Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Suna

5

• MsSophie

4

• naiv

3

• Bassisten

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Niceguy

Tror du er inne på noe selv i innlegget ditt, Niceguy. Man må selvsagt ikke være kjedelig fordi om man er snill, men det synes ofte å følges ad. Så kan det være skremmende om hun følte at mye av dine endringer skjedde pga henne. Hun kunne ikke helt vite at du hadde fått rast litt fra deg kanskje? Vi bør komme hverandre i møte, men ikke gi den andre inntrykk av å "legge seg flat". Det gjelder for kvinner som blir dumpet av drittsekker, fordi de finner seg i alt, like mye som menn som løfter sine damer på pidestall.

Ikke at du nødvendigvis gjorde det, men når du ble rolig og ansvarlig, kunne kanskje hun flippe litt og tenke at barnet hadde en slags stabil balanse mellom dere to. Har sett dette før, og hun er jo ung da. Sikkert skremmende å føle at hun virkelig skulle tre inn i "voksen-verden" og fikk panikk.

mvh.

Vel...

Det hører med til historien at hun ble sammen med en på 32 år... :-)

Han har IKKE "rast fra seg".

...kanskje en tankevekker det også...

Gjest alene

Jepp, for snille jenter finnes også. Jeg er visst en av dem.

Lang historie kort:

Først ble vi sammen, så ble vi samboende. (Jeg flyttet fra min by, og til han) Han likte meg fordi jeg var spontan, og "rett frem" som han sa det.

Det gikk 3-4 år. Ikke en eneste krangel, alt fungerte som det skulle. Jeg trivdes, det gjorde han også. Det var iallfall det han sa. Vi hadde det mye moro sammen. men jeg ble litt mer innesluttet osv, fordi han var redd "bygdesladder", så noen spesielle venner fikk jeg ikke. Mye av min spontanitet var forsvunnet.

Så, plutselig en dag, da var det slutt??!! Som lyn fra klar himmel.

Noen egentlig grunn fikk jeg ikke, annet enn at jeg var "for snill". Jeg var altså ikke bra nok lenger, og flyttet tilbake til min by.

Dette er nå 4 år siden, har ennå ikke klart å stole på en mann. Hvorfor skulle jeg det? Ikke vil jeg gjennom denne opplevelsen en gang til.

Like greit å være

Livet er ikke meningsløst, kjære deg. Det bare virker sånn akkurat nå og i en periode.

Det var en helt håpløs ting av kjæresten din å si at du var for kjedelig for henne. Jeg tror bestemt at hun er umoden og at du fortjener noe bedre.

Det er kanskje ikke noe særlig til trøst, men det hjelper muligens bittelitt hvis du tenker at det er bra dette kom fram nå og ikke om mange år, etter barn og alt mulig...

Dette hjelper kanskje heller ikke noe særlig, men flere av oss kvinner er veldig betatte av snille menn, menn som er til å stole på, menn som er trofaste, som gir uforbeholden kjærlighet til den utvalgte.

Lykke til videre.

Jenter skryter ofte av hvor mooodne de er, mens menn er så uuuumodne (hørt i det uendelige av folk i tjueåra). Men selv om jenter kanskje er gode til å rydde etter seg, lage mat og føre dype samtaler (eller hva de nå mener med moden), så foretar de fleste UMODNE valg når de finner menn. Først senere i livet, for noen aldri, går det et lys opp for dem. Snille menn er bedre enn drittsekker!

Fra at én umoden jente har forlatt deg for å søke lykken hos nærmeste landeveisrøver, og til å si at livet er meningsløst.....vel, det fins en middelvei.

I mellomtiden får du drikke en halv flaske vodka, være spydig mot noen svartkledde damer, bomme røyk av dem og si at du er anarkist. Så får du ihvertfall noen one-night-stands.

Hehe... Si meg, kjenner vi hverandre? Ikke? Den kjeften din skulle vært artig å målbinde... :)

Annonse

Gjest vennlige avil

Hehe... Si meg, kjenner vi hverandre? Ikke? Den kjeften din skulle vært artig å målbinde... :)

Sist jeg så etter hadde jeg ingen blonde venninner.

Men jeg er ikke bleik for førstegangsopplevelser, hvis vi skulle dumpe borti hverandre.

Gjest Monika

Noen går kanskje ut av et forhold p.g.a den andre er for snill, andre går ut fordi de synes partneren var for egoistisk og kranglete.

Det er mulig hun selv at hun ble den stygge i forholdet hvis du bestandig var mye snillere enn henne. Det er ikke en god følelse hvis en opplever at den andre er så mye snillere enn en selv, spesielt ikke om andre utenom kritiserer den som ikke er så snill for å være for kjeftete mot den andre. Dette ble nok bare spekulasjoner, det kan nok sikkert finnes mange andre grunner også.

Gjest Miletta

Jepp, for snille jenter finnes også. Jeg er visst en av dem.

Lang historie kort:

Først ble vi sammen, så ble vi samboende. (Jeg flyttet fra min by, og til han) Han likte meg fordi jeg var spontan, og "rett frem" som han sa det.

Det gikk 3-4 år. Ikke en eneste krangel, alt fungerte som det skulle. Jeg trivdes, det gjorde han også. Det var iallfall det han sa. Vi hadde det mye moro sammen. men jeg ble litt mer innesluttet osv, fordi han var redd "bygdesladder", så noen spesielle venner fikk jeg ikke. Mye av min spontanitet var forsvunnet.

Så, plutselig en dag, da var det slutt??!! Som lyn fra klar himmel.

Noen egentlig grunn fikk jeg ikke, annet enn at jeg var "for snill". Jeg var altså ikke bra nok lenger, og flyttet tilbake til min by.

Dette er nå 4 år siden, har ennå ikke klart å stole på en mann. Hvorfor skulle jeg det? Ikke vil jeg gjennom denne opplevelsen en gang til.

Like greit å være

Det var jo han som gjorde deg så innesluttet jo.... hans egen feil at han er redd for bygdesladder....

Det er HAN som har mistet DEG. Gå og finn deg en annen som setter pris på deg og ikke prøver å forandre deg du.... Lykke til:-)

Nei, det går ikke an å være for snill - å være snill er en god egenskap.

Men det går an tro at man er snill, men så er man egentlig altfor ettergivende fordi man ikke tør å ta en konfrontasjon. Det går an å se gjennom fingrene med ulike ting og ikke stå ved det man mener fordi man er redd for bråk. Alle skal jo bare være venner-prinsippet. Det går an å alltid sette sine egne behov sist, utslette seg selv og aldri sette foten ned når nok er nok.

JEG kaller ikke dette å være snill, men jeg har møtt folk som blir definert som snill og som er sånn - og sånne folk kan ikke jeg ha et forhold til. Så hvis du er sånn - og hun har gått ifra deg fordi du er for snill - så KAN dette være årsaken. Altså en helt annen, ikke det at du er snill.

Men det vet jo ikke jeg .... så jeg påstår ingenting :)

Da tror jeg ikke det har gått på at du har vært "for snill", men at hun kanskje har kjedet seg av forholdet deres...

Jeg er i hvert fall sånn som trenger noe å bryne meg litt på. Ikke en som er enig med meg i et og alt. Det vil si, er man enig så er det jo greit, men jeg klarer ikke folk som ikke tør si meninga si fordi andre kanskej er uenige. Har lagt merke til at mange sier at "han er så snill" om sånne typer som jeg bare syns er feige rett og slett. Sånne som aldri sier meninga si med mindre det er noe positivt. Sånne folk holder jeg på å spy av.

Men det går jo heller ikke på "snill"/"ikke-snill" da. Å være snill er absolutt bare positivt.

Lykke til videre :) Det er vondt en stund, men du kommer deg videre.

Vennlig hilsen

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...