Gå til innhold

tom fostersekk - pluss diverse/jordmor

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

hei

Jeg har endelig klart å bli gravid etter 5 års slit. jeg er naturligvis bekymret for at det skal være noe galt for jeg leser og hører mye trist.

Jeg bare lurer på om det er en sammenheng mellom graviditets-symptomer og når det er noe som er galt??

Jeg vet at dersom man er gravid utenfor livmor så får man ofte mindre og/eller andre symptomer enn ved vanlig graviditet.

Hva om man plutselig mister de symptomene man har?? jeg har ømme bryster og er trøtt og slapp, hva om dette plutselig forsvinner? Er det da fare på ferde?

Ellers så er jeg 28 år, frisk, og har satt tilbake 2 fine egg etter ivf. Hvor stor er sjansen for at noe er galt i mitt tilfelle?

Håper på svar :-)

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/58753-tom-fostersekk-pluss-diversejordmor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Nå som du har fått påvist et svangerskap og har symptomer på at du er gravid, synes jeg du skal prøve å fokusere på det fantastiske i dette. Det har lite for seg å fokusere på mulighetene for at alt skal gå galt. Symptomene du nå har, kommer til å avta etterhvert, men det finnes ingen standard på dette området. De fleste føler seg imidlertid mye kvikkere på alle måter når de nærmer seg 14-16 uker på vei. Det er ingen større sjanser for at du skal abortere enn andre som har blitt gravide, og du har en overhengende stor sjanse for at dette skal gå helt bra. Det er riktig at enkelte som er i ferd med å abortere ikke har de samme svangerskapssymptomene som andre kan fortelle om. Disse kan imidlertid være tilstede for så å forsvinne over natta. Dette behøver slett ikke bety at man aborterer, men iblant henger dette sammen.

Gratulerer og lykke til videre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...