Gå til innhold

Hva tenker legen? -Moen?

Anbefalte innlegg

Gjest Frøken Detektiv

Jeg skrev et tidligere innlegg om en mens som var forsvunnet, og noe økt hårvekst, og fikk tilbakemelding om at det KUNNE være pcos.

Jeg har etter det lest litt om pcos, og synes det stemmer mistenkelig mye på min situasjon. Jeg har tatt kontrollprøve at stoffskiftet (har hypothyreose), og får svaret på den i morgen.

Men det jeg så lurer på.. Hva tenker egentlig leger om pasienter som forsker litt på egenhånd på denne måten?

Dersom det viser seg at stoffskiftet er ok, kan jeg forvente at legen, når jeg legger frem problemene, selv tenker på pcos og vil sjekke dette? Eller burde jeg påpeke at jeg hart hørt om pcos og synes endel av det passer på meg? Jeg vil jo helst ikke fremstå som en hypokonder som ikke er fornøyd før han finner noe heller...

Hvordan ville DU reagere på en pasient som sier "Du, jeg har lest om noe på nettet som jeg tror jeg har..." ?

Jeg har forøvrig aldri vært flink å ordlegge meg hos legen...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/59370-hva-tenker-legen-moen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg vil i all fall reagerer positivt på at pasientene selv søker informasjon. Jeg synes også at det er fint om pasienten selv antyder en diagnose. Skriv evt opp det du vil spørre legen om. Jeg håper du har en moderne innstillet lege som tar det som en utfordring at pasienter er informerte. Lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/59370-hva-tenker-legen-moen/#findComment-255177
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...