Gå til innhold

Til menn: hvor mye betyr utseende til damene i forhold til andre kvaliteter

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

For en ONS betyr jo ikke utseende noe særlig, det meste går an i fylla!

Når det gjelder forhold av mer langvarig art er jo utseende en del av hele pakka. Men for meg er sjarm viktigere enn skjønnhet. De fineste jentene er som regel bimboer også, så de er ikke noe å satse på.

Hei, jeg er en mann på snart 28 og for meg er utseendet veldig viktig innledningsvis. Tror aldri jeg ville kaste meg over en jente som jeg ikke tente på og med en gang er den tenningenv eldig knyttet til utseendet for meg, da. Når det er sagt betyr ikke det at hun må være modellvakker - kanskje heller pen på en spesiell måte. Når det gjelder lange forhold vet jeg ikke, for jeg har aldri klart å holde på en jente mer enn et år *sukk*

En trøst til jenter som sliter med det fysiske selvbildet burde være at det er utrolig hvor forskjellig smak gutter har. Nesten alle kompisene mine er opptatt av utseende på jenter, men vi har skikkelig forskjellig smak!

Det første som gjør at man kjenner de første tegnene på forelskelse er nok når man ser den andre, så utseende har nok litt og si sånn ved første øyekast. Men med fin mener jeg slettes ikke sånn "modell-fin". Personlig så synes jeg ikke at modeller er pene, de virker fullstendig ureflekterte og selvsentrerte og da hjelper det ikke med et poselendukke-fjes. Men det som betyr aller, aller mest for meg hvis et forhold skal vare, er ærlighet. At jenta er helt åpen og kan prate om alt mulig. Hvis det er noe hun synes er dumt/galt/feil, at hun da snakker om det og får det ut. Slik at ingen av partene går med noe inni seg, og at forholdet over tid kan forverre seg.

At jenta er feminin er også kos synes jeg, at hun får en til å føle seg som en mann :)

For en ONS betyr jo ikke utseende noe særlig, det meste går an i fylla!

Når det gjelder forhold av mer langvarig art er jo utseende en del av hele pakka. Men for meg er sjarm viktigere enn skjønnhet. De fineste jentene er som regel bimboer også, så de er ikke noe å satse på.

Nå er jeg jente, men ifølge meg selv går vel de fleste menn litt etter utsenede? Når jeg bevist går inn for å sjekke opp en mann på byen er det selvfølgelig utsenedet som tiltrekker meg først. At utsenede IKKE har noe som helst å si mener jeg er løgn for ethvert menneske. (ialelfall pene mennesker) Utsenede bør ikke har det meste å si, for etter tid innser man jo at det er de indre kvaliteter som teller. Men at det har LITT å si, mener jeg. Når jeg tenker meg en mann med det styggeste utsende jeg kan tenke meg, selv om han var aldri så snill og god ville jeg aldri vært sammen med ham. man bør tenne på personen også, da! Med andre ord, utsenede har LITT å si, og for meg, kanskje en god del. (Kresen?) Men det hjelper aldri i livet om en mann er billedpen dersom han ikke har noe fint indre. DET teller selvfølgelig aller mest! :)

Annonse

Nå er jeg jente, men ifølge meg selv går vel de fleste menn litt etter utsenede? Når jeg bevist går inn for å sjekke opp en mann på byen er det selvfølgelig utsenedet som tiltrekker meg først. At utsenede IKKE har noe som helst å si mener jeg er løgn for ethvert menneske. (ialelfall pene mennesker) Utsenede bør ikke har det meste å si, for etter tid innser man jo at det er de indre kvaliteter som teller. Men at det har LITT å si, mener jeg. Når jeg tenker meg en mann med det styggeste utsende jeg kan tenke meg, selv om han var aldri så snill og god ville jeg aldri vært sammen med ham. man bør tenne på personen også, da! Med andre ord, utsenede har LITT å si, og for meg, kanskje en god del. (Kresen?) Men det hjelper aldri i livet om en mann er billedpen dersom han ikke har noe fint indre. DET teller selvfølgelig aller mest! :)

Jeg tror jeg kan si med hånden på hjertet at jeg ikke går etter utseendet. De som jeg ikke intresserer meg for har ikke utstråling og går derfor som "stygge" for meg. Jeg bruker "stygg" som en beskrivelse på en person som ikke gir meg noe. Noen av disse "stygge" kan godt være være jenter med "den kroppen" og se ut som modeller. Hvis de ikke "gir meg noe", kunne de like greit være luft på samme måten som de dere ikke liker er for dere.

Men.....jeg er kjent for å være annerledes enn de fleste, og går somregel motsatt vei i forhold til det "alle andre" gjør og mener. For å finne seg selv, så mener jeg at det må til.

:-))

Jeg tror jeg kan si med hånden på hjertet at jeg ikke går etter utseendet. De som jeg ikke intresserer meg for har ikke utstråling og går derfor som "stygge" for meg. Jeg bruker "stygg" som en beskrivelse på en person som ikke gir meg noe. Noen av disse "stygge" kan godt være være jenter med "den kroppen" og se ut som modeller. Hvis de ikke "gir meg noe", kunne de like greit være luft på samme måten som de dere ikke liker er for dere.

Men.....jeg er kjent for å være annerledes enn de fleste, og går somregel motsatt vei i forhold til det "alle andre" gjør og mener. For å finne seg selv, så mener jeg at det må til.

Du sier du går etter sjarm og utstråling (Hvem gjør ikke det), men både sjarm og utstråling har vel litt med utsenede å gjøre likevel? Billdedpene utseneder går jeg sjelden selv etter heller, jeg ville nok tent mye mer på å bli forført av f.eks Nicolas Cage enn Brad Pitt. Helt ærlig! Billedpene gutter blir som regel for platte. Med mye sjarm og utstråling blir gjerne et menneske pent av utsenede, tror du ikke? Sjarmerende mennesker er de som tiltrekker meg mest. :)

Du sier du går etter sjarm og utstråling (Hvem gjør ikke det), men både sjarm og utstråling har vel litt med utsenede å gjøre likevel? Billdedpene utseneder går jeg sjelden selv etter heller, jeg ville nok tent mye mer på å bli forført av f.eks Nicolas Cage enn Brad Pitt. Helt ærlig! Billedpene gutter blir som regel for platte. Med mye sjarm og utstråling blir gjerne et menneske pent av utsenede, tror du ikke? Sjarmerende mennesker er de som tiltrekker meg mest. :)

Du skreiv : "Med mye sjarm og utstråling blir gjerne et menneske pent av utsenede, tror du ikke? Sjarmerende mennesker er de som tiltrekker meg mest."

Skulle nesten tro det var jeg som hadde skrevet dette.

*ler*

Gjest hehe ;)

Du skreiv : "Med mye sjarm og utstråling blir gjerne et menneske pent av utsenede, tror du ikke? Sjarmerende mennesker er de som tiltrekker meg mest."

Skulle nesten tro det var jeg som hadde skrevet dette.

*ler*

-

-

Snakking i telefon er kjedelig og da skinner det igjenom hvor kjedelig JEG egentlig er.

Kan bare snakke om 2 temaêr jeg, og dette er det ene. Kompisene mine bruker meg som oppslagsbok , siden jeg har vært sex-gal hele livet. Modern løp etter meg allerede før jeg begynnte på barneskole for å hindre meg i å "leke" med nabo-jentene. Det var det eneste som stod i hodet mitt til for noen få år siden , da min andre interesse dukket opp.

Snakking i telefon er kjedelig og da skinner det igjenom hvor kjedelig JEG egentlig er.

Kan bare snakke om 2 temaêr jeg, og dette er det ene. Kompisene mine bruker meg som oppslagsbok , siden jeg har vært sex-gal hele livet. Modern løp etter meg allerede før jeg begynnte på barneskole for å hindre meg i å "leke" med nabo-jentene. Det var det eneste som stod i hodet mitt til for noen få år siden , da min andre interesse dukket opp.

HEHEHEHEHEHEHEH HHHEHHHIIHIHIHIHHIHOHOOHOHOHOOOHOHHHHHEEEEE

"modern løp etter meg ..." hahahahhaahahahha hihihihihihihi hohohohohohohohoh

FÅR IKKE PUSTE :)))))))

HEHEHEHEHEHEHEH HHHEHHHIIHIHIHIHHIHOHOOHOHOHOOOHOHHHHHEEEEE

"modern løp etter meg ..." hahahahhaahahahha hihihihihihihi hohohohohohohohoh

FÅR IKKE PUSTE :)))))))

Det var ikke SÅ morsomt kan jeg fortelle deg. Føler meg forfulgt i svake øyeblikk enda. Vi kan endelig snakke sammen, siden vi alltid har vært uvenner. Foreldrene mine er religiøse , med modern i spissen som fanatikeren.

*sukker*

Annonse

Navn eller Nick

Det er veldig inviduelt fra gutt til gutt om hva som regnes for pent, jeg synes ikke Pamela er pen, men andre gjør åpenbart det.

Jeg synes sjarm og humor er viktig, samt selvtillit, ikke en slik påtatt selvtillit for å virke selvsikker og "karriere-aktig", men ekte selvtillit som gjør deg til en varm person.

Utseende er vanskelig å definere, jeg har vidt forskjellig syn sammenlignet med mine kamerater, selv om vi har damer vi alle synes er pene.

Med selvtillit så kommer ofte andre ting også, måten du fører deg selv på, måten du ter deg på osv...

Jeg vil ikke ha en jente som "dilter" etter meg, liker det jeg liker, nikker i full enighet når jeg snakker osv...

Jeg har opplevd at "vanlige" jenter har kjørt hjernen min opp i høygir kun pga den sensuelle måten de beveger seg på, småting man knapt legger merke til ble plutselig gigantiske.

Jeg vet ikke om hun var klar over det, men jeg tenker iallfall på henne fremdeles :)

Jeg traff forresten en råtøff taxi-sjåfør nedi Østerrike, hun tutet, skrek ut av vinduet og veivet med armene, hun skulle frem for f*** :))

Det var en fornøyelig affære å betale for turen etterpå, jeg gliste bredt :)

Hun var sikkert en rå dame på byen, ikke redd for noe.

En jente jeg møtte på et forspiel var så morsom at jeg ble kjedelig :)

Akkurat der og da var alt morsomt, hun var morsom, jeg ehh...prøvde å være morsom, folk lo av det jeg sa, sikkert fordi de var fullere enn meg :)

Dagen derpå så gikk det opp for meg at jeg nesten garantert hadde driti meg ut, men det var verdt det :)

Huff, jeg er slik en "sucker" for morsomme jenter.

Man kan vel ikke lære seg å bli selvsikker, men man må heller starte i det små tror jeg, begynne å akseptere seg selv, ha tro på seg selv og sine meninger.

Være seg selv, ha en personlighet.

Mange jenter klarer ikke å kle seg selv, de vet ikke om de er trendy, kule eller sexy, mange mener sikkert alle 3.

Jeg vil ha en jente som er feminine (ikke over-feminin som ikke klarer å åpne enhver flaske, men en slags mellomting), og som oppfører seg og ser ut som en jente, ikke som en mindre gutt med langt hår.

Det er vanskelig å legge merke til jenter som ikke sier noe, som bare sitter der - gjør seg minst mulig.

Men det er også vanskelig å prøve på tilnærmelser på jenter som stadig vekk danser på bordene og stråler så mye selvtillit at personer nærmere enn 5 meter blir brune :)

Gjest sunflower

Hva er den andre interessen da

Gjest Berthold Grünfeld

Det er klart at et menneskes utseende betyr noe for det å skape interesse og kontakt med vedkommende.Utseendet er det første inntrykket man får av et menneske, og det danner utgangspunktet for at man i det hele tatt blir interessert, får vedkommende i fokus og ønsker kontakt.

Men hva ved utseendet det er som vekker interesse er forskjellig. Skjønnhetsidealet varierer over tid og sted, men visse mønstre synes likevel å gå igjen som allmenne trekk i vereden man befinner seg. Det gjelder ansiktssymmetrien, hos jentene er det brystene, hoftene,midjen, hos guttene er det ikke minst kroppshøyden som betyr mye. Men mange andre trekk kommer til, som er av psykisk karakter og som bidra til å modifisere det fysiske utseendet.

Det er trekk ved utseendet som signaliserer at personen er i god form, frisk, sprek og i stand til å kunne bli befruktet eller befrukte.Igjen ser vi at mye av vår atferd i biolgisk forstand står i forplantningens tjeneste, sikre seksualiteten mellom kjønnene. Hos dyrene er reaksjonene enkle, hos mennesket langt mer sammensatt, og hvor psykologiske og sosiale faktorer spiller inn, dvs. at kulturen er med på å forme idealene og mønstrene for atferd og reaksjoner. Her kommer skjønnhetsidealene inn. Det påstås at den vestelige kultur er preget av puppefiksering,at brystene hos jentene er i fokus for oppmerksomheten, men østover i verden er mennene mer rompefikserte.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Beste hilsen

Berthold Grünfeld

psykiater

Vennlig hilsen

• 5 måneder senere...
Gjest søtasta

Det første som gjør at man kjenner de første tegnene på forelskelse er nok når man ser den andre, så utseende har nok litt og si sånn ved første øyekast. Men med fin mener jeg slettes ikke sånn "modell-fin". Personlig så synes jeg ikke at modeller er pene, de virker fullstendig ureflekterte og selvsentrerte og da hjelper det ikke med et poselendukke-fjes. Men det som betyr aller, aller mest for meg hvis et forhold skal vare, er ærlighet. At jenta er helt åpen og kan prate om alt mulig. Hvis det er noe hun synes er dumt/galt/feil, at hun da snakker om det og får det ut. Slik at ingen av partene går med noe inni seg, og at forholdet over tid kan forverre seg.

At jenta er feminin er også kos synes jeg, at hun får en til å føle seg som en mann :)

Vel du har henne... så ta vare på henne- hun er nok verdt det

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...