Gjest bekymret Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 Hei! Dette er mitt andre svangerskap. Fikk et barn for vel to år siden. Nå er jeg 25 uker på veg, og har begynt å kjenne en intens stikking i høyre side. Smertene er så sterke at det føles som om det er kniver som skjærer....... De begynner litt ute på høyre side og går til ca. midt mellom navel og side. I tillegg føler jeg det stikker innover. Dette etterfølges av veldig stor aktivitet der inne. Hva kan dette være? Jeg blir så bekymret. Kan ikke huske å ha hatt det sånn før. Er så redd for at det kan være blindtarm, gallestein, sammenvoksninger pga. av eni tdligere graviditet, strekksmerter pga. livmorbånd (synes de isåfall er ekstremt sterke - kan ikke huske at det gjorde dirkete VONDT), luft i systemet...jeg vet ikke..... Er så bekymret! Bør jeg gå til lege/jordmor/observasjonsposten for å sjekke dette? Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/59005-intens-stikking-i-h%C3%B8yre-side/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsa Prebensen, Jordmor Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 Då du har så stor smärta, tycker jag att du bör få detta undersökt. Ring din doktor först, som kanske kommer att remitera dig vidare till sjukhuset. Får du inte tag i din doktor skall du ringa till föden för en bedömning. Det är svårt att säga vad din smärta kommer av. Det får man undersöka och finna ut. Lycka till! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/59005-intens-stikking-i-h%C3%B8yre-side/#findComment-252524 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bekymret Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 Då du har så stor smärta, tycker jag att du bör få detta undersökt. Ring din doktor först, som kanske kommer att remitera dig vidare till sjukhuset. Får du inte tag i din doktor skall du ringa till föden för en bedömning. Det är svårt att säga vad din smärta kommer av. Det får man undersöka och finna ut. Lycka till! Hei! Tusen takk for svar. Tenkte bare jeg kunne gi en liten oppdatering. Det kan jo være at andre leser innlegget og lurer på hva som skjer/har skjedd. Jeg har nå vært hos min jordmor for kontroll. Alt står bra til med fosteret, blodtrykket mitt var fint, urinen likeså, og hun kunne ikke finne noe som helst som skulle tyde på at dette var alvorlig i noen grad. Disse "anfallene", eller hva jeg skal kalle dem, varte i noen minutter (10 kanskje) etterfulgt av ømhet i siden. Denne ømheten kjenner jeg ennå, men det gjør ikke vondt - er bare ubehagelig (jeg merker stor forskjell fra høyre til venste side). Hun mente at det kunne være sterke voksesmerter (er visst inne i en periode der livmoren vokser ganske mye på kort tid - 25/26 uke?). Dersom det skulle gjenta seg kommer jeg til å reise på sykehuset for en grundigere sjekk. Men som sagt, status er "fredelig" nå (som hun skrev i journalen min), og i og med at smertene har forsvunnet virker det ikke som om det er noe akutt iallefall. Kommer til å få sove godt i natt. Venlig hilsen en som ikke er fullt så 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/59005-intens-stikking-i-h%C3%B8yre-side/#findComment-253500 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.