Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en 21 år gammel jente som for en uke siden fant ut at jeg er gravid.

Etter å ha vært kvalm i sammenhengende 11 dager, og særlig tidlig på dagen, tok jeg en graviditetstest kjøpt på apoteket. Denne viste tydelig en klar blå farge (clear blue one step).

Jeg hadde min siste menstruasjon rundt den 7.mai.

Problemet er det at etter et samleie med samboeren min i går kveld begynte jeg å få små bødninger. Blødde i morges også. Jeg har sluttet å være kvalm i den grad som tidligere (kastet ikke opp i går og i dag). Er det noen fare for at jeg har mistet, eller er dette vanlig?

Kan legge til at jeg ikke har anstrengt meg noe særlig i løpet av svangerskapet.

Har bestilt time til legen i morgen, men jeg håper jeg får svar fra deg. Er bekymret.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/59544-fremdeles-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Chansen är störst att du fortfarande är gravid. Det är inte farligt att ha samlag under graviditeten, om man inte har haft någon komplikation. Mindre blödningar är inte ovanligt, i tidig graviditet. Detta behöver inte föranleda att fostret inte lever. Det är först om blödningarna blir mera kraftiga som vid en mens, som det kan betyda att det har/skall sluta med en spontan abort. Det går inte att gå efter symtom som illamående eller inte, när det gäller graviditet. Chansen är alltså störst att allt är bra, men det får du veta i morgon hos doktorn. Lycka till!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/59544-fremdeles-gravid/#findComment-255843
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...