Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurer bare på det med assisted hatching når eggene i utgangspunktet er gode nok. Jeg har aldri fått fryst ned egg eller tatt ass. hatching på mine to foregående forsøk på Ciconia i København. De sa det ikke var nødvendig med AH. Øker sjansen betraktelig, eller? Jeg vet at de tar 2000,- ekstra for dette, men det er småpenger hvis sjansene for graviditet øker.

Jeg trodde de bare utføret AH dersom det var strengt nødvendig, ikke som et tilleggsgode siden det er tillatt i Danmark. Jeg har tenkt at mine egg har vært gode nok til å "slippe" og vært glad for ikke å få ekstra kostnader, men nå er jeg litt i tvil. Har noen erfaringer, så spytt ut. Mener ikke å være spydig mot noen som har gjort dette.

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/59525-hva-med-assisted-hatching/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! :o)

Jeg leste masse om assisted hatching da vi holdt på med våre forsøk.

Det de har funnet ut, er at det er større muligheter for vellykket forsøk når man bruker assisted hatching hvis spesielle indikasjoner er til stede. Det gjelder hvis de befruktede eggene har for jevn overflate, for tykt skall, eller hvis man har hatt mange mislykkede forsøk uten at man kan finne noen grunn for det. Ved god eggkvalitet med normall "knudrete" skall med normal tykkelse har det ingen hensikt å bruke AH.

Så jeg tror nok at når Ciconia ikke har vurdert det som nødvendig hos deg, så kan du stole på at du har perfekte små egg! :o)

MVH

Hei Sats!

Jeg kommer akkurat fra Århus nå med to egg det er utørt AH på. Jeg spurte om de ikke kunnne gjøre det. De sa at alderen min (36) ikke skulle tilsi at jeg trengte det siden det er noe de gjør på dem helt i slutten av 30 og beg. av 40 årene. Det skulle ikke koste noe ekstra siden vi kom helt fra Norge, og det var heller ingen risiko forbundet med det, så da tenkte vi hvorfor ikke? Jeg ville liksom prøve dette siden vi ikke lyktes på første forsøk. De sa det samme som AAA gjør mht om det øker sjansene. De gjorde det også på unge jenter som har forsøkt mange ganger sa de. Lykke til med valget!

Klem

Heisann Sats :-)

Jeg har også hatt helt perfekte egg hver gang, men jeg ville ha AHA uansett (på Maigaard koster ikke dette noe ekstra), men jeg hadde gladelig betalt 2000,- for å liksom ha gjort det også.

Det kan være at skallet er litt tykt, eller seigt, og det kan være andre ting man ikke ser. uansett så hjelper de eggene med å klekke slik at de lettere fester seg, og jeg ville ikke sjanset på at dette ikke var nødvendig.

Jeg ble tross alt gravid også på første gang det ble utført AHA på meg:-))))

SÅ min anbefaling er å betale de ekstra 2000 for å få gjort dette, det er absolutt verdt forsøket :-))

Ønsker deg masse lykke til, jeg vet at du aldri skal gi opp, men etter neste gang kan du "gi deg" for da sitter'n :-))))

Klem fra

hei Sats!

jeg har stor tro på AH. Jeg har hatt 4 forsøk på RK med innsetting av veldig fine egg uten å lykkes. Og har hatt 4 forsøk til nå hos Maigaard, ble gravid på 2 av dem men dessverre gikk det galt begge ganger. Så sjanse for å lykke med AH er 50%(for min del)

Jeg har altid hatt veldig fine egg (A egg) men skallet er tykk og dette kanskje forklarer hvorfor forsøkene har mislyktes på RK tross for at det ble innsatt blastocyster!

Lykke til med forsøket

Klem fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...