei, i forhold til dette kan jeg vel ikke trekke ut og si at han er syk. Men at forslaget var lite empatisk, det skremmer meg faktisk. En kjæreste bør tenke seg om.

Kanskje han har tenkt deg om, men kommet til feil resultat???

Gjest Shallow_Hal

Vet ikke om jeg forsto helt....mener du at han kan ha tenkt seg om, men kommet til at det "sikkert er greit" å foreslå det han gjorde?

Jepp...

Han var sikkert mer eller mindre farget av sin egen 'opphisselse' over det hele...

Tror du ikke?

Annonse

Gjest jente 26

Jepp...

Han var sikkert mer eller mindre farget av sin egen 'opphisselse' over det hele...

Tror du ikke?

Jo, jeg tror du kan ha rett i det. Bare så synd at det glapp ut av ham før han tenkte seg litt mer om, da...Jeg skulle ønske jeg slapp å vite at han fantaserer om det. Jeg kommer ikke til å gi ham det han ønsker, skjønner du, og det er ganske vondt. Men sånn er det bare nå.

Takk for at du svarte meg!

Gjest Shallow_Hal

Jo, jeg tror du kan ha rett i det. Bare så synd at det glapp ut av ham før han tenkte seg litt mer om, da...Jeg skulle ønske jeg slapp å vite at han fantaserer om det. Jeg kommer ikke til å gi ham det han ønsker, skjønner du, og det er ganske vondt. Men sånn er det bare nå.

Takk for at du svarte meg!

Det er nok desverre slik at man av og til får vite ting om partneren man gjerne skulle ha vært foruten...

Men det er vel derfor man skal tilgi også?

Bare du forteller ham om hva du føler, slik at han ikke gjør det igjen. Det er ditt ansvar å fortelle ham når du er på vei mot dine grenser.

Lykke til!

Gjest erwin

Moro med ei jente som ikke legger seg flat for analsex..... sjelden vare, sjeldne kvaliteter!

Slike som deg skulle det vært flere av!

....sier faktisk en mann!

Et av de poengene jeg prøvde å få frem er at slike følelser som du har er irrasjonelle. Irrasjonelle fordi du har ikke noe å frykte fra kjæresten din, men frykten vil alikevel kommer.

Derfor vil ikke empati hjelpe. Empati er evnen til å sette seg inn i hvordan andre føler en situasjon, og det er umulig for oss som aldri har hatt slike problemer å føle hvordan du har det. Derfor mener jeg at kunnskap må til, slik at vi kan forstå og akseptere at dette er et virkelig problem, og at det ikke hjelper å bare 'ta seg sammen' for å komme over problemet.

Verken han eller jeg kan føle hva du går gjennom. Jeg kan heller ikke skjønne at forslaget er så vanskelig å forholde seg til, så lenge det var uttrykk for et ønske om felles glede. Derfor må du prate med ham å fortelle han hvor vondt det er å høre forslaget. Så får vi håpe at han kan legge ideene til side, noe som neppe vil være lett for ham siden han ikke har noen å prate om det med.

Mitt råd til deg er å ikke låse deg totalt ved å si, 'det jeg har opplevd er forferderlig, alt som rører ved dette er overtramp mot mine følelser'. Det kan gi deg mange problemer i forholdet videre, spesielt om det fører til at han går rundt med utilfredstilte seksuelle behov og han ikke en gang kan prate med deg om det.

Lykke til.

petter smart

Å kalle han syk fordi han har seksuelle fantasier blir bare for drøyt.

Du kan ikke la en voldtekt prege deg resten av livet. Du bør kanskje få profesjonell hjelp med å komme over det. Kanskje han ikke trodde du var så preget av det? Mange som blir voldtatt holder det inni seg slik at de rundt dem ikke vet hvor mye de sliter med det ennå.

Synes heller ikke det er sykt å drømme om å ta deg i analen mens du tisser på han. Veldig uvanlig og spesielt, men ikke sykt. At han stoler nok på deg til å dele slike fantasier burde jo si en del. Men dersom dette ikke er noe du har lyst til å prøve (det byr deg imot) så si nei. Det skal han akseptere. Men han hadde nok blitt veldig takknemlig, og et forhold er jo om å gi å få.....

nøffelinøff

han er ikke syk, men det er ikke lett for dem som ikke har opplevd voldtekt å virkelig forstå hvor dype spor det setter og hvordan en liten handling kan være traumatisk for resten av livet ditt.

du burde få tak i noe litteratur om hvilke reaksjonsmønstre voldtatte og forklare hva du ikke takler.

du må forklare ham i detalj og med teskjeer hva du ikke vil.

Du må også skille mellom hva som er traumatisk og ikke.

f.eks: jeg vil ikke tisse på deg, det tenner meg absolutt ikke.

jeg vil ikke at du skal holde fast hendene mine, binde meg blabla...for det gjorde voldtektsmannen og jeg orker ikke tenke på det mer.

lykke til...

Gjest Daisy

Du kan ikke la en voldtekt prege deg resten av livet. Du bør kanskje få profesjonell hjelp med å komme over det. Kanskje han ikke trodde du var så preget av det? Mange som blir voldtatt holder det inni seg slik at de rundt dem ikke vet hvor mye de sliter med det ennå.

Synes heller ikke det er sykt å drømme om å ta deg i analen mens du tisser på han. Veldig uvanlig og spesielt, men ikke sykt. At han stoler nok på deg til å dele slike fantasier burde jo si en del. Men dersom dette ikke er noe du har lyst til å prøve (det byr deg imot) så si nei. Det skal han akseptere. Men han hadde nok blitt veldig takknemlig, og et forhold er jo om å gi å få.....

"Et forhold handler om å gi og å få"...

Mener du hun skal - mot sin vilje fordi hun har blitt voldtatt - la seg binde og bli tatt med makt fordi det ville gjøre han glad og takknemlig?

Annonse

petter smart

"Et forhold handler om å gi og å få"...

Mener du hun skal - mot sin vilje fordi hun har blitt voldtatt - la seg binde og bli tatt med makt fordi det ville gjøre han glad og takknemlig?

Nei, men hun kan prøve å finne ut av problemene sine. Løse dem. Og ikke bare bruke dette for å unngå alt som virker ubehagelig.

Og ja, ofte gir en ting i et forhold som en egentlig ikke ville gjort. En gjør det fordi en elsker den man er sammen med og ønsker at denne skal få oppleve sine fantasier. Men ikke dersom det bør en imot eller får traumatiske følger.

Det er mulig å komme over en voldtekt og få et normalt sexliv igjen. Dette kan bli store problemer etter hvert.

Og hvis alle bare skulle gjøre det de hadde mest lyst til så hadde nok mange forhold røket.

Skal hun 'gi' når det byr henne til de grader imot, spesielt på bakgrunn av dype traumer på grunn av voldtekt?? Fy faen.

Jeg har nå vært inne i BDSM-miljøet en stund og har opplevd ting og hørt om ting som er myyyye "sykere" enn dette. Etter min mening er ingenting sykt lenger, ingenting perverst - bare man holder seg unna de ulovlige tingene. Alle har sine ønsker - og det må man respektere. Man må respektere andres legninger og ønsker, selv om man selv kanskje aldri ville ha gjort det det er snakk om. Det er tross alt ikke den enkeltes feil om de har en legning eller en fantasi som ikke stemmer helt over med "det normale". Homofile og lesbiske ble jo sett på som syke for noen år siden... Det samme med oss som er S eller M. Det er ikke lett å være utskudd alltid.

Kjæresten din er ikke syk. Men jeg likte ikke helt slik du fremstilte det, han burde jo ha tatt hensyn til at du har blitt voldtatt. Jeg vet faktisk om en som har blitt voldtatt og er aktiv innen S/M miljøet som m. Det er mulig og komme over det, men det er også viktig at han viser respekt for deg. I et slikt forhold er tross alt det viktigste respekt, ansvar, tillit, ærlighet og trygghet. Viser han ikke det - da kan vi begynne å snakke om sykdom. Etter den måten du fremstiller det på så er det vel en mulighet for at jeg ville ha sagt at du skulle bryte ut - for det virker som om han ikke har respekt for deg i det hele tatt.

Har du tatt opp saken med ham?

Nei, men hun kan prøve å finne ut av problemene sine. Løse dem. Og ikke bare bruke dette for å unngå alt som virker ubehagelig.

Og ja, ofte gir en ting i et forhold som en egentlig ikke ville gjort. En gjør det fordi en elsker den man er sammen med og ønsker at denne skal få oppleve sine fantasier. Men ikke dersom det bør en imot eller får traumatiske følger.

Det er mulig å komme over en voldtekt og få et normalt sexliv igjen. Dette kan bli store problemer etter hvert.

Og hvis alle bare skulle gjøre det de hadde mest lyst til så hadde nok mange forhold røket.

Du har ihvertfall aldri blitt voldtatt før, det er sikkert! Hvordan kan du være så frekk å SI noe sånt til et voldtektsoffer?!

petter smart

Skal hun 'gi' når det byr henne til de grader imot, spesielt på bakgrunn av dype traumer på grunn av voldtekt?? Fy faen.

Jeg skrev "Men dersom dette ikke er noe du har lyst til å prøve (det byr deg imot) så si nei". Er det så vanskelig å forstå hva jeg mener?

Poenget mitt er at alle har ulike fantasier. Han viser henne tillit ved å fortelle om sine fantasier, som han har helt uavhengig av hennes opplevelsker. Sier ikke hun SKAL noe som helst, men at hun bør komme seg videre i livet så kanskje hun kan nyte denne typen sex med partneren sin.

Skjønner jo at du sannsynligvis er blitt voldtatt og halshugger alle som ikke deler ditt syn. Du virker mer fanatisk enn Taliban-styret. Er det for mye forlangt at du debatterer på et saklig grunnlag og faktisk leser innleggene du svarer på?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...