Gjest Waxo Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 Heisann! Lurer bare på om det kan bli vurdert igangsetting når mor er veldig sliten? Jeg har termin om en uke og babyen er stor. CA 4 kg når jeg var 37+5. Føler at babyen tar alle kreftene mine om dagen. Jeg har ikke gått opp i vekt på nesten 2 mnd, men babyen vokser jo. Jeg føler meg veldig sliten. Om kveldene når jeg har fått ungene i seng er jeg så sliten at jeg er kvalm, våkner om natten og er fortsatt så sliten at jeg er kvalm. Jeg er stort sett alene med hus og hjem da mannen min jobber lange dager. Når han kommer hjem er han så sliten at han ikke orker noe og da faller jo alt på meg. Han reiser 0530 om morgenen og er ikke hjemme før mellom 1900 og 2000 om kvelden. I begge mine andre svangerskap har jeg gått 10 dager over termin og bare tanken på at jeg kommer til å gjøre det nå får meg nesten til å grine, jeg orker snart ikke mer!!! Vel vel, må jeg så må jeg. Kommer vel igjennom det også, men blir det noengang vurdert igangsetting på et sånt grunnlag? Håper du kan svare! Hilsen waxo 39+0 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/59120-igangsetting-n%C3%A5r-mor-er-sliten/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsa Prebensen, Jordmor Skrevet 15. juni 2002 Del Skrevet 15. juni 2002 Jag kan förstår att du känner dig sliten och önskar att föda NU. Att gå över tiden, känns för de flesta jobbigt och man önskar att få detta avklarat. En del som dig gjenom igångsättning. Givetvis så är det en del som önskar detta av samma anledning som dig. Detta tages alltid på allvar, men det som är bäst för både barnet och mor tas då i betraktning. En igångsättning av förlossningen, är inte alltid lätt eller komplikationsfri. Dessa risker måste vägas in mot att vänta på att "naturen har sin gång". Då du har gått över de andra gångerna har du antagligen en ökad risk för detta nu också, men den är inte självklar. Jag hoppas att du föder runt termin. Det som du nu måste gjöra, är att få avlastning med barn och husarbete. Du behöver vila mest möjligt för att få tillbaka orken inför förlossningen. Är det en omöjlighet att din mann jobbar kortare arbetsdagar?? Du måste ta upp detta med honom. Han behöver åtminstonde hjälpa dig med det nödvändigaste husarbetet nu.Har du dessutom någon annan släkt eller vänn, som kan avlasta dig? Gjör minst möjligt i hemmet nu. Det finns säkert saker som du kan gjöra för att få vila dig mest möjligt. Huset behöver inte vara perfekt städat, det går att köpa färdig mat någon dag osv. Tänk igenom hur du på bästa sätt skall klara dessa sista veckorna. Ta upp detta med din jordmor eller doktror om du skulle gå över termin. Lycka till vidare! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/59120-igangsetting-n%C3%A5r-mor-er-sliten/#findComment-254174 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.