Gå til innhold

Sykkelregisteret hva er det?

Anbefalte innlegg

og hvor finner jeg det? Jeg ble tipset om at jeg burde registrere den nye sykkelen til sønnen min der. Hvordan fungerer dette registeret?

Går det å få forsikring på sykkler? Sykkelen vi kjøpte kostet oss 4000 kroner. Ganske dyrt for oss og ikke enkelt å erstatte om den blir stjålet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/59039-sykkelregisteret-hva-er-det/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får vel ofte tilbud om forsikring når du kjøper sykkelen, tror jeg.

Vet hvertfall at DBS har tilbud om dette til alle sykkelkjøpere. Koster vel en hundrelapp eller noe sånt, og det er det utvilsomt verd.

Sykkelregisteret er et register hvor rammenummeret på din sykkel er registrert.

Du får vel ofte tilbud om forsikring når du kjøper sykkelen, tror jeg.

Vet hvertfall at DBS har tilbud om dette til alle sykkelkjøpere. Koster vel en hundrelapp eller noe sånt, og det er det utvilsomt verd.

Sykkelregisteret er et register hvor rammenummeret på din sykkel er registrert.

Vi fikk ikke tilbud om forsikring men så spurte vi ikke heller. Tenkte ikke på det. Sykkelen er av merket Giant. Ikke noe merke jeg egentlig har hørt om, derfor undret jeg meg over prisen. Men nå er den kjøpt så.......

Vi fikk ikke tilbud om forsikring men så spurte vi ikke heller. Tenkte ikke på det. Sykkelen er av merket Giant. Ikke noe merke jeg egentlig har hørt om, derfor undret jeg meg over prisen. Men nå er den kjøpt så.......

Jeg aner ikke, og det er jo forsåvidt mulig at enkelte merker vegrer seg for å gi forsikring på sykler.

De blir jo trossalt stjålet oftere enn noe annet.

DBS er kanskje greie der, men jeg har ikke kjøpt noen sykkel på ca 5-6 år, så det er jo mulig at dette nå er forandret.

Annonse

Sykkelregisteret er et register som Falken driver. De registerer rammenummer og navn, slik at dersom de får inn sykkelen til sønnen din vet de at det er hans.

Sykkelen kan gå inn under innbo-forsikringen din, men nå må sykkelen være registrert i Falkenregisteret for at den skal dekkes av forsikringen. Det lønner seg derfor absolutt.

Det kan jo likevel være nødvendig med en egen sykkelforsikring. Som regel har man vel en såpass stor egenandel på innboforsikringen at du nærmest må betale hele sykkelen selv?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...