Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Prøvde forum for gynekologi men ettersom Mette Moen ikke kunne svare meg 100% prøver jeg "lykken" her... Spørsmålet er altså om man kan påvise/avvise evt Herpesvirus ved hjelp av en blodprøve? Herpes er jeg jo et virus man aldri vil bli kvitt og skulle da tro at antistoffer også vil kunne oppdages???? Har allerede tatt en blodprøve hos legen som kunne fortelle at min blod

prøve var negativ m.h.t Herpes. Flere leger som jeg har spurt i ettertid har likevel vært usikker omkring dette. Håper med dette på en endelig avklaring da jeg og samboeren ønsker å få barn og vil derfor vite om dette er noe vi må ta hensyn til... På forhånd tusen takk for hjelpen !

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/58831-p%C3%A5vise-herpes-ved-blodpr%C3%B8ve/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Trokke det

Barnet kan ikke få herpes fra deg. Den eneste muligheten for noe slikt er om du har et veldig stort utbrudd mens du føder, da _kan_ det skje.. Barnet kan derimot få herpes om du har utbrudd rundt/i munnen og kysser det på kinnet eller no sånt mens du har det. Det er faktisk slik de aller fleste får herpes, i barneårene.

Blodprøver kan aldri si helt sikkert om du har et virus. Om herpes kan vises ved blodprøve bør den iaf tas rett etter at du tror du har et utbrudd. Da vil antall antistoffer være på topp, og sjansen for å oppdage det er størst. (Er ikke sikker på om det vises uansett..)

Det burde uansett ikke være noen tvil for deg om du har herpes. Om du har genital herpes vil det første utbruddet ha vært STORT og du vil garantert ha merket det. Når du først har herpes har du det for livet, så..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...