sats Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Jeg har vært hos soneterapeut/akupunktør i dag, og det gjorde sinnsykt vondt med nålene. Det gjorde litt vondt sist gang også, men første gang kjente jeg ingen verdens ting. Han sa at det var fordi kroppen var mer i balanse nå (etter at det ble slutt på all coladrikkingen) og at det var derfor at det vriket så godt. Var helt øm, spesielt rundt anklene der han satte endel nåler. Er øm ennå!!!! Noen andre som synes det er litt ubehagelig med akupunktur? Ang. fotsoneterapien, så sa dama at jeg var veldig "god" på venstre siden, for jeg kjente ingenting da hun trykket og klemte på venstre fot. Høyre var kjempevondt. Hun ba meg spørre legen om det var flere egg i venstre eggstokk enn i høyre ved neste UL -kanskje det har noen sammenheng? Ja, ja, jeg styrer i vei med allslags "ekstrahjelp" for tiden, vil jo så gjerne bidra alt jeg kan for å lykkes. Hører gjerne fra andre som har erfaring med samme type behandling. Hva er forresten refleksologi, jeg føler meg litt dum som spør.... Kveldshilsen fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/58823-vondt-med-akupunktur/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
becca72 Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Hei på deg sats :-) Akupunktur har jeg ikke så mye erfaring med. Men jeg har gått til Hannem og tatt refleksologi, og her et utdrag om hva det er : HISTORIE: Soneterapi er en behandlingsform sprunget ut fra teorien om sonesystemer på kroppen. Dette er en teori som er utviklet over tusener av år og hele tiden oppdatert menneskets utvikling. I de nordiske land er soneterapien videreutviklet til det vi i dag kaller refleksologi. HVA ER REFLEKSOLOGI ? I refleksologien har hver del av kroppen et nettverk til ett eller flere sansesystemer. Disse systemene kan være på foten (derav fotsoneterapeuter), på hånden eller på øret. Det finnes en rekke andre systemer også og felles for dem alle er at de gjenspeiler andre deler av kroppen. Ved å studere, identifisere og behandle soner ved punktpress, stimuleres kroppens egne selvregulerende og helbredende evner. HVORDAN ARBEIDER REFLEKSOLOGEN : Reflesologi er et stort og unikt verktøy. Terapeutens jobb er i første omgang å finne ut hvilke "sansesysteme" som er aktive på klientens kropp. D.v.s at det finnes et titalls skulderpunkter, men sannsynligheten for at kroppen kun bruker noen få punkter / soner er høyst aktuelt. Samarbeid mellom klient og terapaut er derfor veldig viktig. Tilbakemeldelser på hvordan klienten har hatt det / opplevd dagene etter en behandling, forenkler terapeutens arbeid og forkorter behandlingsperioden. En viktig ting å huske på er at disse "ubetydelige" reaksjonene som ikke har noen med selve sykdomsbilde å gjøre, ofte er de opplysningene som gir terapauten løsningene. eks. klienten kommer til bahandling for vond rygg, reaksjon etter en behandling kan bli verk i et kne eller stikkninger i fingre. Si det som virker så "dumt" at du tror det ikke har betydning. Det lønner seg i lengden. Humørsvingninger er også "normalt". Har klienten derimot ingen reaksjoner å fortelle terapeuten etter en behandling, må terapeuten jobbe seg videre og sjekke nye sansesystemer. METODE: Behandlingen går ut på å stimulere de soner som er aktuelle i sykdomsbildet. Disse kan være ømme, men gjennom punktmassasje med hender eller sonestav påvirkes nervesystemet, sirkulasjonssystemet og det hormonelle systemet. Ømheten vil avta under behandlingen. Typiske reaksjoner kan være en intensivering av symptomene i dagene etter, fulgt av hurtig leging eller bedring av tilstanden. Vi ser på mennesket som en helhet og legger stor vekt på samtaler og mellommennesklig kontakt. Ofte kan skjulte årsaker avdekkes gjennom dette og resultere i en mer effektiv behandling. BARN: Refleksologi har vist seg å være spesielt effektiv ved behandling av barn. Ved å styrke barnets eget immunforsvar og selvhelbredende funksjoner, unngår man mye unødvendig medisinbruk. Refleksologi dekker et vidt problemområde, blant annet kolikksmerter, søvnløshet eller astmarelaterte lidelser Håper du ble litt klokere? Lykke til videre :-) Stor klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/58823-vondt-med-akupunktur/#findComment-250931 Del på andre sider Flere delingsvalg…
yogi Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 Hei Da jeg fødte vesla fikk jeg akupunktur som skulle hjelpe mot smerter + lage bedre rier. Jeg syntes at det var vondt da jordmor satte nålene, men etterpå gikk det greitt. At de virket var i hvert fall sikkert. Ikke så mye på smertene, men på riene. Det som er litt artig er at medisinsk personell har begynt å godta akunktur mer og mer. Det har lenge vært negative holdninger til det derfra. Etter fødselen ville ikke morkaka ut. Da hentet de opp en gynekolog som kunne en del om refleksologi(!). Han trykket meg både her og der for å se om det hjalp. Det hjalp ikke, men det er i hvert fallt interresant at medisinsk personell prøver seg på litt alternativ behandling under trygge forhold. Det blir spennende å se hvilken innvirkning akupunktur og refleksologi har på forsøket ditt. Vurderer det litt selv, men venter og ser deg an først. ) Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/58823-vondt-med-akupunktur/#findComment-251090 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.