Gå til innhold

Tar aldri initiativ til kos / sex

Anbefalte innlegg

Min kjæreste tar aldri initiativ til hverken hverdagskos (klem, holde rundt etc) eller sex. Det er alltid jeg som må vise min affeksjon først og dette begynner å irritere meg litt. Trodde det skulle være litt likevekt på dette område i et forhold ( ! ). Har hintet om hva jeg synes om dette flere ganger og til slutt har jeg vært nødt til å si det rett ut at jeg også synes det er godt hvis HUN tar initiativ, men det skjer fortsatt ingen ting. Forholdet er veldig bra ellers, godt sexliv (dersom jeg tar initiativ vel og merke), god kommunikasjon etc.

Noe som har noen gode råd å komme med her? Tar imot med stor takk!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/58919-tar-aldri-initiativ-til-kos-sex/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig mange jenter har store problemer med å ta initiaivet. Mulig hun er livredd for å bli avvist?

Kan tenkes hun er redd for å bli avvist, ja, men hun vet at hun ikke behøver å være redd for det. Hun har ikke verdens høyeste selvtillitt heller akkurat, da hun har noen veldig få kilo ekstra. Prøver å gi henne selvtillitt via komplimenter o.l og hun vet at jeg liker henne med litt ekstra "kjøtt på kroppen". Hva skal til for at en kvinne skal slutte å se ned på seg selv og sin egen kropp selv når hun får all mulig oppbacking og komplimenter for sin kropp. Har fortalt henne hundrevis av ganger at jeg liker henne akkurat slik hun er, men det ser ikke ut til å hjelpe... Tror du dette kan være årsaken til at hun ikke tar initiativ til noen ting?

Kan tenkes hun er redd for å bli avvist, ja, men hun vet at hun ikke behøver å være redd for det. Hun har ikke verdens høyeste selvtillitt heller akkurat, da hun har noen veldig få kilo ekstra. Prøver å gi henne selvtillitt via komplimenter o.l og hun vet at jeg liker henne med litt ekstra "kjøtt på kroppen". Hva skal til for at en kvinne skal slutte å se ned på seg selv og sin egen kropp selv når hun får all mulig oppbacking og komplimenter for sin kropp. Har fortalt henne hundrevis av ganger at jeg liker henne akkurat slik hun er, men det ser ikke ut til å hjelpe... Tror du dette kan være årsaken til at hun ikke tar initiativ til noen ting?

Nei, ikke nødvendigvis, -heller den følelsen av at man som jente er "opplært" til å ikke vise at man er kåt.

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Det kan være minst to grunner til at hun ikke tar intiativ til fysisk kontakt og sex med deg.

Hun har kanskje vokst opp med en holdning om at det gutter og menn som er igangsettere av kroppskontakt og sex. En slik "underdanig" holdning er fortsatt utbredt, selv i likestillingssamfunnet vårt. En annen årsak kan være at hun ikke er særlig begeistret for sin egen kropp. Da tror hun ikke at andre liker den heller. Men hun blir glad når du vil ha henne.

Jeg synes du skal utfordre henne på saken. Det viktige er at hun forstår hvor veldig du savner hennes aktivitet.

Siden du har hatt denne jobben hele tiden, føler hun seg kanskje udyktig. Hjelp hverandre til å akseptere at dere er ulike, men at det bare er pirrende.

Gjest uproblematisk

Hva er problemet egentlig hvis dere har god sex når du tar initiativet, og du ikke får nei?

Synes du lager problemer ut av ingenting, spar sytingen til hun begynner å si nei. Når du maser om dette ødelegger du bare det dere har sammen, alt blir et press og hun kan miste lysten av det.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...