Gjest haster med svar Skrevet 14. juni 2002 Skrevet 14. juni 2002 Jeg er en jente som etter en gyn.time fikk pergo-kur som jeg skulle begynne på i dag. Det jeg er skeptisk til er at jeg har epilepsi og at det står oppført krampeanfall som sjelden bivirkning, men at jeg kanskje da har lettere for å få akkurat dette. Gyn. var veldig rask,så det ble ikke tid til spm. om dette og fikk heller ingen info om hvorfor jeg ble satt på pergo. Er det risikofritt å ta pergo for meg med tanke på bare epilesien? Håper på raskt svar. 0 Siter
puh Skrevet 14. juni 2002 Skrevet 14. juni 2002 Jeg har epi. bruker tegretol og skal når jeg en gang i fremtiden får noe som minner om mens bruke pergotime .Har sjekket med min nevrolog og han sa at jeg trygt kunne bruke det . Jeg har god anfallskontroll 1-2 anfall i året. 0 Siter
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 16. juni 2002 Skrevet 16. juni 2002 Jeg har ikke hørt at det skulle være problem med pergotime og epilepsi. Pergotime brukes for å sette eggløsning i gang hos de som ønsker graviditet. Det er eneste grunn til bruken. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.