Gjest mamsell Skrevet 5. oktober 2000 Del Skrevet 5. oktober 2000 Min datter (blir 18 år i desember) har vært hos lege og har vært på ultralyd og fått beskjed om at den ene siden av skjoldbrukskjertelen er hoven. Hun har en pølselignende hevelse i nederste delen av halsen. Vi er ikke fornøyd med svaret vi fikk hos legen. Hun er så plaget at hun vil bare gå med høyhalset genser for å skjule denne hevelsen. Vi har flere personer i familien som har de samme plagene. Hva kan vi gjøre - er det noe som kan gjøre - da min datter synes dette er et stort problem ??? Hvordan skal vi gå frem for å finne et svar på dette og hva kan vi forlange av helsevesenet når det gjelder dette. Vi håper på et ordentlig svar og tar i mot med takk den informasjonen vi kan få i denne problematikken !!! På forhånd takk for snarlig svar Med vennlig hilsen Evy Sandnes 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/5909-skjoldbrukskjertel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Knut Erik Ånensen, Allmennlege Skrevet 6. oktober 2000 Del Skrevet 6. oktober 2000 Til mamsell ang skjoldbruskkjertel Det høres ut som om din datter har fått struma, eventuelt kan det være økt bindevev, eventuelt en godartet knutelikn svulst. Hvis det er avvik i stoffskifte bør dette behandle og jeg regner med at behandlende lege gjør de nødvendige tiltak i såhenseende. Dere bør diskutere med legen henens om det er noe som kan eller bør gjøres kirurgisk, ofte vil man da komme fram til fornuftige svar. Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/5909-skjoldbrukskjertel/#findComment-30893 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.