Gå til innhold

Faller tilbudet fra RH bort???

Anbefalte innlegg

Gjest Noiseless

Lenge siden jeg har vært her nå, måtte ta en pause fra det en stund. Men nå skulle vi på'n igjen og ringte RH i ettermiddag for behandling. Der hadde de begynt med ferieavvikling så tilbudet var dessverre ikke tilgjengelig, men så sa hun noe som jeg studdet på. Jeg kunne ringe tilbake i uke 32 for å høre hvordan det kommer til å blir med tilbudet til høsten. Er det noen som vet noe?? Kan en likegjerne begynne behandling andre steder?? Hvor tilbyr de inseminering med donorsæd??

Er det noen som vet noe, jeg fikk plutselig så mange spørsmål her nå. Takk!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/59164-faller-tilbudet-fra-rh-bort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg er litt usikker på om du mener tilbudet vedr. inseminasjon av donorsæd men det generelle tilbudet vedr. IVF/ICSI skal ihvertfall ikke falle bort, kan ikke tenke meg at inseminasjon skal det heller.

På RH har de feriestengt i hele juli derav svaret at du kan ringe tilbake i uke 32.

Etter at stortinget har vedtatt nye regler vedr. betaling ved ass. befruktning er vi alle litt usikre på hva dette innebærer og når de nye retningslinjene blir lagt frem vil det nok bli et aldri så lite rush tilbake til sykehusene og jeg regner med at det da blir ventelister igjen...

Aner ikke om det var noe av dette du lurte på men det hjalp kanskje noe??

Lykke til!!

Klem fra

Gjest vikinne

Hei på deg!

Jeg er i samme situasjon som du. Jeg ringte denn uken til RH for å starte med et nytt inseminasjons-forsøk.

Men det gikk vist ikke så bra å få til et forsøk før de stenger.

Dama i telefonen sa også til meg at de muligens vil slutte helt med å tilby AIH fra august av.

Dette var en grusomt nyhet for meg. Dette kan de da ikke gjøre synes jeg. Det er tross alt mange som ønsker denne typen behandling.

Vi må gjøre noe for at de ikke skal kutte ut AIH!

Dama i telefonen kunne ikke si så mye siden alt var så usikkert for tiden. Skulle de derimot fortsatt tilby AIH fra august av, blir det lagt på dagtid og ikke kveldstid som det er nå.

Jeg skulle forresten ha ins. med mannens sæd - og du ?

Jeg håper virkelig at vi kan ta AIH på RH i august. Skrekkelig å forestille seg at de ikke skal tilby dette lenger. Jeg blir helt fortvilet av å bare tenke på det.

Mvh

Jeg har ikke greie på dette, men jeg lurer på om det kan ha noe med den pågående debatten om at sæddonorer ikke lenger skal få lov til å være anonyme. Dermed kan de ikke lenger bruke den danske sædbanken, men må vente til de har fått bygd opp en norsk sædbank med donorer som ikke er anonyme. Tror diskusjonen går i forbindelse med evaluering av bioteknologiloven. Den var planlagt behandlet i sosialkomiteen før sommeren, men jeg lurer på om det er noe forsinkelser. Håper dere rekker å få behandling før det blir borte.

Hei på deg!

Jeg er i samme situasjon som du. Jeg ringte denn uken til RH for å starte med et nytt inseminasjons-forsøk.

Men det gikk vist ikke så bra å få til et forsøk før de stenger.

Dama i telefonen sa også til meg at de muligens vil slutte helt med å tilby AIH fra august av.

Dette var en grusomt nyhet for meg. Dette kan de da ikke gjøre synes jeg. Det er tross alt mange som ønsker denne typen behandling.

Vi må gjøre noe for at de ikke skal kutte ut AIH!

Dama i telefonen kunne ikke si så mye siden alt var så usikkert for tiden. Skulle de derimot fortsatt tilby AIH fra august av, blir det lagt på dagtid og ikke kveldstid som det er nå.

Jeg skulle forresten ha ins. med mannens sæd - og du ?

Jeg håper virkelig at vi kan ta AIH på RH i august. Skrekkelig å forestille seg at de ikke skal tilby dette lenger. Jeg blir helt fortvilet av å bare tenke på det.

Mvh

Takk for svar!

Vi må bruke donor. Vet du om det er noen

private sykehus som utfører dette?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...