Gå til innhold

Jordmors kommentar til langvarig fødsel.

Anbefalte innlegg

Gjest Nickelineus

For snart 1,5 år siden fødte jeg min andre datter. Det var min første vaginale fødsel.

5,5 uker før ultralydtermin startet riene på morgenen. Etter 7-8 timer hjemme ringte vi sykehuset. Fikk beskjed om å komme til kontroll. Det viste seg at det var rier (som om jeg ikke kjente det!) JEg ble lagt inn og satt på drypp for å stoppe riene. Åpning på ca 1 cm.

Vakthavende gynekolog mente det var best da det ikke er noen barneavdeling på sykehuset vi sogner til. Barn født før uke 35 blir sendt til sykehus 1,5 time unna.

Jeg lå med drypp hele natten, og fikk litt lindring ved at riene var med ca 20 min mellomrom, men de sluttet ikke.

Fikk endel hjertebank og fikk nitroglyserinplaster i stedet. Fikk da lov til å reise hjem (bor svært nær sykehuset). Riene gikk ikke over, og ved midnatt var vi tilbake på sykehuset. Åpning fremdeles 1 cm. Ble tatt av alt som skulle stoppe, men de ville ikke sette i gang noe da jeg fremdeles var før uke 35.

Så lå jeg der da, med rier som tiltok, men ingen åpning.

Ganske nøyaktig 70 timer etter første ri kom vår lille datter til verden.

Jeg lurer på om dette var unødvendlig lenge?Hva hadde du anbefalt i en slik situasjon.

Tusen takk for svar.

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Det är omöjligt för mig att säga om detta var onödvändigt länge. Jag har för lite fakta om saken. Jag tror och hoppas ändå, att de gjorde det som de ansåg vara bäst för dig och ditt barn där och då.

Hade du bott i Oslo, hade de antagligen inte försökt att stoppa rierna så länge, men de har en annan möjlighet till övervakning av de förtidigt nyfödda.

Lycka till vidare!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...